NIPT

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door BlueEyedSoul88, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueEyedSoul88

BlueEyedSoul88 Fanatiek lid

1 sep 2017
    1.983
    1.995
    113
    Vrouw
    Hallo dames,

Vandaag de intake bij deVK gehad en kregen als huiswerk mee om thuis te babbelen over de NIPT-test.
    Zelf zijn wij er wel over uit dat wij dit graag willen, alleen niet over wat we precies zouden willen weten.

Graag hoor ik jullie ervaringen hier mee, positief en negatief :)

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Ik heb de NiPT laten doen, en viel mij enorm mee..
    10 dagen na afname kreeg ik telefoon dat de uitslag bekend was en dat alles in orde was. En kreeg de definitieve uitslag van de vk op papier

BlueEyedSoul88 vindt dit leuk.
  3. Konijnhangoor

16 dec 2014
    84
    7
    8
    NULL
    NULL
    Wij hebben van tevoren bedacht wat we met de uitslag wilde gaan doen. Ook als deze dus slecht was.

Stel je hebt een slechte uitslag, dan is er een kans dat het toch goed zit. Om dit te weten moet je vervolgonderzoek laten doen, punctie of biopt. Wil je dit? Er zitten risico’s aan natuurlijk.

Ook kun je kiezen voor nevenbevindingen, bijv over iets sluimerends bij jou... wil je dit weten en wat doe je er mee?

Zo hebben wij een paar avonden met elkaar gepraat. We waren het eens over eventuele vervolgstappen enz. Uiteindelijk hebben we op alles laten testen.

4. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    de nevenbevindingen hebben wij ook gedaan.
    Wij hadden ook van te voren beide duidelijk wat we zouden doen bij een slechte uitslag.
    Ook vanwege al 3 oudere kinderen, wisten wij dat wij bij een slechte uitslag en met bevestiging van evt. vervolgonderzoeken dat wij het zouden afbreken..

5. Eef92

Eef92 Fanatiek lid

8 jan 2016
    1.056
    475
    83
    Wij hebben de NIPT gedaan zonder nevenbevindingen.
    De drie meest voorkomende afwijkingen wou ik weten ivm eerder afbreken zwangerschap, behalve als er down uit zou komen. We vonden het wel prettig om ons dan goed voor te kunnen bereiden al voor de 20 weken echo.

We hebben zonder nevenbevindingen gedaan, omdat er altijd wel iets mis kan zijn/gaan en we het kindje niet zouden weghalen (behalve als het niet verenigbaar is met het leven)

6. K00

K00 Niet meer actief

Wij ook zonder neven bevindingen.

Onze vk zei dat ze iets kunnen ontdekken, waar ze vervolgens niet van weten of het schadelijk is en in welke vorm. Daar heb je dus niks aan. (Vonden wjj)

Deel Deze Pagina