ik ben zwanger en loop/liep bij verloskundige praktijk maatschap bergweg in rotterdam nu wou ik vragen of er fout gehandeld is vanuit daar. ik heb daar geen problemen gehad in het begin. ik heb daar vanaf het begin eerlijk aan gegeven dat ik voor borderline behandelt was in verband met de vraag naar vroegere medicatie. eerlijk open boek zijn dus. de 1ste verloskundige zei mij op het nieuws dat ik borderline heb: "geeft toch niet, ik zie het probleem niet" dat was de eerste afspraak daar en ik had haar aarzelend maar wel rechtvaardig en eerlijk verteld dat ik borderline had. en dat veel mensen van horen vast liepen bij verloskundigen enz door vooroordelen omdat ook hun eerlijk er voor uit kwamen. zij zei dat dat maar vreemd was en dat dat maar bullshit was. dat was daar niet zo. ook heb ik toen gelijk verteld hoe het tijdens mijn zwangerschap met mij ging. dat ik niet tot nouwelijks last had van moodswings,wat je tuurlijk wel krijgt als je "normaal en gezond" zwanger bent. bij mij heft het op. bij mij ging het ooit op en neer.....borderline moodswings+zwangerschaps moodswings =constante rechte lijn en af en toe 2 dagen aan het einde van de groeispeurt ff gemok en een beetje bah gevoel. maar weet wel dat ik niet het enige bordertje ben waar een zwangerschap zo goed bij uit pakte. goed gesprek en ze vroeg waar ik wou bevallen, ik zei in het sint franciscus ziekenhuis. dat was dus in mijn ogen geregeld. tussendoor echo's gehad en geen gezeur gehad. geen problemen. toen kreeg ik een afspraak met een andere verloskundige. ik had haar al eerder ontmoet en ik mocht haar niet. verder toen geen problemen met haar gehad of zo, tot die afspraak met haar. ze vertelde dat in verband met mijn borderline ik speciale hulp nodig had? in een ander ziekenhuis, dus dat ik daar bij hun niet meer mocht blijven. toen vertelde ik dat ik al bij een psycholoog liep en dat ik dus geen extra hulp nodig had. en dat ze maar met haar contakt op moest nemen, want die wist er al van dat het zo goed met mij ging. en ze had ook verteld tegen mijn maatschappelijke hulp dat ik die hulp niet nodig had en ze dat wel door zou geven. dus ik dacht dat zit wel goed. want ik had het duidelijk genoeg uit gelegen net als anderen met mij. ik was dan ook niet blij toen ik weer bij de verloskundige kwam en een ander mij niet bekende verloskundige vertelde dat ik wel speciale hulp nodig had. en dat dat was besproken met mijn behandelaar dus ik en mijn vriend en mijn maatschappelijke hulp tuurlijk daar niet mee eens. dus wij boos mijn behandelaar opbellen bleek dat dat dus hellemaal niet van haar kant besloten was. dus die het het eerste over die speciale hulp had die vrouw heeft naar mijn idee zelfstandig besloten voor mij. en dat was die die vrouw die ik niet mocht en erg bot tegen mij deed tijdens het hartje zoeken. ze had hem einerlijk gevonden zegt ze snauwerig nou gehoord? en ik mocht het hartje maar 2 tellen horen? ik denk dat zij voor haar zelf zonder overleg met de rest van de verloskundigen besloten heeft dat ik dan maar daar bij hun niet meer langer welkom ben en maar voor speciale hulp naar het erasmus mc moet? terwijl ik naar het sint franciscus mocht volgens afspraak? het is meer bekend uit verhalen dat een bordertje hellemaal geen slechte moeders zijn! en daarom kan ik er zo "boos" om worden dat die verloskundige gleuf mij beoordeel samen met andere zwangere bordertjes. en niet eerlijk in mijn gezicht zegt dat ZIJ mij niet moet. dat ik borderline heb (had volgens de ziekenhuis doorverwijsbrief)wil nog niet zeggen dat ik niet voor een kleintje kan zorgen! ik vind haar actie's onbeschoft,achter de andere collega's hun rug om en ja wel RACISTISCH! dus ik zou graag willen weten wat mijn rechten zijn en of ze hier op gepakt kan worden. want ze heeft vieze spelletjes gespeeld. vandaag heeft mijn maatschappelijke hulp nog eens gebeld voor haar motivatie's. en nu beweerd ze dat ze "bordertjes"niet mogen behandelen bij hun in de kliniek? maar dat was juist niet wat de eerste verloskundige mij zei!
