Ik krijg mijn 20 weken echo als ik in week 23 zit, maar is dat niet laat Ik had het eerst op week 22 en nu weer verzet. De 20 weken echo is toch o.a. bedoeld om afwijkingen op te sporen en de ouders de mogelijkheid te bieden om bij zeer ernstige afwijkingen de zwangerschap af te breken. Dat kan dan tot week 24. Ik ben zelf fel tegen abortus en zou dat in geen geval doen, maar dat weet het ziekenhuis niet. Stel wij waren ouders die in zo'n geval wel open staan voor abortus, dan zouden wij dus maar een paar dagen bedenktijd hebben. Dat vind ik erg raar. Ook wil ik nu wel eens het geslacht weten en moet anderhalve maand wachten terwijl ik over drie weken al in week 20 zit. Vinden jullie dat ik het ziekenhuis moet bellen om te vragen of het eerder kan of een ander ziekenhuis proberen??
Volgens mij mag het maar tot de 22 ste week.....dat gaven ze hier toen aan. Je kan gewoon bellen. Kan nog beter in week 19 dan... Voor jezelf is dat ook beter. Hoop dat je eerder terecht kan!
Met 23 weken is te laat. Ik ken een stel waarbij het zo ging, zij ontdekten dat hun kindje zoveel afwijkingen had dat het buiten de baarmoeder niet levensvatbaar zou zijn. Ze besloten de zwangerschap niet uit te dragen, omdat het geen zin zou hebben. Zij moesten door de late echo uiteindelijk uitwijken naar het buitenland om de arbortus te laten plaatsvinden, omdat het in Nederland niet meer kon. Dit heeft voor veel extra kosten en stress gezorgd. Overigens zeg je dat je het nooit zou laten weghalen, maar stel dat blijkt dat je kindje vlak na de bevalling zou overlijden door alle afwijkingen en ook heel veel zou moeten lijden, dan ga je daar op het moment dat je er voor komt te staan misschien toch wel anders over denken. Ik zou dus geen risico nemen en zorgen dat je gewoon met 20 weken terecht kunt. Desnoods in een ander ziekenhuis. Ik hoop natuurlijk dat alles gewoon in orde is voor je!
Ik zou idd nog een bellen en vragen of je niet met 20 weken terecht kan, of op z'n laatst bij 22 weken!
Beste dames, mag ik even rechtzetten dat een zwangerschapafbreking om ernstige medische redenen (zoals afwijkingen die niet verenigbaar zijn met het leven) voor 24 wk GEEN abortus is... Dat is een afbreking van een zeer gewenste zwangerschap, waarvan ik hoop dat je dat nooit mee hoeft te maken! Zal je adviseren om je echo eerder te laten plaats vinden,23 weken is echt te laat.In de eerste plaats zodat je je kindje gauw weer kan zien ... en om de geruststelling dat alles goed is met je kindje.. Had zelf met 21 weken de echo, en met 23 wk is mijn dochter geboren, het is de ergste nachtmerrie die je kan overkomen..
Misschien heb ik het helemaal fout hoor want ik heb er gelukkig nooit mee te maken gehad, maar ze aborteren babies waarbij afwijkingen zijn gevonden die niet met het leven verenigbaar zijn, toch niet? Ze leiden dan toch de bevalling in om het kindje op een natuurlijke manier geboren te laten worden en daar zit toch geen tijds limiet op van 24 weken. Heb zelf de 20 weken echo gehad op 22.4 weken.
Pfoe, ik vind het woord abortus op dit termijn een beetje misplaatst. Wij zelf hebben de zwangerschap met heel veel pijn in ons hart af moeten laten breken na een zeer slechte 20 weken echo, maar ons mannetje is op een prachtige manier geboren en we hebben veel tijd gekregen om afscheid van hem te nemen. Maargoed even over het late termijn waarin je je echo krijgt. 23 weken is idd erg laat. Stel dat er iets verschrikkelijk mis is heb je nog maar een week om je kindje geboren te laten worden. Na 24 weken gebeurd het alleen met toestemming van een rechter, maar denk dat je niet zit te wachten op een slopend proces in een vreselijk moeilijke tijd. Het is dan al zwaar genoeg. Ik raad je dus aan om evt in een ander zh te informeren ofdat de mogelijkheid er is om eerder te komen voor je echo.
Ik heb net gebeld en ze gaven zelf ook aan dat week 23 te laat is. Waarom ze het toch zo hadden.gepland konden ze geen antwoord geven. Ze hebben wel geregeld dat ik precies over 3 weken in een ander ziekenhuis terechtkan. Yessss over 3 weken zie ik mijn kindje, thx voor de reacties dames !! Trouwens medici noemen dat zelf abortus dus vandaar dat ik die term heb gebruikt, maar ik snap wel dat het een zeer onaangenaam klinkt, mijn excuses daarvoor.
fijn dat ze het gelijk geregel hebben! wat ik je wel wil mee geven is dat ze niet altijd het geslacht kunnen zien dus pin je er niet op vast dat je over 3 wkeen weet wat het is.(ze gaan het ook niet uitgebreid bekijken want daar is de echo niet voor) hier heeft het 4 echo's geduurt (2 normale bij de gyn 1normale 20 weken echo en 1guo) voordat we het wisten pas bij 23 weken wisten we het na een pretecho eerder liet ze het niet zien
Rare term, aborteren, in een situatie als waarin hier gesproken wordt... Bovendien wordt bij beebjes ouder dan een week of 14/15 de bevalling kunstmatig opgewekt. Je zult dan dus 'echt' moeten bevallen. Maar in de medische wereld wordt het wel zo genoemd. Ik zou bellen. 23 weken is misschien niet TE maar wel erg laat. Als je de echo eerder laat doen heb je in ieder geval nog een keuze. Als ze vragen waarom kun je altijd nog iets laten doorschemeren over keuze-mogelijkheden voor als er iets niet goed zou zijn met jullie beeb. Dat jullie daar helemaal niet over denken om eventueel stappen te ondernemen... dat hoeven zij niet te weten.
Wat een raar verhaal zeg???? Op dat termijn is het geen abortus meer, idd een opwekking ... Tenzij je dus wel naar het buitenland gaat om een echte abortus te laten plegen? Vonden deze mensen het een fijner idee dat hun kindje in stukken werd geknipt dan dat het een natuurlijke bevalling zou meemaken? Brr. Ts: Goed dat je gebelt hebt!!