Hoi, ik ben nieuw hier, voor het eerst zwanger, ongepland, maar zeker gewenst. Ik denk dat ik nu ong 5 weken zwanger ben. Alles is nog nieuw en veel informatie komt op mij/ons af. Vandaag belde ik een verloskundige voor het maken van mijn eerste afspraak, het is hier schijnbaar normaal dat je eerst een termijnecho laat maken in het echomaakcentrum en daarna pas je intake bij de verloskundige hebt. Nu maakte de verloskundige mij wijs dat de intake echt bij 9+3 weken gedaan moet worden en toen ik zei dat ik graag wilde dat mijn vriend erbij was (die niet kan ivm werk als ik ongeveer exact 9+3wk zwanger ben), kreeg ik te horen dat aanwezigheid van vriend echt niet nodig was. Ik was lichtelijk overbluft en ben akkoord gegaan met de datum die ze voorstelde. Alleen zie ik nu op website van echomaakcentrum dat de termijnecho bij voorkeur tussen 10-12 weken plaats moet vinden (en dat voor 10 weken vaginaal gedaan wordt, wat als moet, dan moet het, maar liever niet) en ik en vriend willen graag allebei bij het intakegesprek zijn. De logische oplossing is dat ik morgen even bel en de afspraak verzet. Maar.... ik ben bang als een enorme zeikerd over te komen en dat houdt me een beetje tegen... Wat vinden jullie?
Je bent geen zeikerd! Dit is jouw zwangerschap en daar heb je echt wel iets over te zeggen. Zoals dat je vriend bij de echo aanwezig is bijvoorbeeld. Gewoon bellen, het is zo'n bijzonder moment. Zonde om dat niet samen te beleven.. Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat vind ik dus ook. Het is iets bijzonders en het is jou zwangerschap en het moet gaan zodat jij je er prettig bij voelt. Ik heb afgelopen maandag 1e echo gehad, officieel pas de 18e, maar ik wilde zeker weten dat het goed was. Mijn vriend was erbij en die had het echt niet willen missen. Ik was volgens echo 6 w 6d en heb gewoon een uitwendige echo gehad. Ze wilde alleen iets nakijken en dat kon ze beter zien bij een inwendige echo, dus werd netjes aan mij gevraagd of ik dat wilde. Was daar niet voor niets, wilde weten of het goed was, dus ik heb ja gezegd. Vond het trouwens totaal niet vervelend of ongemakkelijk, wat ik in het begin wel dacht dat ik dat zou vinden. Ik zou zeggen, morgen lekker bellen en het afspreken, zoals het bij jou uitkomt En gefeliciteerd met je zwangerschap
Gefeliciteerd met je zwangerschap! En het is helemaal niet raar om de afspraak te verzetten zodat hij erbij kan zijn, dit is juist iets voor jullie samen, zo'n eerste echo! Zou gewoon voet bij stuk houden hoor. w.b. de termijn, hier doen ze de echo rond de 8 weken, denk dat het overal anders is. Bij mij was ie ook uitwendig. Ze raadde me aan een uur voor de afspraak een groot glas water te drinken. Wanneer je blaas goed vol is, komt de baarmoeder volgens mij hoger te liggen ofzo (?) in ieder geval is het dan makkelijker op een uitwendige echo .
Ik zou indd gewoon bellen en de afspraak verzetten naar een datum dat zowel jij als jou vriend kunnen. Zoiets bijzonders hoort gewoon samen ik snap dan ook niet dat ze zeggen dat je vriend er niet bij hoeft te zijn. Het is iets van jullie samen en ik vind ook dat jullie dit gewoon samen moeten doen ik zou voet bij stuk houden. En kom je er niet uit dan zou ik eens kijken of er nog meer verloskundigen in de buurt zijn. Heel veel succes en gefeliciteerd met je zwangerschap
Heel veel dank. Ik belde zojuist en was (natuurlijk) geen probleem om te verzetten naar dag dat vriend er wel bij kon zijn