Hallo, Vandaag ben ik weer bij de gynaecoloog geweest voor controle. Ben nu 27 weken. Ze heeft metingen gedaan en zijn hoofd meet op 30 weken, buikje 28 weken en beentje 27 weken. Ze zei dat ik me er niet te veel zorgen om hoef te maken maar het zit me toch niet helemaal lekker. Morgen krijg ik de suikertest. Zijn er meer ervaringen met een groot hoofd en hoe ging dit? Alvast bedankt!
Hier een ervaring. En ik heb er nog steeds een trauma aan overgehouden. Nu ben je 27 weken zwanger dus wie weet stelt het zich allemaal wel bij. Neem aan dat je nog een groeiecho krijgt? Bij mij hebben ze het daarmee geconstanteerd. Met de 32 weken echo kwam het hoofdje op 35 weken. Toen weer een echo en daarna kwam t uit op voldragen weken. Ik was heel bang en mijn zorgen waren terrecht. Ik wil er verder niet veel over kwijt. Was een rotperiode maar meid laat het in de gaten houden. Hebben jij en je partner overgings ook een groot hoofd? Meestal ligt het genetisch
Bij ons lag het hoofdje van onze zoon ook 3 weken voor tijdens de echo’s. Hier was er niets aan de hand, hij heeft nog steeds een groot hoofd maar dat heeft zijn vader ook. Tijdens de afspraken bij het CB na de geboorte werd ook altijd iets gezegd van zijn grote hoofd en hij heeft extra checks gehad. Vond het toen ook eng maar bleek dus echt niets aan de hand te zijn. Hopelijk is het bij jullie ook niets.
Hier ook 2 baby's met grote hoofden... nu hadden de andere kids ook een iets groter hoofd dan normaal dus maak me voor nu nog geen zorgen.... donderdag weer groeiecho dus ben benieuwd of ze ook nog steeds zo voorliggen qua groei met hun hoofdje. Kan me voorstellen heel goed dat je uitziet naar de volgende echo. Succes alvast en hopelijk alles in orde!
Bij ons had de kleine man ook een groei van 3 weken meet, maar uiteindelijk bij de bevalling was gewoon alles goed en heeft zn hoofd gewoon een tijd niet gegroeid ik schrok op dat moment ook hoor, maar helemaal niks aan de hand die kleine heeft bij ons toen ook 3 weken stil gestaaan met groei bij zn hoofdje en is de rest gaangroeien dat is nou eenmaal bij baby’s het groeit niet allemaal tegelijk
Bij de laatste echo kreeg ik te horen dat het hoofd flink op schema liep. Benen en buik gemiddeld. En de tekst ‘geen zorgen’. Tja, het zat ons niet echt lekker. Die avond konden we een nieuwe echo krijgen. Iemand die iets meer ervaring had. Zij had een totaal andere bevinding. Het hoofd was prima. Alleen zijn buik liep zeker drie weken voor! Ze hebben beide hetzelfde meetapparatuur gebruikt met een halve dag ertussen. Ik ben benieuwd hoe je volgende echo is. Het kan dus maar zo heel anders zijn!
Mijn zoontje zat met zn hoofd op p98 en hebben er extra echo’s om gekregen. Ik had ook zwangerschapsdiabetes. Uiteindelijk was alles prima!