ook snap ik niet waarom ze wel contakt met mijn psycholoog wou over het wel of niet daar blijven terwijl ze vandaag over de telefoon verteld dat ze mensen met borderline daar niet mogen hebben?:S
Ik weet niet of een vk je zwangerschap mag begeleiden als je borderline hebt. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat het niet mocht. Ik kan je daar verder niet bij helpen. Ik weet wel over welke vk je het hebt, ik loop ook bij hun. Zij staat bij ons niet echt bekend om de meest tactvolle van allemaal. Bij mijn eerste bezoek, eerste zwangerschap, kreeg ik ook haar en zij reageerde ook erg bot toen mijn man vragen ging stellen. Alsod het zo raar is dat mannen mee gaan en ook vragen hebben. Ze kwam bij mij een beetje over als een vk van de oude stempel. Ik wilde haar liever ook niet bij mijn bevalling, maar het lot bepaalde anders en ik moet zeggen, zij heeft echt heel goed werk geleverd. En is dus wel heel goed in wat ze doet. Ik zou even donderdag tijdens het spreekuur bellen en vragen naar een van de andere vk's en het even bespreken. Dat je er een naar gevoel aan over hebt gehouden en je niet goed weet hoe het nu zit. Daar heb je al het recht toe en daar staan de andere ook wel voor open is mijn ervaring.
Ik vind niet dat het netjes gegaan is bij jou en zal zeker om tekst en uitleg vragen, zoals Tascha aangeeft. Wel vind ik het op jouw beurt niet zo netjes om een link te plaatsen op een openbare internetsite en naar een foto van deze mevrouw te verwijzen. Iedereen heeft recht op privacy zowel jij als zij.
ok dan. ben blij dat ik niet de enihe was/ben waar ze zo bot op reageerde. ik moet morgen voor de laatste keer daar zijn voor mijn 20 weken echo. gelukkig doet zij de echo's niet. dus zal haar misschien alleen voor bij zien flitsen. ik hoop dan maar dat ik en voor al mijn vriend zich rustig kunnen houden. want we zijn zwaar pised. zoals ik al vertelde ben ik daar morgen voor het laatst omdat er dus wel een agspraak is gemaakt bij het erasmus mc. ik en mijn vriend en mijn maatschappelijke hulp gaan het daar dan uit leggen dat de speciale hulp niet nodig is. en dan ga ik gewoon zoals al eerder afgesproken is naar het sint fransiscus. hopelijk krijg ik dan geen verdere moeilijkheden door haar oordeel wat ook op mijn doorverwijs papieren staat. want die zal ik dus ook mee moeten nemen naar het andere ziekenhuis. bedankt voor je berichtje. het is fijn om te horen dat ze niet alleen bij mij zo was.
maar dankzij die foto weet tascha nu wel wie ik bedoel. en wil ze privacy dan moet ze haar foto daar niet plaatsen. sorry maar ik wou alleen aan tonen wie ik bedoel en of iemand bij haar ook problemen had gehad. ik denk niet dat ze er van wakker zal liggen?
Ik weet nu inderdaad wel wie je bedoeld, maar echt netjes i het niet. Je kunt ook de situatie voorleggen en dan zonder foto en link. Ook zo kunnen we je helpen. Ook wil ik wel even benadrukken, dat zij mijn bevalling super heb gedaan.
Kan me voorstellen dat je kwaad bent. Ik vertelde bij mijn verloskundige ook eerlijk dat ik een depressie had gehad, nou dat staat nu dik onderstreept op mijn dossier en ik kreeg ook te horen dat ik meer kans had op een postnatale depressie en mijn vriend moest goed opletten en aangeven als hij het vermoeden had dat ik depressief werd. Nu heb ik allang contact opgenomen met mijn oude psycholoog en die vond het onzin, dat konden ze zonder mijn achtergrond te kennen niet zo maar zeggen. Gelukkig zit ik nu bij een gynaecoloog en die heeft het nergens over gehad. Ik heb hardstikke hard gewerkt aan mezelf om "gezond" te worden (maar ja wat is precies geestelijk gezond ) maar wordt meteen in een hokje gestopt, dus ik begrijp heel goed dat je baalt! wees maar blij dat je daar weg bent, je wilt toch zo niet behandeld worden? Ik heb heel vaak gemerkt dat sommige mensen het vreemd vinden dat ik zo eerlijk ben over mijn tijd bij de psycholoog, ze vinden psychische klachten maar eng of aanstellerij, maar ik heb er schijt aan gekregen, iedereen kan zoiets krijgen! Probeer iemand te zoeken die je wel begrijpt dat verdien je! Jij bent net zo belangrijk als iedere andere zwangere! succes!
Ik heb toch even de link en verwijzing weggehaald. Denk dat je verhaal ook wel overkomt zonder de persoon er bij te halen.
uhm.. wij zochten nog een tweede naam voor als het een jongetje wordt en we hebben Oliver van je gejat sorry !
jaaa.. we vonden lollifantje ook wel leuk je zou het je kind maar aandoen! Hallo ik ben Lollifantje oliver