Dat is idd ook waar, dat het per echoscopiste verschilt, ik heb sowieso alleen nog maar echo's gehad waarbij ze het met z'n tweeën deden en waarvan er 1 in opleiding was. Dan wordt het sowieso al wat meer tijd uitgetrokken voor de echo, zodat de stagiair ook kan oefenen. Daardoor is er - in mijn ervaring in ieder geval - ook meer oog voor de ouders. Bij ons werd er bij de 20-weken-echo in ons bijzijn vanalles besproken tussen stagiair en opleider, en dat werd ook telkens weer aan ons uitgelegd in leken-termen. Maar ook bij ons was niet direct alles goed te zien en wilde de echoscopiste gewoon doorgaan tot alles gezien was, als dat niet was gelukt, hadden we terug moeten komen. Maar gelukkig was na wild springen en draaien alles wél goed te zien, ze heeft 't hartje zelfs twee keer bekeken voor ze het goed keurde omdat het kindje de eerste keer net wegdraaide toen ze níet gezien had dat het er goed uit zag, maar ze wilde het gewoon góed zien, niet maar een paar seconden. Voor ons als ouders natuurlijk erg spannend, maar ik ben dolblij dat ze me bleef verzoeken om nog eens te springen!
en hier is alles mee gezegd ik denk dat TS een beetje gevoel had van goh leuk weer een echo maar dit is de medische echo ik vind het heel goed dat jou vlos jou niet heeft gerustgesteld want zoals ik jou verhaal lees kon ze dat ook niet doen (hoevaak hoor je verhalen goede echo maar nu opeens niet goed)
mamaatjevan5 "Ik snap wel dat je geïrriteerd bent, als je er naar toe bent gegaan met een gevoel van 'leuk kindje kijken'. Maar nogmaals, dit is een medisch onderzoek, niet meer en niet minder." lieve allemaal, ik ben zeker niet naar de echo gegaan met een gevoel van "leuk kindje kijken" zeker niet na een vroeggeboorte van onze oudste, miskramen en bloedingen tot week 15 in deze zwangerschap. het enige wat ik vraag is een beetje menselijkheid, ze mogen gerust wel zeggen dat ze het hartje goed zien kloppen hoor!! en dat ze dan die kamers willen zien dat snap ik heus wel, ik weet hoe het protocol werkt. maar goed.... vandaag geweest in week 21 (wat eerst niet kon volgens gyn want dat is "te laat") eerst stagaire laten kijken, beeb ligt niet goed, echoscopiste kijken, beebie ligt niet goed, kom over een uurtje maar terug. ok doen we. uur later riedeltje opnieuw. weer een uur later "hm, hm hartkamers nog eens extra kijken" nog een echoscopiste erbij. mijn bloeddruk inmiddels through the roof. uiteindelijk nadat er ong. 5 mensen gekeken hebben, niets aan de hand Godzijdank!!!! al met al een nuttige dag ziekenhuis zou ik zeggen, vrijdag controle bij gyn eens kijken hoe lang we er dan over doen voordat ze heel voorzichtig durven te zeggen dat het er voor NU goed uitziet.
Ik snap dat die onzekerheid echt vreselijk is, maar je kunt hun toch alleen maar dankbaar zijn dat ze zoveel moeite doen om die onzekerheid weg te nemen? Ja, ze hadden ook meteen kunnen zeggen;'Hartslag klinkt goed, zal met de kamers en boezems vast ook wel goed zitten, ook al krijgen we dat niet in beeld.'... had je je dan écht beter gevoeld denk je?