Rontgen?!?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door jojo82, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo82

jojo82 Actief lid

5 jun 2008
    314
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. 1 november vorig jaar heb ik na een val van de trap mijn enkel gebroken, operatie, plaatje in bot van enkel en nu heb ik sinds kort heel veel last. Naar de huisarts geweest, wil hij dat ik een foto laat maken.

Maar ik ben 16 wk zwanger! Mag ik dan wel een foto laten maken en zouden jullie dat laten doen? Hij wil uitsluiten of er geen scheur in mijn plaatje zit of wat anders...

Alvast bedankt!
    Groetjes

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meid
    Meestal willen ze hiermee echt wachten tot na de bevalling, maar als je echt hele erge last hebt dan moet het wel , eventueel met schort? Ik denk dat er niet superveel straling vrijkomt, en het is op je enkel gericht. Sommige zeggen zelfs dat een vliegtuig meer straling bevat.. Ook ben je de 12 weken waarin alles gevormd wordt al voorbij. Ik zou het nog eens met je arts en vk/gyn overleggen

Liefs daantje

3. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hoi hoi

ik heb in mijn zwangerschap week of 19 longfoto's moeten maken omdat zer bang waren voor long embolie heb dat ook moeten doen ja wat moet dat moet
    zij zeiden dus tegen mij dat ik niet een schort voor hoefde want als je dat voordoet blijft de straling in je lichaam en als je dus niets gebruik kan de straling weer gelijk na buiten

zij vertelde mij dat het dus veilig was ze willen het liever niet doen onder de 12 wekewn maar daarna kon het gewoon zeiden ze en mijn zoontje is toch gezond ter wereld gekomen

en idd een vliegtuig geef meer straling daarom wilde ze bij mij geen schort voordoen dan bleef de straling langer in je lichaam
    succes

Deel Deze Pagina