Lilalief, voor jou en je man heel veel sterkte! Nu hopen dat het geen trisomie is... Ongelooflijk wat jullie nu moeten meemaken..... Sterkte!
lilalief ik wordt hier stil van.... Wat een akelig nieuws. Ik hoop, duim en bid dat het geen trisomie 18 is en dat de rest operatief geholpen kan worden. Heeeeel veel sterkte de komende dagen.
Meid ik hoop ook heel erg dat er geen chromosoomafwijking aan ten grondslag ligt. Wat betreft trisomie 18: de handjes in een vuistje is meer verdacht als de vingers elkaar ook overlappen. Cystes trekken inderdaad vaak weg, vooral als ze klein zijn en behoort niet tot een typische trisomie 18 marker. Aardbeivormig hoofdje is wel moeilijk te zeggen. Hebben ze niets gezegd over een klein mondje of een groot achterhoofd? Misschien ergens een positief verhaal dat ze mijn dochter* ook verdachten op een chromosoomafwijking omdat ze maar een smal hoofd had en echodense darmen maar dit bleek allemaal 'gewoon' een gevolg te zijn van het tekort aan vruchtwater.. Na de geboorte bleek haar hoofd trouwens helemaal niet smal te zijn, was kennelijk toch enigzins vertekend door de echo oid. Kans is redelijk aanwezig dat bij jullie kindje haar hartje ook zoiets is gebeurd door de omphalocèle. Hier belden ze al na 2 dagen met de eerste uitslagen van trisomie 13,18 en 21 dus kan zijn dat jullie het overmorgen al weten. Heel veel sterkte voor jullie in deze moeilijke tijd.. ik hoop ook echt heel erg dat er geen chromosoomafwijking is bij jullie meisje. De meeste kindjes met trisomie 18 zijn niet levensvatbaar door de vele problemen met hart, nieren en hersenen (door microcefalie). Voor zover ik in jouw bericht kan lezen, valt dat nog mee bij jullie meisje. Hele dikke knuffel en denk aan jullie..
De vingertjes operlappen elkaar ook.. de gyn dacht te zien dat de middelvinger recht stond en de andere vingertjes daar zo'n beetje overheen groeiden. Maar nogmaals, dat kon ook een momentopname zijn.. Pff.. zou nog wel eens naar die handjes willen kijken zeg. Is het wel, is het niet? Wat je zegt over de meeste kindjes, wat ik begrepen heb overleeft geen enkel kindje trisomie 18, toch? Ik heb begrepen dat de oudste anderhalf is geworden, en dat zou een wonder zijn.. In ieder geval heeft zo'n kindje geen leven. De gyn vertelde, wij bekijken de anatomie van alle organne, maar of ze ook daarwerkelijk functioneren, dat kunnen we niet zien. Dus ook wanneer het er goed uitziet, kan het zijn dat het niet werkt. Mijn beeld van trisomie 18 is, dat als ze dat heeft, alles ophoudt.. Hij vond haar overigens ook aan de kleine kant..
Dames nogmaals heel hartelijk dank voor het medeleven, dat doet me goed. Ik heb een vreselijke nacht achter de rug, nachtmerries, woelen en draaien, huilbuien.. Maar dat lijkt me ook wel nogmaal gezien de situatie. Heb mezelf maar gedwongen iets te eten want eetlust is er niet. Alleen een hele zware baksteen in m'n maag en een vaag misselijk gevoel. Ons meisje liet zich voor het slapen gaan nog wel even heel goed voelen. Dat was prettig en confronterend tegelijk..
ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen. ik kan me niet voorstellen waar jullie nu doorheen moeten. ik hoop echt dat het geen trisomie 18 is en dat de uitslag toch meevalt. ik duim voor jullie. dikke knuffel
He meis, Ook ik weet niet wat dit inhoud, verder geen ervaringen mee. Maar weet wel wat het is als je slecht nieuws krijgt op je 20 weken echo, heb ik 12 maart gekregen. Hoop dat alles goed zal gaan voor jullie, gelukkig is de rest allemaal goed dat is al een zorg minder. Sterkte meis, dikke knuffel van mij....
Hier ook weer een teken van medeleven! Duimen draaien overuren.. Ook heel veel sterkte met het afschuwelijke wachten... Wat moet dat killing zijn zeg! Dikke knuffel!
O bah, dit is ECHT NIET wat ik had willen lezen Helemaal uit het veld geslagen Had het zo anders voor jullie gehoopt meis! Heel veel sterkte en kracht om dit alles te kunnen doorstaan en uiteindelijk een mooi plekje in je hart te kunnen geven... Zo verdrietig dit...
Hoorde net het nieuws.. Jeetje Lilalief wat moet dit een klap voor jullie zijn! Hoeveel kan een mens hebben vraag je je dan af. Wens jullie heel veel sterkte met deze moeilijke periode!
Lilalief; ik ben een voormalig mei-mama en ken je daar nog van. Wat is dit afschuwelijk nieuws. Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte, jullie meisje heeft een prachtige naam gekregen!