Hoi dames ! Maak me een klein beetje zorgen eigenlijk! Vanaf week 12 voel ik de baby en vanaf week 18/19 iedere dag! Nou voelde ik het gister echt al beduidend minder ! En ok de dag is amper begonnen maar voel nu nog helemaal niks?? Moet ik me nu zorgen maken? Of mag dit nog met dit termijn ?
Volgens mijn verloskundige en wat ik hier ook lees, pas vanaf 28 weken elke dag en dan 10 keer per dag, dan telt elk bewegingkje of schopje. Ik voel hem ook de ene dag beter dan de andere hoor. Ligt eraan hoe hij ligt.
Ik geloof dat mijn VK ook 25-28 weken aanhield. Tot die tijd kunnen ze nog best achterin je buik schuilen. En dan voel je het niet. Maar je kunt eens kijken wat er gebeurd als je rustig gaat liggen op bed, na een glaasje ranja. Hielp bij de mijne soms om lekker in actie te komen.
De baby kan gedraaid zijn en nu vrolijk tegen je placenta aanschoppen. Daardoor kan je ook even niks meer voelen. Ze hebben nu nog heel evel ruimte. Hier helpt het wel als ik rustig op mijn rug ga liggen en zachtjes op mijn onderbuik druk. Alleen nog niet altijd. Daarvoor is het nog te vroeg. Je heoft je in ieder geval geen zorgen te maken!
Op dit termijn hoeft het nog niet! Ik voelde haar pas duidelijk elke dag bewegen vanaf ongeveer de 23e week.. hoorde van de VK bij de controle vorige week dat ik het vanaf nu wel in de gaten mag houden. Nou ze beweegt soms wel 10x in 1 uur dus dat is allemaal wel goed denk ik Don't worry, de hardere schopjes komen nog! Veel plezier