20 weken echo: handje mogelijk niet goed ontwikkeld

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door rus05, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Het is erg moeilijk om de dag door te komen :( ik weet dat ik het beste dingetjes kan gaan doen, erop uit, om me af te leiden; maar op een of andere manier kom ik nauwelijks van de bank af; wil ook eigenlijk helemaal niet onder de mensen komen op dit moment.

En poeh hee, niet iedereen in de omgeving reageert even gelukkig, echt ongelooflijk wat mensen zoal tegen je kunnen zeggen op zo'n moment :( ze zullen het vrijwel altijd goed bedoelen maar ze realiseren zich niet dat je woorden eigenlijk niet kunt terugnemen, en dat het ergste wat je me nu kunt aandoen, is me het gevoel geven dat ik iets niet goed doe, dat ik niet de "juiste" gevoelens heb.

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Herkenbaar! Maar je doet het prima hoor! Het is logisch dat je gevoelens alle kanten in gaan. Het is allemaal zo dubbel!

De omgeving die niet even tactisch reageert, ook dat herken ik. Zo herinner ik me nog een felicitatiekaartje met daarop foto's van een baby en ingezoomd op voetjes en handjes... Op dat moment zo pijnlijk! En ja, degene die het kaartje gestuurd had wist van de handafwijking....

3. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat meen je niet…wat ontzettend tactloos :( echt ongelooflijk hoe iemand op het idee komt.

4. Tillit

Tillit Actief lid

26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets te ontdekken. Ik hoop van harte dat verder slecht nieuws jullie bespaard blijft.
    Ik ken wel twee bemoedigende voorbeelden van mensen met een handicap die ondanks (of juist dankzij?) hun beperkingen ontzettend vrolijk en succesvol door het leven gaan. Een man met twee lamme handen, die nota bene mijn zwemleraar was in mijn jeugd. Hij heeft een gezin, twee gezonde kinderen en is altijd een graag geziene persoon vanwege zijn gezelligheid.
    En verder heb ik een familielid die ook alleen haar ene hand kon gebruiken. Zij heeft haar rijbewijs en diploma's behaald, en daarna nog een vette carrière opgebouwd. Een grote vriendengroep, man met wie ze al tig jaar samen is, mooi koophuis, en sinds een jaar haar eerste (kerngezonde) kindje. Ik durf te zeggen dat ze positiever en gezelliger is dan ik (met twee gezonde handen), en sterker in haar schoenen staat.
    Dus wat ik wil zeggen: er is een goede kans dat jullie kindje nog een geweldig leven kan opbouwen. Heel veel sterkte!

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Heel veel succes vandaag! Duim voor jullie!
    Laat je weten hoe het gegaan is?

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Succes vandaag meid! Laat je weten hoe het is gegaan?

7. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor alle berichtjes.

Helaas geen goed nieuws :( bij de echo hebben ze nu ook een afwijking aan z'n linkervoet gezien, wat precies nog niet helemaal duidelijk. Deze combi van afwijkingen is sowieso al geassocieerd met een heel scala aan andere beperkingen en problemen die op een echo niet te zien zijn. Ze hebben echt meteen punctie gedaan, morgen spoeduitslag voor trisomie 13, 18 en Down; en dan over 2 weken de rest van de uitslagen.

Het is heel onwerkelijk, we voelen ons verschrikkelijk en moeten nu een periode door die je echt niemand toewenst :(:(:(:(

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Ach jee, Rus toch :(! Heel veel sterkte met dit rotnieuws... Ik blijf duimen dat het hierbij blijft :(...

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Zullen twee hele lange weken worden.... Had zo'n goede hoop dat het bij jullie ook 'alleen maar' het handje zou zijn.

10. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan mee voorstellen dat het een schrik is zeg.

Mijn man heeft aan zijn linkerhand ook een afwijking, hij heeft een volledige duim, onvolledige vingers en een afwijkende pink.
    Hij is nu 30 jaar en in zijn kindertijd was er weinig onderzoek naar deze afwijking. Bij hem is niet vast gesteld dat het onderdeel van een syndroom is.
    Hij kan er alles mee en is er super sterk in. Hij is timmerman van beroep dus dat kan je er ook mee :)
    Je mag me pb'en als je meer wil weten.

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ohjee..
    Heel veel sterkte!

12. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Ik wil jou heel veel sterkte wensen om deze verschrikkelijke weken door te komen. Het is zo herkenbaar wat je schrijft.
    Ik zal blijven duimen dat het toch allemaal goed komt. Want ik weet hoe het is als het niet goed komt.
    knuffel van mij ondanks dat ik je niet ken

13. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Verschrikkelijk!!:(
    Heel veel sterkte! X

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Nee toch meid, hier ook de hoop gehad dat het alleen bij het handje bleef. Krijgen jullie morgen gelijk de uitslag van het chromosoom onderzoek? Wat zullen jullie verdrietig zijn, en wat een verschrikkelijk onzekere periode. Ik leef ontzettend met jullie mee, sterkte de komende tijd.

15. 3ebaby

3ebaby Actief lid

11 apr 2012
    407
    0
    0
    limburg
    jeetje.... Ik ben er stil van!
    Heel veel sterkte.

16. lea

lea Fanatiek lid

Sterkte meid, succes en sterkte met het wachten op de uitslagen....

17. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste Rus05, ik had je net al een pb gestuurd omdat ik ook ervaring heb, ons zoontje is geboren zonder linker hand.
    heel veel sterkte de komende tijd, ik duim net als Eeka dat het hierbij blijft.

18. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Oh nee dit wil je echt niet horen :(....
    Hoop snel op meer duidelijkheid voor jullie. Wat een stomme situatie. Hold on!

19. PukkiePoes

8 mrt 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat gaan jullie door een rotperiode :( Ik wil je even een heel groot hart onder de riem steken. Knuffel

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Och meid toch, dat is niet wat je verwacht te horen ! Veel sterkte :(

Deel Deze Pagina