Spanning voor 20 weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Von86, Jan 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Von86

Von86 Lid

Jul 8, 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Hallo dames,
    maandagmorgen heb ik de 20 weken echo.
    ik ben hier super zenuwachtig voor!!
    wij krijgen de echo in het AZM in Maastricht, omdat mijm vader bij de geboorte een open ruggetje heeft gehad, ik ben dus een risicogeval...
    nu het steeds dichterbij komt wordt de spanning steeds groter of alles wel goed is met de kleine...
    ik wilde dit graag met jullie delen, zijn er mensen die deze situatie herkennen?
    ik ben normaal heel nuchter, maar dit is toch erg spannend!

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Het is ook spannend meid!
    Er kan zoveel niet goed zijn.
    Maar gelukkig is het in heel veel gevallen wel allemaal goed.

Sterkte met wachten. Ik hoop dat je hier maandag kan melden dat alles goed is!

3. Fiore

Fiore Bekend lid

Jan 12, 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem afgelopen maandag gehad en ondanks dat er bij ons in de familie geen afwijkingen voor komen was ik toch mega gespannen. Het is ons derde kindje en hier voor heb ik een miskraam gehad. Er viel echt een last van mijn schouder toen ik hoorde dat alles er goed uit zag. En dan is het toch ook wel weer erg leuk om op zo'n echo je kindje weer even te mogen bewonderen. Heel veel succes maandag !

4. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Heel veel succes maandag! Ik mag over 2 weken pas en vind het ook nu al spannend...

Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed is!

Margreethje likes this.
  5. ukjesmama

ukjesmama Actief lid

Nov 13, 2012
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ik snap dat je het spannend vind. Voor nu kun je alleen maar afwachten tot maandag. Misschien helpt het je om af en toe je handen op je buik te leggen en tegen de kleine te praten, dat vast alles goed is met hem/haar. Wij hadden voor de 20 weken echo al meerder echo's gehad en ik was nooit gespannen, 100% overtuigd dat alles goed was. Met de 20 weken merkte ik dat ik het ook wel was, ons kindje had iets meer kans op een ernstige hartafwijking. Gelukkig is alles goed met onze kleine uk.
    Ik denk dat de 20 weken voor iedereen spannend is en voor ouders die meer kans hebben op iets ergs nog meer. Ik hoop dat alles goed is met jullie kleintje en je kunt genieten van de kleine als je hem/haar ziet met de echo.

6. Von86

Von86 Lid

Jul 8, 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Bedankt voor jullie reacties...
    Ik ga gewoon heel positief naar de echo heen...
    Zou ook niet weten waarom het niet goed is, ik doe er alles aan om dit kindje zo gezond mogelijk te laten zijn, dus aan mijzelf kan het al niet liggen!

Ik Laat jullie weten of alles ok was!

X

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb hem maandag middag maar heb 2 weken geleden nog een echo gehaf waarbij ze al overal naar hebben gekeken dus het is niet zo spannend voor me.

Succes maandag!

8. Von86

Von86 Lid

Jul 8, 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Hallo dames,
    Alles is in orde met de kleine!! Jeej wat een opluchting zeg!
    Heb nog even door de kamer moeten springen aangezien de kleine niet helemaal mee werkte hihi maar daarna kon ze weer alles zien.
    Enige was dat ik een.voorliggende placenta heb die nu nog deels voor de opening ligt, dus dat wordt rond 30 weken bekeken of dat vanzelf goed gekomen is...
    Bedankt voor jullie steun! Hihi

Gr. een blijde as moeder!

9. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    :D:D:D lekker gevoel moet dat geven...geniet ervan meis!:D:D:D

10. Saffron88

Saffron88 Actief lid

Oct 28, 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Yesss! Fijn om te horen! :D Mijn VK zegt dat er altijd nog meer gezonde baby's worden geboren dan niet, maar het blijft toch spannend!

Heb je ook naar het geslacht gespiekt of wilden jullie het niet weten?

11. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Gelukkig meid, hier geen afwijkingen oid in de familie maar ook heel zenuwachtig voor de 20 weken echo, vorige keer ook al.

12. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Gelukkig dat alles goed is! Ik ben ook heel zenuwachtig hoor, is bijna niet normaal meer. En hoorde vandaag ook van een andere zwangere dat haar 20 weken echo niet goed was en ze dus waarschijnlijk gaan afbreken... krijg ik helemaal de wabbers dat het bij ons niet goed is. Wat natuurlijk nergens op slaat hoor dat weet ik rationeel dan weer wel. En 97% van alle baby's wordt gewoon gezond geboren dus de kans is minimaal. Maar toch ben ik bang...

13. Von86

Von86 Lid

Jul 8, 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Ja! zeker als je het hoort zo dichtbij! Maar ook ik kan me nu aansluiten bij de mensen om anderen weer gerust te stellen! Hihi
    maar wel geweldig hoe ze alles stuk voor stuk bekijken!
    Succes voor allemaal die nog de echo voor zich hebben liggen!

14. Von86

Von86 Lid

Jul 8, 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Ja! zeker als je het hoort zo dichtbij! Maar ook ik kan me nu aansluiten bij de mensen om anderen weer gerust te stellen! Hihi
    maar wel geweldig hoe ze alles stuk voor stuk bekijken!
    Succes voor allemaal die nog de echo voor zich hebben liggen!
    Ps. Ik weet geen geslacht, dat willen we een grote verrassing laten ook voor onszelf!

15. Liesjuh1977

Liesjuh1977 Fanatiek lid

Jan 2, 2013
    1,381
    0
    0
    werkzoekend
    Hilversum
    Fijn voor je dat de 20wkn echo goed was!
    En heel herkenbaar dat je zo gespannen was vooraf. Ik heb volgende week maandag de 20wkn echo en ben denk ik al 3wkn super zenuwachtig, wordt met de dag erger... Ik weet dat het gros van de kindjes gezond zijn, maar weet ook heel goed dat er een kans op afwijkingen is.

Zou dan ook het liefst deze hele week slapen zodat het snel maandag 4/2 is, hopen dus maar dat deze week voorbij vliegt!

16. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Wat fijn voor je meid, gefeliciteerd!
    Ik zit behoorlijk in de stress voor onze 20 weken echo, komende donderdag. Ik voel nog helemaal niets duidelijk bewegen en maak me daardoor echt zorgen. Ik hoor ook zoveel verhalen over slechte uitslagen bij die echo, dat ik begin te denken dat het echt wel vaker voorkomt dan ons verteld wordt.

17. Von86

Von86 Lid

Jul 8, 2012
    80
    0
    6
    Verpleegkundige
    Dat je nog niets voelt wil niets zeggen meid!
    Ik voel ook nog niks maar dat komt door de voorliggende placenta...
    Maak je geen zorgen, het zegt niets!!
    Succes in ieder geval!!

Share This Page