Weer slecht nieuws nu vanuit ziekenhuis.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ann31, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wie kan mij helpen, of heeft dit zelf mee gemaakt?

ik heb 10 dagen geleden een fikse bloeding gehad van 1 dag daarna was het in 1 keer helemaal over niks geen bloedverlies meer gehad je denkt dit is foute boel maar tot verwondering zagen we een dag later de kleine gewoon heel vrolijk nog zwemmen. Nu heb ik dinsdag nekplooimeting gehad en zagen ze een vrij grote bloedstolsel zitten van morgen in het ziekenhuis geweest om het daar te beoordelen zagen ze i.d.d een vrij grote bloedstolsel zitten inwendig gekeken heb ik een vleesboom zitten waar ik toen dat bloedverlies van heb gehad, maar als het nu er uit komt kan mijn kindje er mee eruit komen terwijl het kindje gezond is maar omdat het dan de baarmoeder prikkeld kan het kindje mee komen. Maar het kan ook net als een blauweplek vanzelf weg trekken maar hoe lang kan dat duren? Had het dan al wel niet weg moeten zijn? Nu 10 dagen geleden van het bloedverlies. Als het stolsel niet van zelf eruit/weg trekt dan zit het op een nare plek en kan de placenta niet goed vast gaan liggen en kan het wezen dat de vliezenbreken met 20 weken en dat de placenta dan los laat. Ben ten einde raad moet over twee weken weer komen.

2. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    O wat erg zeg!! Ik duim dat alles goed blijft gaan!:(

3. Loepie

Loepie Fanatiek lid

15 jul 2010
    1.180
    0
    0
    wat vreselijk, pfff heel veel sterkte en ik duim mee dat het goed gaat!

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Meid wat zal jij in de zenuwen zitten!
    Zelf niet meegemaakt wel een nicht van mij, iets andere situatie vleesboom zat niet in de weg voor placenta.
    Zij is geopereerd met dacht ik 21 weken , was wel een risicovolle operatie maar was niet veel keuze ivm baarmoeder groei.
    Gelukkig is het goed afgelopen en loopt er nu een ventje van 6 rond!

Heel veel sterkte gewenst!

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ohhh wat vreselijk!
    Had er nog nooit van gehoord.
    Ik hoop maar dat alles goed blijft gaan,sterkte!

6. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb net naar het ziekenhuis gebeld, had nog wat vragen had echt een black out vanmorgen maar nu komt het stolsel er zowiezo uit of het lost van zelf op of het komt er uit en hopelijk alleen het stolsel nou vreselijk gewacht zo, bedankt voor het medeleven

7. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    jeetje wat een onzekerheid!!
    Sterkte !!

8. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Wat een onzekerheid en vreselijke situatie. Ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, maar wil je heel veel sterkte wensen.

9. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Leef met je mee meid...Heb hetzelfde meegemaakt met 8 weken..ook een enorme bloeding gehad..liep zowat leeg...
    Volgende dag een echo gehad en ook onze kleine wurm zat er nog prima bij..terwijl ik dacht dat het over was..
    Gynaecoloog zei dat we 50% procent kan hadden dat het goed of fout zou gaan..2 weken later weer een echo en alles was mooi weggetrokken...waren 2 vreselijke weken...hopelijk loopt het bij jou net zo af als bij mij....ik ben nu ruim 14 weken zwanger...

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bah wat een rot nieuws en wat een onzekerheid!
    Ik heb bij mijn eerste 2 zwangerschappen ook flinke bloedstolsels gehad (geen vleesboom overigens). Helaas ging het hier beide keren mis. Maar, ik ken iemand die na mij hetzelfde had en die was bij een belgische arts en die adviseerde DIRECT PLATTE bedrust! Zo werd de baarmoeder zo min mogelijk geprikkeld en had het bloed de kans om opgenomen te worden in het lichaam.
    Haar kindje is blijven zitten (en inmiddels geboren). Als ik dit eerder had geweten, had ik het zeker ook geprobeerd maar nederlandse artsen geloven hier niet in dus niemand die het mij toen vertelde...

Sterkte!

11. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    nbroen:was er bij jou ook op de echo na de bloeding nog een stolsel te te zien dan?

loki: had jij met het bloedverlies allemaal stolsels of ook na de bloeding op de echo nog stolsels te zien terwijl je kindje nog leefde?? En hoe ver was jij heen met alle twee zwangerschappen vreselijk als je dit twee x moet mee maken. bedankt voor jullie reactie

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had héél veel vers bloedverlies vanaf iets over de 6 weken maar de echo's bleven goed. Op de echo was beide keren een duidelijk hematoom van enkele cm's doorsnede te zien.
    Eerste keer verloor ik met 7w5d heel veel bloed en is het de dag er op fout gegaan (hartje gestopt, niet zelf afgekomen) en de 2e keer heb ik maar een dag of 4 gebloed en daarna enkel nog wat oud bloed en stopte het hartje net voor de 9 weken. Maar toen ook nog duidelijk een hematoom te zien.

