ehm inmiddels 8 jaar geleden is zoon met keizersnee geboren. Er staat me nog bij dat ik bij een volgende kind naar het ziekenhuis moet voor controles. Weet iemand of ik dan rechtstreeks met ziekenhuis kan bellen of moet je toch eerst contact hebben met verloskundige in de wijk?
Hoi Suusje, Allereerst gefeliciteerd! Ik heb ook een keizersnede gehad en laatst mijn 'terugkom-gesprek' gehad, dus het staat mij nog vers in het geheugen! De arts vertelde mij dat je kan kiezen. Tot week 36 mag je bij de verloskundigenpraktijk lopen of in het ziekenhuis, maar vanaf week 36 word je sowieso overgedragen naar het ziekenhuis. Het is dus wat je fijn vindt.
ok thanx..ik had dus wel eea opgevangen (sowieso onder medische indicatie bevallen en dus in ziekenhuis) maar verder is t al zo lang geleden... Denk dat ik volgende week verloskundige gewoon zal bellen en als t anders moet hoor ik t wel!
Je kunt inderdaad gewoon bij de vk onder controle. Vanaf 36 weken wordt je overgedragen aan de gynacoloog en na de bevalling doet je vk de kraambedcontroles weer.