Placenta, waar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fairytale, 8 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik lees hier overal, mijn placenta zit achter, mijne voor..
    Hoe weten jullie dit?
    Mij is namelijk niks verteld, en ik zou het ook echt niet weten..
    Word dat gewoon bij de vk verteld?
    Vk vertelde namelijk ook steeds niet wat hartslag is.. moet er zelf naar vragen..

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    #2 Vanilla, 8 aug 2010
    Laatst bewerkt: 8 aug 2010
    Ehm, tijdens onze eerste echo vertelde de vk dat de placenta aan de voorkant zat. In eerste instantie voorliggend maar dit is bijgetrokken.

Ik zou er gewoon even naar vragen tijdens de 20 weken echo.

Hartslag vertellen ze hier ook niks over, alleen dat het gewoon in orde is :)

3. Seth

Seth Niet meer actief

Ze kijken hier bij de echo na....

Ze hoeven dit trouwens bij de 12 weken echo niet te doen....
    (was tenminste het antwoord van mn echoscopist die de 12 weken echo deed)
    MAAR bij de 20 weken echo, is het vaste hap....

Weet niet of je echofoto's hebt, maar je kunt het soms ook zelf zien....
    je placenta ziet er "wolkerig" uit....
    ligt hij bovenaan de foto is het buikkant.... onderin... rugkant...

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ze zullen het je vast wel vertellen bij de 20 weken echo. :) Ik hoorde het overigens wel eerder, omdat ik regelmatig echo's kreeg bij de gyn.

5. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    Inderdaad, bij de 20 wk echo hoor je het. Overigens werd het mij ook al verteld bij een eerdere echo.

Ik kreeg bij de 20 wk echo ook een A4tje mee, bedoeld voor mijn verloskundige, waarop allerlei medische gegvens stonden en dus ook te lezen was dat de placenta voor ligt.

Misschien kan je verloskundige je vertellen waar bij jou de placenta ligt als je haar een echofoto laat zien?

Groetjes, Kiki

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier wordt het alleen verteld als het 'afwijkend' is. Dus voorkant of voor de uitgang. Als het aan de voorkant zit, kun je je kindje wat later gaan voelen. En als de placenta laag aan de voorkant zit, kan hij voor de uitgang zitten als het ware, wat dan in de gaten gehouden moet worden. Als dat niet bijtrekt, kun je -zover ik weet- niet op de natuurlijke manier bevallen.

Maar als er het gewoon aan de achterkant zit, dan hoor je het hier ook niet.

7. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Ik kreeg het pas te horen bij de 20 wk echo. Ik had er eigenlijk ook niet aan gedacht om te vragen. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet weet wat voor implicatie dat heeft. Bij mij zit de placenta achter, dus dat zou betekenen dat ik mijn kind wat eerder en wellicht iets beter kan voelen, maar verder weet ik het ook niet.

8. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Het staat waarschijnlijk ook op het formulier die je meekrijgt als je een echo krijgt....zo ben ik erachter gekomen. Dus ook niet verteld. Bij de 20 wekenecho hebben ze het er wel over gehad.

Groetjes Guusje

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb een echo gehad met 9.3 week, alleen zie ik daar niks op..
    Heb volgende week 20 week echo. Afwachten dus.:D
    In ieder geval bedankt!

10. Seth

Seth Niet meer actief

uhhh beetje vroeg om placenta te zien.... is dan nog niet (geheel) aangelegd....
    al konden ze het met mn pretecho (ook 9w+ 3)( al zien dat WAARSCHIJNLIJK de placenta aan de voorkant zou komen.... omdat de navelstreng die richting in ging.... en hier klopte dat...

met 18 weken pretecho was het heel duidelijk.... te zien...
    de "wolk"...

11. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de 12& 20 weken echo gehoord dat hij aan de achterkant ligt.

12. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    bij mij is het ook tijdens de echo naar voren gekomen..het is een aan de voorkant liggende placenta..dus niet voor de uitgang..daar zit ook nog een verschil in...heb ik me laten vertellen...

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Werd bij mij bij de 20 weken echo vertelt.. maar was ook omdat ik vroeg waarom ze zo hard moest drukken.. kwam omdat mijn placenta tegen mn rug aan ligt..

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Bij mn echo van 11 week lag de placenta volgens de vk aan de voorkant.
    Ik kon de baby al met 15 week voelen.
    En bij de 20 week echo in het ziekenhuis lag de placenta aan de achterkant. (ik heb het donkerbruine vermoeden dat de vk het fout had :p )

15. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    bij mij zeiden ze bij babyvision dat ie voor zat, de verloskundige zei achter, en nu in het ziekenhuis zeggen ze weer dat ie links zit. het zal allemaal wel.links achter dus bij mij

groetjes

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wij hadden met 16w en 5d een pretecho/geslachtsbepaling en daar kregen wij te horen dat de placenta tegen de rug-kant ligt. Bij de 20-weken echo werd dit bevestigd. Dus ff wachten tot de 20-weken echo dan voor jou en dan kunnen ze het direct zien!

Deel Deze Pagina