Afgelopen donderdagavond hebben we een 20 weken echo gehad. Dit was niet echt een hele leuke. De vrouw die de echo deed zei weinig en vloog van de ene meting naar de andere meting. Ons kindje was erg onrustig en bewoog veel. Daardoor kon je het hartje niet meten????? De doorsnede hoop ik want ik heb het hartje wel zien kloppen. Ook kon ze het 2e niertje niet vinden. En kon ze eigenlijk ook niet met zekerheid zeggen wat het geslacht is. Ik moet as dinsdagochtend terug komen om de echo nogmaals te doen. Ze zei dat het kindje te veel bewoog en daardoor niet alles kon bekijken en meten. Ik maak me sinds die echo zoveel zorgen en hoop dat er niets aan de hand is met de kleine uk!! Je hoort wel eens dat er verveelende dingen uit de 20 weken echo komt. Wie heeft hier ook mee te maken gehad (dat je baby niet stil lag) en dat er uiteindelijk niets/iets mee aan de hand was. Maak me zo'n zorgen!!!!!!!!
Hoi meid, Toevallig bij Saltro in Utrecht geweest? Ik moet nl. woensdag voor de 2e 20 weken echo, en we hebben ongeveer hetzelfde verhaal, heb wel een klacht ingediend, die ze lijken serieus te nemen, mischien een tip voor jou? De echoscopist zei dat alles wat ze zag goed was (is meteen ook het enige wat ze zei) vond ht een hele nare ervaring en hoop dat het woensdag beter is.... voor jou hoop ik natuurlijk dat het dinsdag beter is en gewoon van je afbijten hoor, ga ik ook doen!
hey, een 20 weken echo is ook alleen om te kijken of alles goed is. Dus de echografiste doet alleen de metingen...het is niet om te kijken hoe je kindje eruit ziet en geslacht moet je geluk hebben als ze dat willen kijken. het kan idd beetje lomp overkomen maar eigenlijk doen ze gewoon hun werk, je hebt 30 minuten voor die echo en daarin moeten ze veel kunnen vinden... Vind wel dat als je kindje idd er niet goed voorlicht of ze kunnen iets niet zien dat ze daar wel iets 'liever' mee om kunnen gaan. Maar helaas komt het vaker voor.........werk is werk voor hun... Dan moet je voor een pretecho gaan, die doen vaak ook ff alles checken en dan ben je gerust gesteld. Trouwens de 20 weken echo hoef je niet bij een ziekenhuis te doen...die mag je ook bij een particulier echobureau doen....en daar is het wel veel anders. (niet alle verzekeraars verzekeren het bij particulieren) Maar ik heb toen een pretecho met 24 weken gehad en dat ws zoooooo anders als de 20 weken echo... ze liet me dezelfde dingen zien...en ging gewoon normaal tempo..kon goed meekijken en ze legde ook dingen uit. Succes met de 2e keer, er zal vast niets ergs mis zijn want dat zeggen ze namelijk wel!!
nou bij ons namen ze gewoon een uur de tijd in het ziekenhuis. HEt moet toch goed gebeuren?? Wat vervelend dat het zo ging. Onze kleine was ook eigenwijs en draaide hetruggetje naar ons toe, van bekijk het maar. We moesten terug komen voor de rug en de nieren. En het hartje deed ze 20 minuten over. Later moest ik nog naar het UMC wegens een vergrote nier, wat dus al verdwenen was. Liefs
Ja, ik ben het ook niet met je eens Mgwc....bij TS heeft ze nl wel aangegeven dat ze het tweede niertje niet kon vinden en het hartje niet kon meten....tuurlijk word je daar onzeker van. Bij ons gaf de echoscopiste aan dat ze alles vertelde wat ze zag, omdat ze dat juist heel belangrijk vond. Ze heeft dus ook rustig de tijd genomen en ons de benodigde uitleg gegeven, wat ik zelf als zeer prettig heb ervaren. Het is en blijft een spannende echo. TS als ik jou was zou ik aangeven hoe je de vorige keer hebt ervaren en of ze daar dit keer ander mee om kan gaan. Tuurlijk kan het voorkomen dat ze bepaalde dingen niet kunnen meten door de liggen of bewegingen van het kindje, maar geef dat dan aan! Ik zou me maar niet te veel zorgen maken.....want die niertjes zijn inderdaad zo klein dat ze makkelijk te missen zijn, wanneer het kindje veel beweegt! Ik zou voor de zekerheid maar geen cafeine drinken voor de echo Heel veel succes bij de volgende echo.
