Geslachtsbepaling bij 12 wkn

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BijnaMama, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BijnaMama

BijnaMama Lid

20 jul 2007
    29
    0
    0
    Hallo dames,

ik ben vandaag bij de verloskundige geweest waarbij ik mijn 12 wkn echo heb gehad.
    Deze keek naar de baby en het zag er goed uit volgens haar. Toen vroeg ze ons zouden jullie bij de 20wkn echo willen weten wat het geslacht is. Dit willen wij ook graag weten. Toen liet ze mij op de echo zien dat ze nu al ongeveer kon zeggen wat het zou worden (in ieder geval niet voor de volle 100%) Ze gaf aan dat ze aan een bot kon zien dat het een meisje is. Ik heb zelf het botje gezien. Ze heeft het vaker bij patienten bij gehouden en in alle gevallen heeft ze gelijk gehad zei ze.

Ik pin me niet vast aan die uitlating dat het misschien een meisje zal worden maar ik ben toch erg benieuwd of ze weer gelijk heeft.

Heeft iemand hier ooit van gehoord dat je bij 12 wkn het geslacht misschien kan zien door middel van een bot die zichtbaar is op de echo??

2. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Wel met 11,5 weken een jongetje gezien bij een buurvrouw. Overduidelijk.
    Maar dan nog zou ik me er niet op vastpinnen, en bij een meisje al helemaal niet!

Toch even de 20 weken echo afwachten is mijn advies :)

3. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Jawel, ook vaker gehoord dat bij de echo van 12 weken het al te zien was.

4. BijnaMama

BijnaMama Lid

20 jul 2007
    29
    0
    0
    oke, grappig. Ik had er namelijk nooit van gehoord.

Nou dat het een meisje misschien zal worden geloof ik nog niet aangezien mijn gevoel
    meer naar een jongen neigt. In ieder geval zal ik het wel weer horen tijdens de 20wkn echo.

Bedankt dames voor jullie reactie :D

5. sinada

sinada Niet meer actief

geslacht ziet er bij 12 hetzelfde uit alleen is de stand een paar graden anders
    Het lijkt tot 13 weken altijd een jongentje

6. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Bij mij wilde ze bij ruim 14 wk niets zeggen omdat dat echt te vroeg was volgens haar. Maar wie weet heeft die van jou gelijk :)
    Ik moet nog 1,5 week wachten in elk geval.

7. BijnaMama

BijnaMama Lid

20 jul 2007
    29
    0
    0
    Ik moet de 27e van deze maand naar de verloskundige weer en dan probeer ik wel te vragen
    hoe dat botje nou heet waaraan ze kunnen zien dat het een meisje is. Ik ben wel benieuwd :(:

8. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    Ik heb gisteren de echo gehad en was 13 weken en 1 dag ze heeft gekeken bij mijn en ze kon het nog niet zeggen ze liet het stengeltje zien waar het om gaat ze zei bij een meisje en jongen is dit nog zelfde als het naar beneden groeit is het een meisje blijft het zo staan is het een jongen.omdat het met 13 weken nog recht staat kun je het dus nog niet zeggen zelf met een gokje van 50% kans nie eens want zo ie zo is het 50% kans ;) dat je gelijk heb dan zou iedere vk wel die gok durven nemen zei vertelde dat je met 16 weken liefst 17 het wel duidelijk kan zien.dus als er mensen zo nieuwschierig zijn als ik kun je beter wachten tot het echt duidelijk is scheeld een hoop terleurstelingen en dan ga je zelf ook niet in zetten of meis of jongen is.want dat doe je onbewust dus wel :)

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik heb een keer een dagje meegelopen met een verloskundige/echo's maken!
    Zij vertelde ook verschillende mensen wat het geslacht was, niet met zekerheid hoor!
    De stand zou bij een meisje anders (platter) zijn als bij een jongen!
    Dus het kan wel.....

Gr

Deel Deze Pagina