3e zwangerschap ging goed met gebruik van Utrogestan (progesteron) dus wrs ligt het bij mij daar aan maar ik wilde je toch de tip van bedrust meegeven. Als ik dat achteraf had geweten had ik het zéker een kans gegeven!

Sterkte

13. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Ja bij mij was er na de bloeding een flink stolsel te zien en ook nog een hoop bloed in de baarmoeder. 2 weken later was dit helemaal weg. Gyn zei tegen mij dat ik gewoon alles mocht doen. Dit heb ik ook gedaan want we gingen de dag erna op vakantie.het enige wat je nu kan doen is afwachten en hopen dat alles goed mag gaan meis!leef erg met je mee...

14. koesterhoop

koesterhoop Actief lid

20 sep 2012
    408
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    huisje
    ik hoop voor jou dat het goed komt, en dat je kan genieten van je zwangerschap zonder zorgen

15. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie dat is altijd weer fijn om te lezen dat iemand die je eigenlijk helemaal niet kent zo met je mee leeft, dat maakt een hoop goed. Ik laat zeker nog even weten hoe het gaat af lopen. liefs.

16. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Mamavan2schatte, 29 sep 2012
    Laatst bewerkt: 29 sep 2012
    ik ook heel veel bloedverlies gehad met 6weken.en ook ik dacht dat het over was,maar met verbazing een kloppend hartje .
    ik had giga stolsels en de gyn zij dat dit echt fout kon aflopen en verwachten mij dat weekend nog terug.
    ook de kans op verliezen van ons kindje.
    met 14 weken zat er nog steeds een stolsel ter grote van een pannenkoek.
    met 20 weken was deze helemaal opgelost.
    heb 20 weken in stress gezeten,en heel bang geweest om het te verliezen.
    en wat ik net zag staan over bedrust......ja ZEKER doen.
    de gyn had er niks over gezegt.maar toen kreeg ik te horen dat ze je in belgië gelijk opnemen met stolsels,nam ik ook zo veel mogenlijk rust..
    ik had er nog 2 rond huppelen,maar ik probeerde het wel.
    dan heeft je lichaam ook de kans om het op te lossen.
    ben nu dolblij met onze zoon van 4,5 weekjes oud!!!
    gelukkig alles goed gegaan.....jij ook veel sterkte ermee.

17. ann31

ann31 Lid

7 aug 2012
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama van 2, Bedankt voor je berichtje wat super om te horen dat het goed is verlopen, heb weer een beetje hoop zo. Ben jij ook in de ziektewet gegaan dan? Ben nu Twee weken vrij van mijn werk.

18. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    nee,ik was toen al full time moeder.
    ik zou ook zeker nog ff in de ziektewet blijven en zo,goed mogelijk rust houden.
    mijn gyn was heel nuchter toen ik later zij dat rust houden beter was zodat je lichaam de kan krijgt om de stolsels op te lossen,en het verhaal over belgie.
    hij zij: dat is allemaal achterhaald,en komt het eruit dan komt het.

het is je kindje en daar wil je natuurlijk zo goed mogelijk je best voor doen!!
    en als je het niet vertrouwd moet je altijd ff je vk of gyn bellen!!

19. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ann31,
    Ik kan helaas hier ook over meepraten.. Ik heb geen vleesboom, maar wel een hematoom.. Ze hebben deze met 7 weken ondekt. Met 8 weken kreeg ik weer een echo en toen was t hematoom wel iets kleiner geworden..
    Ik heb met week 6, week 7 en week 8 een bloeding gehad, telkens 1-2 dagen en dan was t weer voorbij..

Omdat ik 3 keer een miskraam heb gehad zijn ze nu heel voorzichtig en ik heb bij de eerste bloeding 4 dagen in t ziekenhuis moet verblijven.. Nu lig ik thuis. Ik moet volledig platte rust, nu al 4 weken..

Nu donderdag heb ik een echo en vind t ook zooo ontzettend spannend.. Ik ben echt lichterlijk getraumatisserd door mn eerdere ervaringen en ik heb dusdanig veel stress dat ik zelfs valium voorgeschreven heb gekregen van de gyn (volgens haar geen probleem bij max 5 mg). Want ik ga echt huilend en met knikkende kniën naar de gyn, omdat ik bij voorbaad al weer zo vreselijk bang ben voor slecht nieuws. Ik hoop maar nu donderdag dat alles nog goed is met de baby en dat dat hematoom weer kleiner is en niet groter is geworden..

Dus ik weet een beetje hoe je je voelt meid.. Tis vreselijk om zo'n onzekere zwangerschap te hebben.
    Ik wens je veel sterkte en succes en hoop dat t allemaal goed mag aflopen en dat je gewoon een gezond kindje mag krijgen!!

20. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps. mijn gyn heeft me ook volledig ziek geschreven...

Deel Deze Pagina