hoooi. De vorige keer tegen de tijd van mn eerste echo met 7 weken gevraagd naar echo's rond die periode omdat ik zo benieuwd was Hoe het eruit zag. volgende week heb ik mn termijn echo, dan ben ik 10.5/11 weken zwanger en weer ben ik zo nieuwsgierig naar hoe het eruit ziet dus als jullie willen deel even een foto'tje van rond dat termijn
Inside pregnancy: Weeks 10 to 14 | Video | BabyCenter Dit is een hele leuke website. Verder kan je bij google gewoon intupen echo 11 weken en je krijgt heel veel foto's te zien 😋
Wat spannend!! Ik had afgelopen maandag ook mijn eerste echo, 8 weken en 1 dag kwam daaruit. Over 2 weken nog een echo dan is het wat groter en kunnen ze het beter vaststellen.! Spannend hoor
Vandaag gemaakt met 10 weken en 5 dagen. Kan scherper maar heb overgewicht waardoor t wat dieper verstopt zit denk dat dat nie helpt
Oh zo schattig allemaal! Ik heb m'n eerste echo pas op 12 weken...Nog lang wachten (als alles goed gaat tenminste)
zo dat is lang wachten voor jou ja! maar dan zie je wel gelijk een heel mensje en dat is ook wel mooi! hoop dat het allemaal goed blijft gaan bij je en je tegen die tijd een mooie echo hebt!
Mooie echo's dames! Rietje: ik vind het een prachtige echo! Ik mag morgen voor de termijnecho. Knikkende knietjes maar dit keer voel ik ook voorpret in plaats van alleen pure doodsangst.
Wat een super leuke termijn echo heb ik vanmiddag gehad! Ik dacht precies elf weken te zijn, maar ik ben drie dagen vooruit gezet! (Zal vanavond even mijn banner aanpassen). Nu 11+3. Ik heb een klein acrobaatje in mijn buik en het lukte pas om na een half uur een meting te doen.
haha leuk om te zien he! De mijne was ook aan t springen, maar lag ook een beetje in een hoekje verstopt waardoor ze helaas geen meting kon doen. Het zag er voorderest wel goed uit gelukkig! moet volgende week terugkomen. Dus mag nog een keertje genieten
Hallo allemaal, Vorige week heb ik de 1e echo gehad van ons 2e kindje. Omdat ik me een stuk minder zwanger voelde dan tijdens mijn vorige zwangerschap vond ik het nog spannender en had ik me dingen in mijn hoofd gehaald als "oh jee, zou het hartje wel kloppen?!" Vrijwel direct zagen we een mooi kindje met een kloppend hartje en dacht ik pfjieuw, gelukkig! Maar na een paar minuten constateerde de echoscopiste dat er veel vocht bij het nekje en het ruggetje aanwezig was. Daarnaast leek de nekplooi ook verdikt maar nog wel net binnen de marge, 3.5 mm. Ze wilde me doorsturen naar het ziekenhuis, voor de zekerheid en ik moest me niet teveel zorgen maken. Ik vroeg of het kindje dan mogelijk niet in orde was. Ze zei, dat kan maar het hoeft niet, het kan duiden op een afwijking, groot of klein maar het kan ook wegtrekken. Ik had daar en hard hoofd in en was erg geschrokken. Aansluitend had ik een afspraak met de verloskundige die al op de hoogte was van dit bericht. Ze wond er geen doekjes om; aan de ene kant was het een momentopname en zou het vocht kunnen wegtrekken. Aan de andere kant werd ik geconfronteerd met ernstige chromosoomafwijkingen als het syndroom van Down, het syndroom van Turner, of Trisomie 21, waarbij het kindje de zwangerschap mogelijk niet zou overleven. Maar... het zou bijvoorbeeld ook een hartafwijking kunnen zijn. Zes dagen later kon ik terechtbij het ziekenhuis (met de verwijzing: hygroma colli) omdat ik dan 11+1 dagen zwanger was zouden ze een betrouwbare nekplooimeting kunnen doen en indien nodig een vlokkentest. Met knikkende knieën hebben we inmiddels het ziekenhuis bezocht en wat bleek: er was niets verontrustends te zien! Ze hebben met 2 personen uitgebreid gekeken via de echo met betere apparatuur maar alles ziet er heel goed uit! Ze denkt dat het kindje vorige week nog wat strak in de vruchtzak zat waardoor het leek alsof dat aan het kindje vast zat (en hebben ze dat aangezien voor vocht). Nu was duidelijk te zien dat het helemaal los is van elkaar en werd de nekplooi gemeten op 1,2 mm. We konden het niet geloven en kunnen ons geluk niet op, we hebben zo'n afschuwlijke week gehad met zoveel stress! Als klap op de vuurpijl belde vanmiddag de verloskundige om ons te feliciteren met het goede nieuws en om te vertellen dat ze ook door een echoscopiste van de 1e echo was gebeld met de vraag waarom ze mij hadden doorgestuurd. Ze kon namelijk niks geks aan de beelden ontdekken behalve een iets dikkere nekplooi die prima binnen de marge was en bovendien te vroeg gemeten was bij 10+2. De beelden zijn dus volledig verkeerd beoordeelt! Ik ben niet zo van het schrijven van berichten op een forum maar ik heb me de afgelopen dagen zo suf gegoogled op de term hygroma colli en eigenlijk lopen al deze verhalen slecht af! Dit bericht schrijf ik in de hoop dat iemand hier ooit iets aan heeft, het is een vreselijke situatie die bij mij gelukkig maar 6 dagen heeft geduurd maar voelde als 6 jaar! Houd moet, ook de apparatuur en deskundigheid van tegenwoordig laat dus wel eens een steekje vallen! Nu kan ik eindelijk gaan genieten van deze zwangerschap! Voor degene die ook ooit in deze situatie terecht komen wens ik ook dat het af zal lopen met een sisser...
ik heb ook overgewicht maar bij waren de echo's wel scherper. ligt mss ook een gedeelte aan het echo apparaat en niet zozeer aan eventueel overgewicht.