zwangerschap mogelijk invloed op uitslag onderzoeken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by sannie1981, Oct 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. ik zal mijn verhaal even uitleggen. dit jaar heb ik 2 miskramen gehad en daardoor lopen we voor onderzoeken in het ziekenhuis. ze doen 2 grote onderzoeken en daarnaast nog wat kleine onderzoeken zoals kijken naar de hoeveelheid vitamine b12, schildklier, glucose etc etc.
    de twee grote onderzoeken zijn een chromosomen onderzoek en een bloedstollingsonderzoek. Nu is het zo dat het bloedstollingsonderzoek pas gedaan kon worden 10 weken nadat het hcg hormoon uit mijn lichaam was. de arts gaf aan dat ik na de miskraam begin juli dus het beste zeker 13 weken kon wachten voordat ik dat onderzoek liet doen.anders zou het nm kunnen zijn dat ze verkeerde waardes te zien krijgen en de uitslag dus niet kloppend is.
    nu hadden mijn vriend en ik besloten dat we na de 2e miskraam even rust zouden nemen en pas als we vakantie hadden weer verder te gaan voor een kindje. 18 sep werd ik ongesteld en de dag ero gingen we voor 2 weken op vakantie. tijdens deze vakantie had ik dus mijn vruchtbare dagen. eenmaal terug van vakantie ben ik afgelopen woensdag naar het ziekenhuis geweest om bloed te laten prikken voor het bloedstollingsonderzoek.
    nu zou ik afgelopenzaterdag ongesteld moeten worden, maar de rode duiveltjes blijven tot nu toe nog weg. daarnaast heb ik allerlei klachten die zowel bij een naderende ongi als bij een zwangerschap kunnen horen. het is nu maandag, maar ik durf gewoon niet te testen. bang voor wat komen gaat. waarschijnlijk gaan we toch morgen maar even een testje wagen, om uit de onzekerheid te zijn.
    nu is het zo dat we 3 november een afspraak hebben in het ziekenhuis voor de uitslagen van alle onderzoeken.
    ik weet niet goed wat ik moet doen als blijkt dat ik nu zwanger zou zijn. dat zou nm betekenen dat de uitslagen van het bloedstollingsonderzoek niet kloppend hoeven te zijn.

is het verstandig om de arts te gaan bellen en aan te geven dat ik zwanger ben ( als ik in ieder geval positief ga testen) en dat ik dit dus ook al was tijdens het onderzoek???

of moet ik gewoon wachten met dit te melden tot 3 november?

daarnaast heb ik ook zoiets van; stel dat er wat uit het onderzoek komt wat wel betrouwbaar is en wat de reden kan zijn van de 2 miskramen, dan wil ik dit zsm weten. misschien kunnen ze er dan wat aan doen en er voor zorgen dat het per definitie de 3e keer niet zeker mis gaat.

wat zouden jullie doen? en hebben jullie tips?

ik ben zo bang, zit mijn eigen nu zo druk te maken. wil aan de ene kant graag testen,aan de andere kant ook niet, aangezien ik zo bang ben dat wanneer ik zwanger ben het weer fout gaat.

na de 2e miskraam heb ik zo in de put gezeten, en daar ben ik pas net weer uit. een 3e miskraam kan ik echt niet aan.

liefs sannie

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Eerst toch maar eens een testje er tegenaan gooien en als deze positief is, zou ik zou de arts bellen en met hem overleggen...

S6 met testen!

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik sluit me daarbij aan. Bellen zodra je weet dat je zwanger bent. Stel het is je schildklier, dan kun je nu - stel dat je zwanger bent - nog beginnen met het slikken van extra schildklierhormoon (Thyrax of Euthyrox). Het stollingsonderzoek zullen ze anders op een ander moment over moeten doen, het is niet anders!

Share This Page