Cytomegalie !!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door TiTaRa, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    hoi dames,

Jullie kennen mij nog wel van gisteren het topic: BLOEDONDERZOEK!
    Nu heeft mijn gynae mij zojuist gebeld met de uitslag en zoals jullie kunnen zien heb ik cytomegalie (cmv).

Een ziekte die ik van mijn zoontje blijkbaar heb overgekregen. Als ik geen antistoffen aanmaak heeft mijn foetus 30% kans dat hij/zij het ook krijgt en dan bestaan de gevolgen van: Extreem klein hoofd, geelzucht, oogontsteking, laag geboortegewicht,... Als ik nu wel antistoffen maak dan is de foetus veilig (normaal gezien).

Nu moet ik binnen 2 weken opnieuw naar het ziekenhuis om bloed te laten trekken en de bijhorende testen te ondergaan! Ik ben ZOOOOO zenuwachtig he...

Zijn er nog dames die deze infectie hebben gehad tijdens de zwangerschap???

2. Ik kan me heel goed voorstellen dat je zenuwachtig bent! Heb je een idee wanneer je het ongeveer hebt gekregen? Als je het hebt gekregen voor de zwangerschap is de kans op afwijkingen heel klein. Maar waarom denk je dat je geen antistoffen aanmaakt? Het is een normale reactie van het lichaam dat je antistoffen aanmaakt of in het verleden hebt aangemaakt. Bij het bloedprikken hebben toch de antistoffen opgespoord? Dan maken je witte bloedcellen de antistoffen aan.. tenzij je een probleem hebt met je witte bloedcellen (verminderd aantal, of ze kunnen hun werk niet goed doen) hoef je je niet TE veel zorgen te maken.

Helaas dus geen ervaring er mee, maar probeer rustig te blijven, aangezien je normaal gesproken antistoffen aanmaakt is de kans groot dat er niets met je kindje zal zijn. Vraag gewoon ook om een uitgebreide echo.

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    ja heb ondertussen gelukkig al wat telefoontjes heen en weer terug gehad van de gynaecoloog en de huisdokter...De huisdokter zegt me op 25 januari dezelfde bloedonderzoeken te hebben nagekeken op mijn bloed en toen had ik de CMV al doorgemaakt gehad en ik heb de antistoffen dus volgens haar moet ik echt gene bang hebben :) FIEUW!

4. Nou als je de antistoffen dus hebt hoef je je verder geen zorgen te maken, gelukkig maar!

5. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    idd...als je zo'n telefoontje krijgt dan staat ge toch echt wel eens even stil bij het feit dat het toch een wonder is als je een gezond kindje ter wereld kunt brengen he..

Deel Deze Pagina