Buikje 4 weken voor op groei

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Gizzie1983, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi,

Afgelopen maandag de liggingsecho gehad, waarbij de VK ook nog even naar de groei van ons kindje keek. Hoofdje en beentje komen mooi overeen qua termijn, alleen het buikje kwam uit op 38 weken. Vier weken voor op groei!

Nu moet ik morgen een extra groeiecho laten maken bij de gynaecoloog. Maak me eigenlijk geen zorgen, maar ben toch even benieuwd wat dit zou kunnen betekenen? In mijn ogen toch alleen maar een teken van een goede placentafunctie, of niet?

2. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi gizzie,

Bij mijn beeb ook een 30-weken echo gehad. Buik loopt 3 weken voor op groei en hoofdje 2. De beeb heeft altijd voorgelopen op groei, dus groeit in zijn eigen curve door zeg maar. Ik heb verdere echo's gehad maar die zijn goed, mijn suikerwaarde is gecheckt om zwangerschapssuiker uit te sluiten en de uitslag daarvan is ook goed. Ga er maar vanuit dat de beeb het goed heeft van binnen, alhoewel ik ook wel beetje spanning ervan heb gehad. Was na de 20-weken echo opgelucht dat alles goed bleek, dat ik geen rekening hield met na 30 weken echo nog extra zorg. Natuurlijk wel goed dat ze alles in de gaten houden!

3. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje liep 5 weekjes voor op groei, werd uiteindelijk een grote jongen maar voor de rest niets mis hoor! De één is nu eenmaal groter dan de ander ;)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had het ook. maar een week of 2 later bleek het al weer mee te vallen. De verloskundige zag het wel vaker. Ze weten ook niet precies hoe het zit, omdat ze nog niet zo lang extra echo's maken bij 20 weken.
    Of het nou een meetfout is, of dat de buik iets opblaast door de ontwikkeling van organen, of toch vet. Het hoeft niks ernstigs te zijn.

Ze hebben me alleen extra op suiker getest, omdat dat ook in de familie zit.

Deel Deze Pagina