Hee dames! Eindelijk mag ik me ook hier gaan melden! Ben na een halfjaar het geprobeerd te hebben zwanger geraakt, nog heel erg prik en zit nog 2 dagen voor mijn uitgerekende nod, Toch heb ik eergister met middag urine licht positief getest en vandaag met ochtend urine veel duidelijker,, zou ik dan toch een eerdere eisprong hebben gehad dat ik die daarom niet kon detecteren met een ovulatietest? Normaal is hij altijd positief op dag 12/13 dit keer niet geweest maar het leek wel opgelopen te zijn (cb digitaal en open gemaakf, mag niet dat weet ik) Hier trouwens de foto van mijn test van 2 dagen terug en van vanmorgen. Wat vinden jullie ervan? Vroege eisprong of?
Ik denk dat je testen wel overeenkomen met 2 dagen voor NOD. Mag ik vragen waarom je dit zou willen weten? (zag in andere topics dezelfde vraag van je). Of maakt het je onzeker om te weten dat je nog voor je eventuele NOD zou kunnen zitten? De eerste periode is sowieso heel onzeker en ook daarna nog moet ik je eerlijk bekennen. Probeer er van te genieten: je bent zwanger! Bij de termijnecho zal de verloskundige je sowieso kunnen zeggen hoelang je zwanger bent en wat de uitgerekende datum is. Nog even geduld dus
Goh, de testen reageren op HCG. De ene persoon maakt sneller HCG aan dan de andere. Sommigen testen 4 dagen voor NOD al positief, anderen pas enkele dagen NA hun NOD. Ik snap je vraag over die vroege eisprong niet zo goed. Waarom is dat belangrijk? De 'echte' leeftijd van je vruchtje ga je pas weten wanneer ze een echo doen, en dan nog liefst niet te vroeg, want hoe kleiner het vruchtje hoe moeilijker de termijn te bepalen is. Uiteindelijk maakt het toch ook niet uit? Precies alsof die enkele dagen (vroege of late eisprong) het verschil gaan maken...