Op 1 september ben ik voor het laatst ongesteld geworden. Vanaf 17 september had ik zere borsten dat ik altijd heb na een eisprong. Op 2 en 3 oktober (vorige week donderdag en vrijdag)had ik 2 knalpositieve testen. Ik zou dus nu ongeveer 5 weken en 3/4 dagen zwanger moeten zijn. Bij een termijnbepaling vandaag was er een leegvruchtzakje te zien van maar 6,1 mm zonder iets er in. De conclusie was dat ik minder dan 5 weken zwanger zou zijn van 1 embryo. De kans is er nu groot dat het niet goed zit. Daarom mag ik a.s. woensdag terug komen, als het dan niet gegroeid is, is er waarschijnlijk iets mis gegaan. Daarna thuis nog een test gedaan en ook deze was knalpositief, wat natuurlijk niet veel zegt gezien hcg lange tijd in het bloed kan blijven zitten. Op internet zijn de verhalen heel divers hoewel 6mm wel erg klein is voor het termijn. Nu afwachten en hoop houden. Ik vind het erg spannend en onzeker allemaal. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had met zes weken echo een leeg vruchtzakje en met zeven weken een kloppend hartje. Dat is vaker hoorde ik van m'n arts
Ik had bij mijn vorige zwangerschap ook een echo met 6wkn maar dit vruchtzakje bleef helaas leeg bij alle controles. Ik duim voor jou dat je woensdag een betere echo hebt
Ik heb ook een echo gehad met 5 weken , alleen een leeg vruchtzakje te zien . Met 6,5 week een mooi kloppend hartje !! Het beeld wat jij beschrijft kan prima bij het termijn horen hoor .
Dat is waarom ze eigenlijk zo vroeg ook geen echo's doen... het levert je vaak meer onzekerheid op dan bevestiging en vreugde... Zelfs woensdag is misschien nog vroeg...het vruchtje kan er altijd iets langer over doen voor het innestelt bijv. Vaak zoveel redenen te bedenken voor een minder goeie echo zo vroeg. Geef de moed nog niet op zou ik zeggen en hopelijk krijg je woensdag al wat meer bevestiging!
Bedankt! Vandaag ineens flink misselijk, dat geeft moed. Ik denk zelf dat er een fout gemaakt is, als ik mijn echo met andere echo's vergelijk, en met tabellen van vruchtzakjes zou ik op dat moment 5,2 weken zwanger moeten zijn geweest. Dat kan ik rijmen met het termijn, en dat klopt. Wel vreemd dat die persoon dan heeft gezegd dat ik nog geen 5 weken zwanger kan zijn. Woensdag zou ik 6 weken zwanger zijn. Dan hoop ik dat er meer te zien is (in elk geval een dooier). Ik vind het spannend, ben benieuwd.
Hier ook met 5 weken en 2 dagen een lege vruchtzak. En een week later zagen we een kloppend hartje. Ze gaven ons ook niet echt het gevoel dat het goed zat, en toch zat dat het wel..
Hier ook hetzelfde meegemaakt. Werd sowieso 1 week terug gezet en ze zeiden dat het waarschijnlijk mis was. Twee weken later was alles ok en ging ik qua metingen ook weer een week vooruit. Succes met afwachten!
Afgelopen woensdag te horen gekregen dat het niet goed zat. Ik geloofde de echoscopiste echter niet. Ik vond haar manier van meten en uitleg erg onkundig. De volgende dag daarom een 2e en 3e meting laten doen bij een echobureau en bij de verloskundige. Daar bleek ineens een dooier met embryo en kloppend hartje zichtbaar. Mijn gevoel/ idee bleek juist! Soms ligt het dus helaas aan de persoon die de meting doet! Gelukkig is alles goed.
Koppel je dit terug naar die echoscopiste? Wat een uitspraak gezien de andere echo's. Gaf ze je met die uitspraak ook al adviezen wbt hoe nu verder? En prachtig nieuws dat het goed zit! Gefeliciteerd !