Vriendin belt me gisteren met het nieuws dat het kindje niet goed eruit ziet: Hart ligt rechts, 1 long is groter dan de ander, hersens waren minder ontwikkeld, romp en benen klein. Nu krijgt ze een punctie vandaag of morgen. Maar ondertussen is ze al wel 21 weken zwanger dus mocht ze het af willen breken is er wel haast bij. Ben helemaal van slag. Iemand dit ook meegemaakt? En wat kunnen ze nou precies zien met zo'n punctie?
Jeetje dat klinkt wel heavy! Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar wil wel laten weten dat ik het heel erg vind voor je vriendin. Dat gun je niemand!! Hopelijk hebben ze gauw meer duidelijkheid over wat hun te wachten staat
Wow! Heftig zeg..... wat vervelend! Dat is één van mijn grootste angsten op dit moment, dat de 20 wk echo niet goed is... Zo nu en dan hoor je het nog wel eens...
Wat vervelend. Ik heb zelf een afbreking meegemaakt. Daan* is geboren bij bijna 24 weken zwangerschap. Bij mij was de 20 weken echo ook niet goed. Bij zo'n punctie halen ze iets weg: vruchtwater of weefsel. Dat gaan ze onderzoeken (met spoed) en dan krijg je de uitslag. Dat kan ook best even op zich laten wachten. De punctie is even vervelend want er wordt een naald in je buik gestoken en je ziet de naald ook op het scherm van het echo apparaat. Daarna moet ze echt rustig aan doen. Als ze het af wil breken zou je mij altijd een privé berichtje mogen sturen voor meer info. Of je vriendin natuurlijk! Natuurlijk mag je ook een berichtje sturen als je meer vragen hebt. Of het bericht hier plaatsen. Wij hebben namelijk veel geregeld voordat ik ging bevallen. bijv hoe willen we bevallen, wat krijgt ons kindje aan, kistje, etc. Veel sterkte!
Wat heftig zeg Bij onze baby zit het hartje ook rechts, de rechterlong is iets kleiner wat misschien verklaard dat het hartje rechts zit. Wij hebben inmiddels 3 zeer uitgebreide GUO's gehad en de kinder cardioloog heeft gekeken. Bij ons kindje is verder niks gevonden, hij/zij groeit goed en ze konden verder niks vinden wat op een syndroom oid wijst. Ik denk dat ze bij je vriendin de punctie doen om te kijken of er sprake is van een syndroom, wat misschien kan verklaren wat eraan de hand is. Je kunt voor de 25 weken de zwangerschap nog afbreken is ons verteld. Wij hoefden gelukkig geen punctie te doen. Sterkte voor je vriendin en ik hoop dat ze snel duidelijkheid hebben.