Aller eerst bedankt voor jullie reacties De 20 weken echo wordt bij ons gemaakt door een speciale instantie om ze maar even zo te noemen. Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest. Ik heb daar aangegeven dat ik me heel onderzeker voel over de 20 weken echo. En dat ik er nu onwijs tegen op zie om morgen weer die 20 weken echo krijg. De verloskundige praktijk heeft iedere week een vergadering met het des betreffende bedrijf en gaan dit dus ook met ze opnemen dat ze best iets kunnen vertelen. En niet alle informatie voorzich moeten houden. De verloskundige vond het dus ook niet kunnen zoals het gegaan is.
Bij mij nam ze zo'n 3 kwartier de tijd! En ze legde alles uitgebreid uit wat ze aan het doen was en we hebben zitten gieren van het lachen want ons meiske was lekker eigenwijs en gek aan het doen in mijn buik. Alles was prima in orde! Dus zo kan het ook!
Wij hebben nog geen 20-weken echo gehad, maar wel een nekplooimeting. De echoscopist nam echt de tijd en gaf precies aan wat hij checkte. Ons kindje is compleet doorgelicht. En alles was goed. Ik moet wel zeggen dat ik me ook nu al zenuwachtig kan maken om de 20-weken echo. Tuurlijk is er maar een kleine kans dat er iets mis is met je kindje, maar toch ik snap niet dat sommige heel luchtig over de 20 weken echo doen. @Que: ik kan me goed voorstellen dat je zenuwachtig wordt van zo´n echo. Het klinkt ook niet als een goede echoscopist. Ze moeten je gewoon goed vertellen wat ze zien! Ik duim dat je een prachtige echo hebt morgen. En dat ze de tijd voor je nemen.
Hoop ook dat het morgen beter gaat. Ik heb de 20 weken echo 3 keer gehad en er werd elke keer uitgebreidt uitgelegd wat ze aan het doen waren. Ook al wisten ze dat ze het al verteld hadden. Het is niet zomaar iets natuurlijk!
Ik hoop het ook!! Jammer genoeg weer dezelfde vrouw maar goed misschien is ze nu wel aardig..................
Gewoon van je afbijten meid!! Zet m op morgen, komt vast helemaal goed.... laat je weten hoe het was?
Hoi hoi, Ik heb net mijn 20 weken echo voor de 2e keer gehad bij de zelfde vrouw. Ze was poes lief en nam er ruim een half uur voor. Ze moest alleen het hartje en niertje nog bekijken. Baby werkte weer niet mee.............. Ze heeft alles uitgelegd wat het was en dat het er goed uitzag. Ik heb nu zelfs een definitieve foto van het geslacht. Nou nou nou hihihihihihi t is waar we krijgen een zoon. Echt niet te missen!!!!! benen wijd en piemeltje recht over eind geweldig!! Mijn vriend was er niet bij maar toen ik de foto liet zien ging hij heel hard lachen en zei wat een grote. hihihihihi Ik ben blij dat het vandaag heel fijn ging alleen jammer dat mijn vriend nu bij 1 echo aanwezig is geweest en dat ook precies die echo niets tot weinig werd gezegd.....:x
Top dat het beter is gegaan maar wat raar dat ze weinig over je echo heeft uitgelegd.. Echt jammer... Maar je hoeft je nergens zorgen over te maken! gefeliciteerd met jullie zoontje
Moeten jullie ook zijn.. Wij hadden voor de 20 weken echo gehoopt op een jongetje maar het is een meisje... Ook prima.. Als ze maar gezond is
Wat fijn dat de echo nu goed gegaan is! Kan me voorstellen dat het een nare ervaring is, je bent toch gespannen voor de echo (althans ik wel!!). Wij hebben een hele leuke echoscopiste gehad, dus dat scheelt wel enorm blijkt. Er werd echt de tijd voor ons genomen en alles werd duidelijk uitgelegd. Ook wij krijgen een zoontje
Wij wilde het liefste ook een jongen maar echt hard op zeggen durf je niet omdat je dan bang bent dat mensen in je omgeving het raar vinden. Maar ook zeker omdat je dan misschien te horen krijgt dat het toch een meisje is. En eigenlijk is het aller belangrijkste dat het gezond is met 10 vingertjes en 10 teentjes!!
Haha mijn man zei gisteren precies htzelfde tijdens de echo. Die mannen zijn ook allemaal hetzelfde he Fijn dat het vandaag beter ging. Ik vind het wel verbazend dat er zoveel verschil zit tussen die 20 weken echo's. Bij ons nam ze echt uitgebreid de tijd om alles te laten zien en te vertellen. Ondertussen was ze gewoon alles aan het opmeten. We mochten alles vragen en dan nam ze de tijd om het te laten zien en uit te leggen. We kregen zelfs 9 foto's mee.