Meiden, ik ben een beetje in de war nu. De eerste dag van mijn vorige menstruatie was op 28 juli, met een gemiddelde cyclus van 33 dagen. Ik ben erg onregelmatig, waardoor ik niet weet wanneer mijn eisprong was. Ik hou al 2,5 jaar in een app mijn cyclus bij en de afgelopen tijd dus ook wanneer mijn man en ik vrijen. Vorige week zaterdag had ik een mooie (lichte maar duidelijke) positieve zwangerschapstest. De dag erna gaf de digitale CB 1-2 aan, wat inhoud dat ik dan zo'n 3-4 weken zou zijn. Dit vond ik best raar omdat we, als ik terug tel, rond die tijd niet met elkaar hebben gevreeƫn. Maar omdat mijn vorige menstruatie zo anders was dan normaal, zei de verloskundige dat we afgelopen zaterdag gerust langs konden komen voor een echo. Op de echo was niet echt iets te zien, behalve dat er wel iets in ontwikkeling was. Dus ipv een duidelijk zwart rondje was er alleen een licht-grijs vlekje te zien door de verloskundige. Hierdoor concludeerde ze dat ik waarschijnlijk pas 4w5d / 4w6d zou zijn. Dat geloof ik, omdat het overeen komt met de digitale cb. Vandaag kwam iemand van moeders voor moeders langs, en aan de hand van de zwangerschapstest vertelde ze me dat ik minstens 6 weken ver zou zijn, omdat de test-streep net zo donker is als de controle-streep. Daar ben ik nu dus best van in de war. Want als ik verder zou zijn gekeken naar mijn hcg-level, zou er dan iets mis zijn met het vruchtje omdat de echo niet duidelijk was? Of is het mogelijk dat ik nu al ontzettend veel hcg produceer waardoor het op de test lijkt dat ik al verder ben?
Ik zou nooit afgaan op de strepen van een zwangerschapstest. Deze kan door fabrikage bij elke hoeveelheid net iets donkerder of lichter zijn bij dezelfde hcgwaarde. Ik zou afgaan op wat je hebt gezien bij de vk. Sowieso zijn de uitslagen van de zwangerschapstesten bij moeders voor moeders zeer uiteenlopend
Ik had met 6 weken 4 dgn een zeer lichte mvm test en andere dames zie ik dan weer knallers met 4 weken in het mvm topic plaatsen. Dus het is gewoon heel wisselend hoe de test uitvalt en de een heeft ook meer hcg dan de ander. Dus ik zou van het beeld dat de verloskundige zag uitgaan. Hopelijk is er bij de volgende echo een mooi vruchtje te zien.
Bedankt voor jullie reacties, dat stelt me wel gerust! Ik zal (on)geduldig afwachten tot de volgende echo op 26 september En dan hopelijk een mooi vruchtje met een kloppend hartje te zien.
ik zou zeggen hou je vast aan de echo, die komt ook wel overeen met de digitale, ook ik heb echt deze zwangerschap geen knaller gehad en toch 23 weken zwanger, de teststrepen zeggen ons gelukkig niet hoelang we zwanger zijn. en natuurlijk gefeliciteerd
Inderdaad uitgaan vd echo! Mijn verhaal lijkt op die van jou. Bij mn eerste echo was er alleen verdikt baarmoederslijm te zien. De week daarna zag je heel mooi een vruchtje met een klein knipperlichtje!