20 weken echo niet vergoed.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by marijke25, Jun 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marijke25

marijke25 Actief lid

Mar 27, 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    kan iemand mij helpen?

doordat ik een basisverzekering (zorg) heb krijg ik de 20weken echo niet vergoed. Mits daar een medische reden voor is en die is er dus niet.
    heeft iemand enig idee wat de kosten zijn als je dit zelf betaald?
    En een pretecho vanaf wanneer kun je die laten maken en wat zijn hier de kosten van?

groetjes marijke

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    De 20 weken echo maakt nu onderdeel uit van de basisverzekering dus jouw verzekeraar probeert je te flessen. Terug gaan en eisen dat ie wel vergoed wordt!

3. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Precies. Wordt gewoon vergoed in het basispakket :)

4. Niet meer actief

de 20wekenecho zou inderdaad gewoon verzekerd moeten worden. Welke verzekering heb je als ik vragen mag? T zou toch raar zijn als hij niet vergoed wordt, terwijl dat wettelijk gewoon verplicht is...

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Ik sluit me aan bij het bovenstaande, en de 20-weken echo ís een medische echo. Dat is ook de reden dat hij in het basispakket zit (althans, volgens mij is dat zo bij alle verzekeringen).
    Heeft je verzekeringsmaatschappij gezegd dat ze het niet vergoeden? Dan zou ik je vk of arts vragen om contact met ze op te nemen.

6. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    ht klopt helemaal , is sinds 2006 ( volgens mij ) zit dat standaard in het basis pakket.. !
    niet gaan betalen !
    rekening gewoon doorsturen naar je verzekering !

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    de verzekeraar moet hem vergoeden of ze nu willen of niet :). ik zelf moest hem voorschieten en was met dvd 100 euro kwijt en kreeg er 93 terug van de verzekering. ik denk dus dat de echo normaal 93 euro kost en de rekening moet je gewoon naar je verzekering sturen

8. kims

kims Actief lid

Jan 7, 2007
    352
    1
    0
    bedoel je niet dat je er nu voor moet betalen omdat je een eigen risico hebt? Hij moet wel vergoed worden hoor! Maar als je nog geen ziektekosten hebt gemaakt dit jaar, moet je eerst aan je eigen risico betalen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Bij mij is hij ook gewoon vergoed vorig jaar.. Maar dan moest het wel bij een verloskundig echo buro. EN niet zo'n commericieel geval.. Dat laatste is voor de pretecho's..

10. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Bij mij werd hij in 2002 al vergoed. Ook net weer een 20 weken echo laten maken bij de verloskundige en ik hoef weer niks voor te schieten. Ik zou toch nog evenje verzekering bellen want in principe zouden ze het moeten vergoeden omdat het een medische echo is. Jammer dat jouw verzekering hier moeilijk over doet! Vaak raden ze ook aan je verzekering nate kijken en om te zettenals je zwanger wilt worden. Er is zo'n groot verschil in vergoedingen bij bijv. ziekenhuisbevalling en kraamhulp. Als ze nu al moeilijk doen met de echo ben ik benieuwd naar de vergoeding voor de kraamhulp.

11. marijke25

marijke25 Actief lid

Mar 27, 2007
    266
    0
    0
    administratief medewerkster
    wezep
    hoi allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties.
    ik heb het nog eens gegoogled en het zit inderdaad standaard in het basispakket ook. al vanaf 2006.
    ik heb daarop nog eens de zorgverzekeraar opgebeld en dit voorgelegd. weer gaven ze het zelfde antwoord tot ik dus dit verhaal vertelde en gezegd had dat ik het gelezen had dat het vergoed moest worden... toen hebben ze het nog eens nagekeken. ik heb nu besloten z.s.m over te stappen naar een andere verzekering. maar ja dat kan pas vanaf januari...
    dus nog even doorbijten. en alles wat ik niet vertrouw nog maar eens na te zoeken...

heel erg bedankt voor jullie reacties!

liefs marijke

12. Het klopt wat alle andere meiden zeggen. de 20 weken echo valt gewoon onder het basispakket. Wel is het zo dat vanaf 1 janauri 2008 je een eigen risico hebt van 150 euro, maar als het goed is vallen de behandeling van de verloskundige en de twaalf weken echo en 20 weken echo daar niet onder. Dus alles zou gewoon vergoed moeten worden.

13. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Wat vreemd dat je verzekering zegt dat het niet vergoed wordt! Maar zoals veel meiden zeggen wordt hij gewoon vergoed!

De pret echo is het mooist bij 25-30 weken in 3/4d. Dan is de baby wat voller en krijg je nog mooiere plaatjes. Ik had enorm veel foto's op een schijfje, een aantal afgedrukt en een dvd. En dat koste 110 euro geloof ik.

Share This Page