hoi meiden, Dit is de eerste keer van mijn leven dat ik een T biljet ga invullen voor een teruggave! Ik ben echt een leek hierin en laat mijn formulieren dan ook sowieso invullen door de boekhouder van mijn man! Maar nu heb ik wat vraagjes en hoop dat iemand deze kan beantwoorden! Heb ik ook recht op die teruggave als ze het vermogen van mijn man zien of is dit echt individueel en wordt daar niet naar gekeken? Wat is een IB60 formulier en wat moet je daarop invullen (deze formulieren krijg ik toegestuurd over het jaar 2002 en 2003 omdat ik daarover geen jaaropgave meer heb) hopelijk weet iemand van jullie mij wat meer te vertellen hierover!
IB is toch inkomstenbelasting. Je kan namelijk over die jaren ook nog terugkrijgen, mits je natuurlijk je jaaropgaves hebt. Overigens heb ik nog nooit dergelijke formulieren ingevuld. Ik moet het ook al een paar jaar doen, want ik zou wel een paar honderd terug kunnen krijgen per jaar.. Ach ja.. komt nog wel.
volgens mij kan je het over 3 jaar terug vragen, maar zeker weten doe ik he tniet. Ik laat het altijd doen omdat ik er ook geen bal van snap. Geloof dat de belasting je ook kan helpen, maar heb altijd het idee dat ze dat in hun eigenvoordeel doen. Als je lid bent van de bond kunnen zij je ook helpen.
ik heb vanmorgen gebeld en ik kreeg te horen dat ik het tot en met 2001 kan terugvragen zelfs! alleen van 2002 en 2003 heb ik geen jaaropgaves meer en toen kreeg ik door dat ik in dat geval een IB60 moest invullen van 2004 2005 en 2006 kan ik een T-biljet blabla invullen met daarbij de jaaropgaves DAT was me allemaal wel duidelijk alleen de vragen die ik in het begin stelde zijn me onduidelijk dus wordt het vermogen van mijn man meegerekend bij zoiets?
hoi als het goed is staat op het IB 60 gewoon het geen wat je verdiend hebt in die jaren. heb ze ook al eens aanmoeten vragen. dus zeg maar ipv een jaar opgave.
oei dat weet ik dus niet..........nou ja ik vindt die twee jaar ook niet eens zo boeiend gaat mij meer om 04-05-06
ach elk jaar tel mee misschien krijg je nog beetje veel terug....... gewoon doen je weet nooit he....zou toch zonde zijn als je nog geld terug kreeg van die jaren en het laat liggen
Je vroeg of ze keken naar het vermogen van je man. Volgens mij wel. Ik weet het zeker dat ze dat doen als je zijn fiscaal partner bent. Maar weet de boekhouder dat niet? Liefs Lydia
Boven een bepaald inkomen kun je niks terugkrijgen. Als je weinig inkomen hebt is het misschien wel nuttig om in te vullen, maar anders niet. Invullen is heel simpel. Ga even naar de belastingsite en ga al de programma's downloaden. Dus de rekenprogramma's van de jaren waarvan je het terug wilt hebben. Invullen en klaar. Moet je alleen wel even een code aanvragen( digicode, heb je binnen twee werkdagen thuis gestuurd) Ik heb van 2005 alleen terug kunnen krijgen. Ik had 2003,2004 en 2005 aangevraagt, maar doordat ik was vergeten op twee neer te zetten dat is wel fiscaal partner ben, liep ik die andere twee mis. Dus bij invullen heel goed kijken of je alles goed hebt ingevult. Want als je oude aangiftes gaat doen worden ze gelijk definitief en kun je niet meer veranderen. Dat geldt niet voor 2005 en 2006.
ik heb de boekhouder nog niet gesproken en mijn man gaat hem ook nog even niet zien (morgen pas) vandaar dat ik het alvast even aan jullie vraag... wat er aan de hand is ik en mijn man zijn niet voor de nederlandse wet getrouwd wel voor de turkse wet en in de moskee, ook hebben wij geregistreerd partnerschap maar of wij fiscaal partner zijn? NOOIT van gehoord!
mijn inkomen is wel oke maar niet bijzonder hoog of zo het is meer het vermogen van mijn man (en dat is wel bijzonder hoog)! ik heb dus ook echt GEEN idee of wij fiscaal partner zijn
julliie zijn in ieder geval elkaars fiscale partner als je langer dan 6 mnd een gezamelijk huishouden voert daar kies je dan voor op het belastingformulier, het maakt daarbij niet uit of je wel of niet getrouwd bent (voor de nederlandse wet)... succes bij het invullen en terugvragen van belastinggelden kan tot 5 jaar terug, net zo goed als dat zij tot 5 jaar terug kunnen vorderen....
ik heb NOOIT iets van de belastingdienst ingevuld (mijn man wel natuurlijk) ik zal het eens vragen of wij fiscaal partner zijn had er echt nog nooit van gehoord! dank je wel
Je hoeft niet met elkaar getrouwd te zijn om elkaars fiscale partner te zijn. Volgens mij staat op de site van de belastingdienst.nl of op toeslagen.nl een soort schema wat je kan doorlopen om te bepalen of je elkaars fiscale partner bent. Succes.
nou wij laten al jaren in vullen door de belasting, en dit jaar hebben ze mijn sofi nummer bij mijn man in gevuld en andersom....... mijn man heete ineens mevr...? nou ja, lekker dom allemaal, want het heeft me maanden gekost om het goed te krijgen.. (kreeg aanslag na aanslag.. van 6.000 euro en meer) nu kreeg ik in december een brief dat de aanslag van 04 niet goed was, ik had mijn inkomen niet ingevuld.. weer een fout van hun! want hun hebben het ingevuld, en ik weet zeker dat dat erbij stond. maar goed. dus nu kan ik gaan terug betalen, en ze rekenen ook rente! 4% nou en nu zijn ze niet zo snel, want 2 jaar rente levert hun ook wat op..grrrrrr ze kijken trouwens ook naar het inkomen van je man. afhankelijk hiervan kan je terugkrijgen of moet je betalen.
nou ja mijn man moet apart voor de zaak natuurlijk ieder jaar zijn (flinke) deel belasting betalen en als ze naar zijn inkomen en vermogen gaan kijken dan krijg IK niets terug denk ik maar wel vervelend dat ze het bij jullie steeds verkeerd deden, ik laat het daarom ook niet door hun invullen maar door de boekhouder
Op de site van de belastingdienst kan je heel veel vinden. Met fiscaal partnerschap weet ik niet precies hoe het zit als je getrouwd bent maar als je samenwoont, kun je zelf kiezen of je fiscaal partner bent ja of nee. Ik denk dat je het beste gewoon even kunt wachten op de boekhouder. Kan je best wel geld schelen!