20 weken echo, niet goed zichtbaar

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door DMZoet, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. didi2

didi2 Actief lid

31 mrt 2010
    185
    0
    16
    Daarom is het binnen de termijn. Lees de richtlijnen even voordat je dit soort dingen zegt. Zijn zeer zeer strenge regels voor een seo echoscopist(e). Zelfs een Gyneacoloog mag zonder certificaat geen SEO's maken.

2. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Het is maar net binnen de termijn, to is al 20.5 en het moet tussen de 19-22 weken dacht ik. 9 dagen erbij is dus 22 weken, als er dan weer iets niet goed te zien is, dan wordt het lastig.

Vervelend to! Vind het wel raar dat je echt niks zag. Zo ver weg kan je kleine toch haast niet liggen met deze termijn??? Zou ik denken.
    En van het inwendig porren, ik weet niet hoe dat is gegaan en of de vk er iets over heeft gezegd, 'ik wil nog even proberen om nu wat te porren, vind je dat goed?' Ofzo, maar zonder expliciete toestemming zou ik daar toch nog iets over neerleggen, want mij komt het heel intimiderend over, zoals je het vertelt, voelt het (sorry als ik heel overtrokken lijk te reageren, zullen wel hormonen zijn) als tegen misbruik van de situatie maken aan. Ik zou me er in ieder geval bijzonder ongemakkelijk bij hebben gevoeld.

Hopelijk krijg je nog een duidelijke echo en is alles in orde met je kindje!

3. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat is precies nu het probleem? Ik mag dat toch aan de late kant vinden? Dit is al je 2e best felle reactie mijn kant op. Snap t niet zo goed.

Hoe dit verhaal hier zo is neergelegd, ja ik vind t apart. Niks kunnen zien, dat kan. Natuurlijk moet je kindje maar net meewerken. Dat snap ik ook wel. Maar inwendig 'porren', etc etc. Ja ik vind dat niet echt professional klinken. En dat een echoscopiste gecertificeerd moet zijn om zoiets te kunnen uitvoeren, dat snap ik ook wel. Maar betekent dat dan alle echoscopistes hun vak op dezelfde manier verstaan?

4. DMZoet

DMZoet Lid

6 jun 2016
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Kind lag echt dubbel en heel diep.

Ivm drukte kan de echo niet eerder en dat vind ik jammer. Ik heb de agenda gezien en die is inderdaad binnen de werktijden volgeboekt. Zelf had ik persoonlijk voor een klant na of voor werktijd iets geregeld. Kan mij ook wel voorstellen dat als je daar eenmaal mee begint dat het dan niet opschiet.

De haastige manier zit mij vooral dwars. Beginnen met inwendig porren zonder overleg. Dat is naar. Ik snap best dat er tijdsdruk op zit zeker als afspraken al uitgelopen zijn.

Inmiddels ben ik over de teleurstelling heen en heb ik een eigen plan getrokken. Voor mij was dit een leerschool. Ik ga niet meer akkoord met haastig of vluchtig gedrag. En ga mijn grenzen beter bewaken. Ik heb vandaag bij een ander echo bureau een echo geboekt. Zij kijken voor mij alles even na voor de geruststelling van mijn kant. Dit betaal ik buiten de zorgverzekering om. De eerdere praktijk mag de 2e echo uitvoeren met als voorwaarde dat het kind er goed voor ligt. Zo niet dan ga ik lekker naar huis en mag de praktijk de gegevens van de andere praktijk gebruiken.

Nu weet ik wat ik kan verwachten en stap ik hier niet in met verkeerde verwachtingen.

5. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Wat een raar gedoe, zou inderdaad ergens anders een nieuwe afspraak maken. Zelfs al ligt een kindje dubbel, dan nog zou hij echt wel wat in beeld moeten kunnen brengen hoor. Waar ik heen ga voor de pretecho en 20-weken echo kan alles zó duidelijk op het scherm zetten hóe het kindje er ook voor ligt. En zeker dingen controleren als hartje/longen/maagje.

6. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het bijzonder. Bij mij. 20 weken echo was het ook niet goed te zien en kreeg toen een nieuwe afspraak mee voor enkele dagen later. Het is nl toch een soort screening of alles zo ver te zien goed is aangelegd. Dus als je het hart niet in beeld krijgt weet je niet of je geen grote hartafwijking hebt. Idem voor andere organen.

Persoonlijk zou ik verwachten dat als de echoscopist niet alles goed kan beoordelen ze het later opnieuw doen (als het de echte 20 wejken echo/seo is). Als ze wel alles goed hebben kunnen zien alleen geen mooie plaatjes voor jou hebben kunnen maken is het een ander verhaaal.

Succes!

Deel Deze Pagina