Hallo, Ik heb een vraagje. Ik werk in de zorg, op een verpleegafdeling. Nu heb ik 3 dagen vroege gewerkt en gisteren een avonddienst. Nou kwam ik zondag al thuis met buikpijn en gisteren op het werk ging het op een gegeven moment niet meer, gelukkig zag de collega het aan mij en heeft ze mij de medicatie laten uitdelen zodat ik niet steeds hoefde te bukken, trekken ect. Nu is mijn vraag ik ben pas 10+4 weken. Had iemand van jullie er ook last van in het begin? Ik merk echt dat het van het bukken in en het toch wel wat zwaardere werk ( ik doe geen zwaardere bewoners alleen ivm de zwangerschap, hier let ik goed op) maar na een paar uur mensen in bed te leggen of eruit te halen krijg ik buikpijn ervan. En als jullie dit ook hadden, ging dit wel weg na een aantal maanden?? Of ging het werken alleen maar slechter? Dankjewel alvast!
ik had er ook al vroeg last van, ik moest de hele dag staan, bukken lopen tillen. En omdat ik toen door ben gegaan zit ik nu op de bank! Ook jij hebt recht op aanpassingen in je werkzaamheden, mensen tillen lijkt me best zwaar, maar er staat nergens dat het niet mag. Luister na je lichaam, en neem wat meer rust. hopelijk heeft je werkgever er begrip voor.
Ik heb ook intensief werk en werk ook in de zorg. In mijn taken moet ik geregeld bukken en tillen. Schoonmaken doen we ook want dit hoort sinds een paar jaar automatisch erbij. Eerlijk gezegd heb ik een goed gesprek met de bedrijfsarts gehad. Ik mocht niet meer schoonmaken omdat ik verschrikkelijk misselijk werd van de bepaalde schoonmaak geuren die we gebruiken bah werd er echt dizzy van. Tillen en bukken mag ik ook niet. Je moet ook goed naar je lichaam luisteren. Moe is gewoon moe en ga dan ook gewoon even liggen. Ik heb (stom genoeg) laatst de koelkast schoongemaakt en daarna de keuken werd wel gewoon geholpen gelukkig maar oh mijn god wat een last dat ik snachts had kon geen oog dicht doen.. mijn advies is dus echt even aan te geven bij je werkgever en ze weten dat je intensief werk doet en t wat rustiger aan doet. Beter zo dan dat je je straks ziek meld en helemaal niet kan werken. Sterkte
Dankjewel voor de reacties! De verloskundige zegt het zelfde als jullie, goed na je lichaam luisteren en aangeven als het niet gaat.