Ervaringen suikertest + extra groeiecho’s

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Whoopie, 29 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Hai dames,

Vandaag hoorde ik dat het buikje toch (te) dik was tijdens de 20-wekenecho... het zat bijna op de bovenlijn (+1,66sd geloof ik).

Dat betekent dat ik over 3 weken een suikertest moet doen en met 30 weken en 35 weken een extra groeiecho krijg.

Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik dit niet gehad. Bij de eerste was het buikje geloof ik ook groter in verhouding (maar niet op de bovenlijn).

Wie heeft hier ervaring mee? Was er bij jou dan ook daadwerkelijk sprake van zwangerschapsdiabetes? En hoe ging dat dan?

Thnx alvast!

2. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

Mijn zoon is op de p98 lijn geboren en daardoor moest ik bij dochter en huidige zwangerschap de suikertest doen en kreeg ik extra groeiecho's.
    Beide keren geen diabetes vastgesteld en toch grote kindjes. De waarden van zoon zaten na geboorte wel op de grens.

Bij 20w echo's geen groeiafwijkingen, alles keurig gemiddeld. Bij mij groeien ze blijkbaar in de tweede helft van de zwangerschap extreem.

Whoopie vindt dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Hier zat mijn zoontje op de p97 lijn (als het niet hoger was) Ik heb 2 keer de suikertest moeten doen en 2 keer was er niks aan de hand. Na de geboorte hebben ze hem telkens geprikt op suiker, maar alles was perfect. Gewoon een groot kind, nog steeds trouwens!

Het drankje vond ik trouwens niet heel vies, maar ik geloof dat ik daar een uitzondering op ben haha.

Whoopie vindt dit leuk.
  4. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Hier ook 2 kindjes op de P98 lijn. Grote buikomvang.. ook Suikertest moeten doen, was niets aan de hand . We hebben gewoon grote kinderen...

Whoopie vindt dit leuk.
  5. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Mijn buik was ook te hard gegroeid en zat ver boven de curve. Daarom vrijdag den extra medische groei echo. Nu ruim 30 wkn. Mijn eerste werd juist klein geschat terwijl dat wel mee viel (3190 Gr)

Whoopie vindt dit leuk.
  6. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Bij m'n eerste zwangerschap was m'n dochter iets te groot bij de 20weken echo. Niet zorgelijk dus zo gelaten. bij de groei echo met 33weken weer een echo en eerste instantie was het goed en nadat k thuis was belde ze me toch op dat ze het niet zeker wisten. Ik moest in week 34 een drankje innemen wat echt vies was en met 35 wkn een extra echo. Hieruit bleek ik toch zwangerschapsdiabetes te hebben. Moest mezelf 3x daags prikken en kreeg een diëtist en internist. Bij de bevalling moesten we samen een nacht blijven. Getest op suiker en was het bij mij weer weg en m'n dochter had gelukkig ook niks. Ze was 3730 bij de geboorte met 39wkn. Nu word ik extra in de gaten gehouden vanaf week 24

Whoopie vindt dit leuk.
  7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Mijn tweede was flink, hadden ze niet aan zien komen. 4200 gram. Ik heb bij alle 3 een suikertest moeten doen en kwam aardig laag uit juist.

Nu wel extra groei echo’s. Mocht zij ook flink worden dan ga ik vragen of ze vroeger gehaald mag worden.

Whoopie vindt dit leuk.
  8. Whoopie

Whoopie Fanatiek lid

20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Dank voor jullie reacties!!

Ik vind het vooral bijzonder omdat onze eerste twee beide nagenoeg exact 3500 gram wogen bij de geboorte..... misschien heeft deze gup het extra goed ofzo?

9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was normale grootte.

Mijn zoon liep bij de 20weken echo gemiddeld 2 weken voor met name zijn buik. Uiteindelijk liep hij bijna 4 weken voor op groei en is hij met 38 weken gehaald met 53cm en 4110gram. Tijdens de zwangerschap bleven ze mij testen op suiker. rond 24 weken paar weken rond de 30 weken weer dat was een thuis test met zelf prikken in je vingers. Toen ze met 36 weken weer wilden gaan testen was ik het zat en heb gezegd dat ze hem er dan maar beter uit kunnen halen.
    Alle keren waren mijn waardes goed dus ook echt geen suiker.

Whoopie vindt dit leuk.
  10. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Mijn eerste was 3800 gram en 52 cm bij 40 weken.
    Mijn tweede 4300 gram en 54 cm bij 41 weken.
    Deze loopt nu ook 3 weken voor met groei .. had ook een extra groei echo dus hoop eigenlijk niet tot de 41 weken door te hoeven lopen haha. Deze baby is nu ook ingedaald hebben de andere 2 ook nooit gedaan tot de bevalling

Whoopie vindt dit leuk.
  11. Mom101

Mom101 Lid

1 mrt 2018
    99
    58
    18
    Vrouw
    Ik moest bij mijn eerste zwangerschap ook een suikertest omdat ze dachten dat de baby groot zou zijn. Was uiteraard niks aan de hand... werd uiteindelijk geboren met 41+1 3935 gr en 52 cm. Nu zwanger van de tweede moet ik 2 extra groei echo’s met 28 en 32 weken. Prima hoor die extra echo’s :D

Whoopie vindt dit leuk.
  12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Ik moest sowieso op suiker testen vanwege erfelijkheid (moeder heeft zwangerschapssuiker gehad). Maar ook vanwege een grote buik en zoon zat op p97.

Uiteindelijk geen suiker, en 2 keer een extra echo gehad (30 en 32 weken). Zoon was gewoon groot, maar dat was ook te verklaren door een grote vader ;)

Uiteindelijk met 38 weken geboren, 52 cm en 3370 gram. Dus qua gewicht viel het enorm mee.

Whoopie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina