20 weken echo lukt niet :(

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door beccie, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

hallo,

Vanmorgen had ik de 20 weken echo,
    maar de baby speelt verstoppertje, en ze kon veel dingen daardoor niet goed zien, ik moest een paar keer lopen, en ze probeerde de baby wat wakker te maken maar dat werkte niet,

ik kon vanmiddag meteen weer komen voor poging 2, maar nu lag de baby nog meer verkeerd,

alles wat ze wel kon zien was goed, de groei zat mooi op schema, en hartje en veel dingen waren heel goed,

maar de ruggengraat kon ze er niet mooi op krijgen en de nieren kon ze niet vinden,
    de baby lag in een stuit en met de ruggengraat richting mijn rug

ze heeft me nu doorgestuurd naar een ander ziekenhuis die wat betere apparatuur heeft, ik maak me eigenlijk toch wel een beetje zorgen :(

2. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Hè wat is dat vervelend! En ook omdat je er zo naar hebt uitgekeken.. Maar gelukkig heeft ze van wat ze heeft kunnen zien niets geks gezien, dus ik zou proberen lekker te genieten en toch eventjes aftellen tot de volgende poging :)

3. beccie

beccie Niet meer actief

ja idd :)

ben net gebeld door het ziekenhuis, kan donderdag ochtend al komen,
    ik hoop dat deze baby dan wat meer van zich laat zien
    was ook wel benieuwd naar het geslacht hihi maar dat is dus ook nog effe geheim

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hoi!
    Geen zorgen maken! Vervelend dat het niet goed is gelukt, je had het liever anders gezien natuurlijk.
    Maar maak je geen zorgen, dit is het protocol. Ze proberen het en lukt het niet dan sturen ze je door. Dit heeft niets te maken met dat er iets niet goed kan zijn.
    Zo heb ik een dikkere buikwand (lees:vet :p ) en werd er bij mij vooraf ook gesproken over een verwijzing naar een zh in R'dam als ze niet alles goed in beeld konden brengen. Gelukkig niet nodig en hadden we een voorbeeldig kindje die overal goed voor ging liggen!
    Ze willen het echt goed op beeld kunnen zien om echt uit te kunnen sluiten dat er iets niet goed zit.
    Vandaar nu je doorverwijzing.

Spreek je beeb vlak voor de afspraak maar eens goed toe dat hij/zij wel mee moet gaan werken ;)

5. Ooh wat irritant zeg, gelukkig ben je nog geen 20 weken anders nog irritanter (dan moet je gaan haasten ivm de termijn). De nieren zijn in verkeerde houding inderdaad moeilijk te zien.
    Waarschijnlijk is alles gewoon goed hoor, alleen moeten ze je doorsturen als ze het zelf niet helemaal goed kunnen zien. Dus niet meer zorgen gaan maken ;)

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Heb ik ook gehad in mijn vorige zwangerschap. Na veel duwen, lopen, springen e.d. bleef de baby lekker 'dwars' liggen. 3 dagen later kon ik voor de herkansing en alles was goed.
    Niet teveel zorgen maken hoor!

7. beccie

beccie Niet meer actief

ja het zal ook allemaal wel goed zijn, daar ga ik maar van uit :)

bij mijn 1ste zwangerschap was alles zo anders, ik voelde hem veel eerder ( maar nu ligt de placenta voor en voel ik nog niet veel bewegen )

bij de 1ste was ik 100 x zo misselijk als nu,

en de eerste lag er altijd perfect voor voor de echo`s haha,

maar we wachten gewoon donderdag nog effe af, :)

8. louan

louan Niet meer actief

Geen zorgen maken, bij mij was de 20wkn echo pas afgerond na de 3de poging, voor het ruggegraatje,gelukkig alles in orde....

9. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Bij mij was vanochtend ook niet alles goed te zien... Maar juist omdat Junior te actief was... wilde niet stil blijven liggen. Wilde ze naar de bovenlip kijken, hield hij/zij daar de handen voor... alsof hij het er om deed! Ik krijg nu over een paar weken een GUO, ook met andere apparatuur, dus hopelijk gaat het dan beter... Wel zou ik me inderdaad geen zorgen maken. Onze echoscopiste zei gewoon eerlijk wat ze wel kon zien en wat niet... en de zaken die ze wel kon zien waren gelukkig al goed!

Heel veel succes donderdag! Ik mag pas op 15 november weer...

10. beccie

beccie Niet meer actief

dankjewel,
    jij ook succes de volgende keer, jij moet wel lang wachten zeg :(

we zijn precies even ver :)

11. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    Ik zie het inderdaad. Dat ik lang moet wachten heeft overigens ook te maken met het feit dat ik nu dus de uitgebreidere versie krijg ivm zwangerschapsdiabetes en mijn postuur. Bovendien is de baby dan groter en denken ze meer te kunnen zien... Dus helaas, maar aan de andere kant weer een kans om Junior te zien!

12. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Vervelend zeg!!! Maar maak je geen zorgen meid!! Ik moest vorige week voor de 20 weken echo en alles was mooi te zien behalve het ruggetje en de niertjes!! Meneer lag in stuit. Toen rondje gelopen enzo maar nog niet goed te zien.

Vandaag weer terug geweest en nu was zijn rug heel mooi te zien. Zag er allemaal goed uit!! Maar de echoscopiste zei vorige week ook dat ALS hij een open ruggetje zou hebben dit vaak al in de hersentjes te zien is. Geen stress meid! En succes!

13. beccie

beccie Niet meer actief

oh dat is mooi :)
    hier waren de hersenen enzo wel goed te zien en dat zag er allemaal heel mooi uit :)

14. Maart2013

Maart2013 Actief lid

25 aug 2012
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het komt vaker voor hoor!
    Ik moest ook een 2e keer komen voor de ruggegraat en het lipje.

15. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Mijn dochter lag ook in stuit en ook de ruggegraad was hier een probleem om goed te screenen. Ben 2 dagen later terug geweest (weer zonder succes) en uiteindelijk alles opnieuw gedaan in het ziekenhuis, toen lukte het wel (maar ook niet makkelijk).

16. Anke1986

Anke1986 Bekend lid

22 jan 2012
    775
    0
    0
    Druk aan de studie
    Overijssel
    Hey hoi, hier ook 3x gedaan over de 20wkn echo. Voordeel, heerlijk veel mooie fotos van ons prachtige kereltje ;) geen zorgen maken lukt vanzelf.

17. beccie

beccie Niet meer actief

hallo,

vanmorgen weer geweest en alles is goed :D
    en het is een meisje :D:D:D
    kan het bijna nog niet geloven dacht echt dit word weer een jongetje,
    :D binnenkort eens roze spulletjes kopen haha

18. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Gelukkig!!
    Gefeliciteeerd! :D

Deel Deze Pagina