Iemand bekent met ijzerinfuus?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by PerfectLittleTwin, Aug 29, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PerfectLittleTwin

PerfectLittleTwin Bekend lid

Jul 11, 2018
    578
    577
    93
    Female
    Hè dames,

Inmiddels nu 24.3 weken zwanger van een tweeling. Nu laat ik elke anderhalf / twee maand prikken op vitamine waarden ect ivm met de maagverkleining die ik een jaar geleden heb gehad.

Ijzer is van 7,5 naar 6,7 gegaan en toen ook ijzertabletten gekregen. Vorige week opnieuw geprikt en gezakt naar 6,4! Maar ben echt zooooooo onwijs moe! Echt kapot.. en wordt alleen maar meer moe ofzo, veel oorsuizingen, en als ik even rust op bed even ga slapen want dat doe ik sowieso elke dag! Heb het dan na 5 min echt super benauwd dat ik veel moeite moet doen voor ademen, flinke hartkloppingen! Maar vooral die moeheid waardoor ik me gewoon niet oké voel. Nu zei de gyn 3 tabletjes op een dag... maar ik las ook wat over een ijzerinfuus? Iemand hier bekend mee? En wanneer kreeg je die pas? Voelde je je er beter door?

2. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus

Ik heb deze 3 weken geleden gehad, heb in 22/09/17 een gbp gehad en dus moet ook extra prikken. Tabletten mocht ik van mijn huisarts en verloskundige niet maar wel bruistabletten maar ik krijg dat dus echt niet weg, dus moest ik weer naar mijn gyneacoloog en die schreef mij een infuus voor. Het heeft iets geholpen maar waarschijnlijk mag ik nog een keer. Gisteren bloed laten prikken en dan hoor ik meer..

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,807
    8,473
    113
    Female
    Mijn ervaring is dat er niet zo snel met jouw waarde een infuus wordt voorgeschreven.. daar is ie (vooral omdat je zwanger bent) nog te goed voor zeggen ze dan..

Slik je ferrofumaraat tabletten? Misschien kan je ipv 3 tabletten er 2 nemen en overleggen of je er floradix oid naast mag gebruiken. Misschien neem je dat wat beter op.

4. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus
    Ligt eraan omdat je een Maagverkleining gehad hebt:oops: mijn waarde was 6,7 in het bloed zelf maar mijn reserves waren wel op.. vandaar dat ik hem wel kreeg

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,042
    16,548
    113
    Ik heb ook een ijzer infuus gehad, geen idee welke. Na 5 minuten moest het gestaakt worden want ik had een allergische reactie... Mijn ijzer gehalte was 5.1 op zich was dat nog geen eens het probleem, maar ze konden in mijn bloed zien dat ik door middel van een dieet het nooit meer op pijl zou kunnen krijgen. Ik heb nu trouwens al een hele tijd bruis tabletten.

6. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Met een waarde van 6.4 geven wij vaak nog geen ijzerinfuus.
    Als de huisarts het zegt met tabletten op te kunnen lossen lijkt mij dat een prima oplossing. Wat je ook nog kan doen is floradix drank kopen. Is vies maar werkt goed!

Een ijzerinfuus is niet zomaar iets. 9 van de 10 mensen krijgt hier een allergische reactie op en dan staken ze het infuus. Vooral tijdens een zwangerschap moet je dit denk ik niet willen, vooral als je waarde nog niet superlaag is.

Succes en hopelijk knap je snel op!

7. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

Jul 27, 2011
    2,899
    584
    113
    huismus

Floradix is inderdaad ook een goeie die gebruik ik nu ook als extra naast het infuus wat ik gehad heb, en ik meng hem met grenatine ranja erbij in en dan is hij redelijk te doen:oops::rolleyes:

8. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Vies is het hé. Echt smerig gewoon maar ja, werkt goed.

@ts in groene groenten en rood vlees zit ook veel ijzer. Maar ik denk eigenlijk dat je dit al wist en dat ik een beetje spuit 11 ben:o:

Share This Page