He dames, ik had vandaag mijn 20 weken echo. In verband met voorkomende hartafwijkingen in de familie moest de kleine nog extra onderzocht worden. Hierdoor moest ik naar een ander ziekenhuis. Ik was na de tijd echt zo ontgoocheld! De hele echo heeft amper 10 minuten geduurd, alles werd langs gescheurd, en dat was het dan. Ik heb met 18 weken een pretecho gehad die al met al veel uitgebreider was dan de hele 20 weken echo! Het mens was ook nog zo kil als de pest, drukte zo hard dat mijn baarmoeder pijn deed en zat me steeds in de buik te porren (de kleine draaide haar steeds de rug toe, mocht haar zeker ook niet ) Je zag de baby gewoon stuiteren door haar gepor! Ik dacht altijd dat de 20 weken echo een half uur duurde of zo, maar na een kleine 10 minuten was het afgelopen. Ze heeft niet gevraagd of we wilde weten wat het werd (oke ik weet dat het geen pretecho is, maar ze kijken de geslachtsdelen na nota bene!) En toen ik van de bank op mocht staan was er een andere arts bij, die me nog niet eens gezien had, en die maakte echt een rare opmerking! Ik had wat last van mijn rug omdat ik zo brak lag daar, en ik kwam dus ietwat moeizaam overeind, hij zei meteen: Nou jij mag wel eens aan je buikspieren gaan werken want zo zit je over een poosje in een rolstoel!! (oke ik heb geen sixpack, maar er is niets mis met mijn buikspieren hoor) Hoe ging die echo bij jullie?? (sorry voor mijn lange verhaal, maar ik had er toch wel wat meer van verwacht)
Bij mij was het ook geen lolletje. We hadden geen lange sessie verwacht, het blijft gewoon een medische echo natuurlijk. Het was ook niet echt een gezellige bedoening, omdat ze "iets in het hoofdje" had ontdekt. Op zich heeft die dame zich wel netjes (lees: volgens de regels) gedragen, maar ze was zo kil dat ik nu nog de tranen in mijn ogen krijg. Niet echt fijn als je je net helemaal kapot bent geschrokken omdat je kindje misschien een waterhoofd heeft. (het is allemaal overigens loos alarm gebleken, maar toch) Bij een eventuele volgende ga ik in ieder geval niet meer zo vrolijk die 20 weken echo in...
Nou ja....!!! Wat een vervelend mens zeg! en dan die ander, hoe brutaal kun je zijn? Nee, bij mij was de 20-weken echo juist heel fijn. Ze nam alle tijd, ook om het geslacht te bekijken. Ons baby'tje lag er niet zo goed voor om het geslacht te zien, dus ze heeft het 3 keer gecheckt Over de medische dingen kregen we uitleg. Ik weet niet hoe lang het duurde, maar ik had dus wel het idee dat ze er de tijd voor nam. Tsja, wat doe je er achteraf nog aan, heb je wel het idee dat ze alles goed heeft bekeken?
Ja ik denk dat ze op zich wel goed gekeken heeft hoor, tenminste ik ga er van uit dat ze weet wat ze doet. Het was alleen gewoon echt lopende bandwerk, ik had het idee dat ik "afgewerkt" werd... Ja en die opmerking was gewoon raar, Ik had net vorige week te horen gekregen dat ik het erg veel rustiger aan moest gaan doen ivm harde buiken en krampen, en dan krijg je dit. Die man weet ook niets over mij, dus ik vond het echt raar. Ik doe er nu niets meer aan natuurlijk, maar ik ga het wel even aangeven bij mijn eigen gyn. ik had natuurlijk ook geen feestje verwacht, ik wist dat het puur medisch was, maar ik had gewoon verwacht dat ze langer en beter zou kijken denk ik....
