Apart hartritme bij ctg, wie kent dit?!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door christacarline, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. christacarline

christacarline Actief lid

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hallo,

Ik ben bijna 38 weken zwanger en was bij de verloskundige. Ze ging het hartje luitsteren, maar hij klonk een beetje gek. Steeds na een paar slagen, kwam er snel een slag achteraan, die niet mooi in het ritme zat zeg maar. We zijn naar het ziekenhuis gegaan en hebben daar een echo en ctg scan gehad. Daarop klopte het hartje wel goed, maar steeds met die extra slag. Na ongeveer 4 normale slagen een snelle slag erachter aan. Heeft iemand dit ook meegemaakt. Ik hoefde me geen zorgen te maken en kom volgende week weer voor een echo. Maar toch maak je je zorgen, ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen...

Groetjes Christa.

2. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Hoi Christa,

Hartjes die nog niet helemaal rijp zijn, slaan soms wat over. Dit is wat jij hoorde op het CTG. In principe is dit niet schadelijk of verkeerd. Meestal willen de artsen na de geboorte je kindje nog even goed observeren.

Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb gesteld.

Succes deze laatste weekjes!

3. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi Sucre,

Bedankt voor je antwoord. Ik ben nu al wat meer gerustgesteld. Dinsdag gaan we weer voor een echo en ik hoop dat alles dan weer goed is, en anders als de baby geboren is.
    Nogmaals bedankt..

Groetjes Christa.

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

dit zou kunnen kloppen echter is ze al 38 weken zwanger en moet het hartje toch wel al rijp zijn wil je niet ongerust maken maar zou er wel goed op laten letten

kan het niet zijn dat je kindje de hik had tijdens de ctg want dan hoor en zie je dat namelijk ook

groetjes nathalie

5. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Hoi Nathalie,

Over de hik hadden ze het idd ook gehad, maar dat voel ik zelf altijd heel goed en dat was dit keer niet zo en dan zo het ook wel heel lang duren. Ik heb inmiddels meer verhalen gehoord en iedereen zegt hetzelfde. Gelukkig maar. Het hartje is idd nog niet rijp (klinkt wel gek met 38 weken maar schijnt vaker te gebeuren met deze leeftijd) en het gaat vanzelf weer over. Het kan inmiddels alweer over zijn, maar kan ook pas over zijn als ze is geboren. We gaan dinsdag weer heen voor een echo. Ik ben inmiddels al redelijk gerustgesteld, omdat alle verhalen hetzelfde zeggen en ik geen 1 negatief verhaal heb gelezen.

Groetjes Christa.

6. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    humm ik heb dat gehad bij de vk
    dat het hartje te snel sloeg
    iemand daar ervaring mee...
    ze heeft extra lang geluisterd en ik moet
    aankomende week weer terug komen..
    dan gaan ze weer luisteren..
    Maar kan het kwaad als de hartslag te snel gaat?

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey meid

gelukkig maar ik had er nog nooit van gehoord dat een hartje niet rijp zou zijn met 38 weken :oops: vandaar dat ik gelijk dacht de hik nagéamo had dat ook en was duidelijk te zien op de ctg vandaar

succes meid bij de echo

groetjes nathalie ;)

8. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

volgens mij als de kleine erg actief is gaat het hartje sneller kloppen dus geen reden tot onbezorgdheid, maar wat zei de echoscopiste erover

groetjes nathalie

9. christacarline

6 jul 2007
    115
    0
    0
    Groningen
    Dat het hartje te snel klopt, kan volgens mij ook geen kwaad. Het hart ritme bij baby's is altijd wisselend en dat moet ook heb ik gehoord. Als het kindje net druk is geweest kan het ritme ook sneller zijn. Als er maar een goed ritme in zit en dat was bij ons dus niet het geval.

Volgens mij is het ook zo, als je aan het eind zit van de zwangerschap en het ritme is heel snel, of langzaam, dan heeft de baby het niet meer naar zijn zin en wil hij eruit. Ik hoop voor je dat het goed zit.

Groetjes Christa.

10. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    aha...
    Nou van mij mag ze komen
    volgende week ben ik 37weken
    en ik ben het in elk geval wel al zat...

Deel Deze Pagina