Ben nu bijna 24 weken zwanger en vraag me af wanneer ik groeiecho's krijg? Enkel bij 30 weken of ook nog eerder?
Hangt ervan af. Er zijn sommige verloskundigen die het al standaard aanbieden maar er zijn ook vk die het alleen doen bij overgewicht, zwangerschap diabetes en/ of andere medische redenen. Ik kreeg ze alleen vanwege overgewicht. En later ook nog de diabetes erbij...
Hier nooit groei echo's gehad. Nu bleek mijn zoon ( gezien bij een echo voor minder leven) geschat te worden op 10 pond. Terwijl met voelen geschat op 7 a 7,5 pond. Heb nu aangegeven bij een eventuele volgende zwangerschap wil ik gewoon groei echo's. Anders wil ik dat de baby eerder gehaald wordt.
Bij onze VK kreeg iedereen standaard gewoon een groeiecho met 30 weken. Net als een liggingsecho met 35 weken, ook niet meer standaard volgens mij.
Ik heb bij 38 weken een groeiecho gehad omdat het gewicht van de baby niet goed geschat kon worden. Indien ze het wel konden schatten, hadden ze geen groeiecho gemaakt, dit is namelijk niet standaard en wordt zo ver ik weet in principe alleen gedaan vanwege 'medische' redenen.
Met 28 weken en vanaf toen om de week. Morgen de laatste denk ik, ben 37,5 weken nu. Nu had ik zo vaak omdat de baby wat achter loopt. Bij mijn zoontje 1 groeiecho gehad rond de 30 weken
Bij mijn vk krijgt iedereen standaard met 30 weken een groeiecho. Ik kreeg tijdens mijn laatste zwangerschap een groeiecho met 27 weken ivm te kleine buik. Daarna door gestuurd naar t ziekenhuis en tot en met de geboorte week 39 iedere week minimaal twee keer een groeiecho gehad ivm met veels te kleine baby. (zaten er goed naast dochtertje woog 3440 gr bij geboorte)
Mijn vk doet het alleen als ze denkt dat er iets is met je baby. In de vorm van te licht of te zwaar. Ik kreeg er 1 met 31 weken omdat ze dacht dat de baby te licht was.
Hier doen ze alleen groeiecho's met medische redenen. Eerste zwangerschap heb ik er een stuk of 6 gehad ivm een kleine buik (gelukkig een mooi gemiddeld kindje) deze zwangerschap weer een te kleine buik maar omdat het bij mij "hoort" doen ze nu nog geen groeiecho's
Bij de eerste onder begeleiding van de gyn, dus toen elke controle een echo. Bij de tweede bij de vk, geen groeiecho's gehad. Bij de derde groeiecho's ivm groeiachterstand bij de 20-weken echo. Als we volgende keer weer een goede echo hebben, dan worden we ontslagen terug naar de vk en krijgen we geen verdere echo's meer. Dus alleen bij medische indicatie.
Hier bij mijn zoontje geen groei echo's gehad. bij deze zwangerschap vanaf vorige week al groei echo's ivm een fikse groeiachterstand. (Met 16wk dus al tot ons kindje geboren wordt)
hier rond de 30 weken nog een groeiecho. toevallig net gebeld voor een afspraak haha. Daarna als t goed is niet meer.
Ik heb er volgende week eentje. Ben dan 30 weken. Dat is volgens mij ook de laatste echo want ze hebben het verder niet gehad over een liggings echo.
Bij mijn verloskundige doen ze niet standaard een groeiecho, alleen bij twijfel. Wel zou ik na de 41 weken een echo krijgen om te kijken of ik nog genoeg vruchtwater had. Maar die dag werd mijn dochter al geboren.
Ik krijg met 30, 32 en 34 weken een groeiecho. Om medische redenen. In de brief van de gynaecoloog staat letterlijk: 'mag onder controle blijven bij verloskundige mits twee extra groeiecho's' dus één van die drie zou standaard moeten zijn, weet dus alleen niet welke
Ik krijg in wk 28 wk 32 en wk 35 groeiecho's. Dit omdat mijn zoontje klein was met de geboorte. Hij is geboren met 41+6 en was 3110 gram en 50 cm. Vandaar dat ze met de intake meteen al gezegt heeft dat ik extra groeiecho's krijg. Daarna word ik overgedragen aan de gyn dus wie weet wat er daarna nog volgt. A.s maandag eerst lekker genieten van de 20 weken echo.