Jammer zeg! En wat onbeschoft van die man wat denkt hij wel niet Je kan ze altijd nog mailen/bellen om je ongenoegen te uiten. Ik was ontevreden over mijn verloskundige Heb exact gemeld waarover ik niet tevreden was. Ze namen het heel erg hoog op en ze bood haar excuses aan en kreeg een extra echo. Ze gaf aan dat ze niet door had dat ze zo "onmenselijk" bezig was. Ze was blij dat ik het had gemeld, zelf had ze ook het gevoel (nadat ik dus weg liep) dat ik niet erg tevreden was en toen was het te laat! Kaart het aan het kan en mag namelijk niet de bedoeling zijn dat jij de twintig weken als zodanig hebt ervaren
och jeetje... Bij mijn dochter had ik toen ook een slechte ervaring met de 20 weken echo. Die werd m.i ook afgeraffeld (na 10 minuten stonden we buiten), hebben geen enkele vraag kunnen of mogen stellen want dan stonden we de echoscopiste/verloskundige. En de druppel was de opmerking op het eind: We moesten vooral niet denken dat we een gezond kindje kregen, want het kon ook wel eens een stofwisselingsziekte hebben of iets dergelijks en dat konden ze natuurlijk niet zien!!! Ik zat tegen het plafond, was helemaal de weg kwijt en heb 2 dagen lopen huilen...zo van slag was ik...Heb uiteindelijk gebeld en ze hebben me toen verzekerd dat de echoscopiste 30 jaar ervaring had en echt alles goed bekeken had. Daar heb ik me toen maar aan vast gehouden, maar leuk is anders ja. En het kan ook anders hoor...de 20 weken echo die we dit jaar hebben gehad van onze tweede was klinisch, maar voldoende tijd om vragen te stellen en toch nog van je kindje te kunnen genieten. Ja, ze zijn druk en moeten veel nakijken, maar vergeten dat er een mens op zo'n bankje ligt, mogen ze toch niet! En wat betreft die opmerking op die buikspieren...nee, met 20 weken zwangerschap aan een sixpack werken...das een lekker advies van een arts???? randdebiel!
Wij hebben ook een medische 20wkn echo gehad omdat ik 3nieren heb. Bij ons werd er echt de tijd genomen en we hebben wel 30min op de bank gelegen. Alles werd uitgelegd en als we het niet helemaal konden zien legde ze het nog een keer uit. We hebben ook heel veel foto's mee gekregen.........
Bij ons is het eigenlijk ook heel fijn gegaan! Onze VK heeft geen echo-apparatuur dus moeten wij naar een echo centrum. Ik heb daar met 8 weken, 12 weken en 20 weken een echo gehad en alledrie waren ze erg fijn! Had ook elke keer dezelfde mevrouw. Ze heeft echt de tijd genomen en legde alles heel precies uit...wat wat was enzo! We hebben denk ik wel 20/25 minuten gezeten!
Jee wat vervelend voor je zeg .. Kan me voorstellen dat je hier toch wel mee zit. Onbeschoft ook hoe die man reageerde..pff. Snap niet dat ze zo kunnen reageren.. beetje inleven in de mensen die komen mag ook wel want over het algemeen zijn de meeste toch een beetje gespannen tijdens de 20 weken echo. Ik moest ook vanwege een medische indicatie naar een ander ziekenhuis (vanwege schildklier afwijking en hazenlipje binnen mijn familie).. Gelukkig kende ik de gyn die de echo deed omdat hij ook in onze woonplaatst de controles doet. Hij is 45 minuten met de echo bezig geweest waarvan wel 15 minuten ongeveer om te kunnen ontdekken welk geslacht ons wondertje is .. We hebben enorm gelachen met de gyn.. hij heeft veel humor.. legde veel uit en nam echt de tijd. Toen het eenmaal klaar was en ik mocht opstaan vroeg hij of hij mij kon helpen. Het is nou eenmaal moeilijker omhoog te komen als je zwanger bent vanuit een rugligging.. en eerst omdraaien en op je zei gaan liggen daar zijn de stoelen vaak te smal voor. Bij mijn jongens hebben wij ook zo'n medische echo gehad maar toen hadden we wel een andere gyn.. deze was wel wat stugger, maar wel vriendelijk maar nam wel de tijd en legde ook alles goed uit...ik denk dat we toen ongeveer 20-30 minuten met de echo bezig waren. Ik zou het idd wel gaan melden.. misschien dat dit jou niet meer helpt maar je helpt er wel anderen mee want dit kan en mag niet vind ik!
Nou ja zeg wat vervelend voor sommigen, die opmerkingen mochten wel achterwege gelaten worden zeg! Trouwens word de 20 weken echo altijd UITWENDIG gedaan?
voor zover ik weet wordt de 20 weken echo altijd uitwendig gedaan, het kindje is dan echt goed zichtbaar hoor
@ Cam, das ook lekker zeg, dan laten ze je ook met een fijn gevoel naar huis gaan (not) Ik heb vorig jaar ook al een klacht ingediend tegen een arts vanwege een misselijke opmerking, ze zullen wel denken, heb je haar ook weer Ik ben helemaal niet zo moeilijk, maar ik vind het toch wel een beetje idioot, ik ga er wel wat van zeggen hoor! Ik ben wel dolblij dat alles goed is met onze frummel, en er konden ook nog net 2 foto's vanaf! (op 1 daarvan staat de kleine met gebalde vuistjes in de boks houding, mijn man zei al, kijk hij staat al klaar om der een mep te verkopen hahaha)