20 weken echo vraagje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by ukoldaatje, Mar 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    wat een verrassing, een jongen!!
    echt leuk, 2 knullen! ik hoop dat je nog niet los bent gegaan op roze, haha
    succes straks! xxx

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Nee hihihi gelukkig niet....alleen nog maar unisexkleding hahahaha...las hier de laatste tijd een beetje te vaak dat t toch verkeerd bepaald was haha!

Maaaaar k heb t piemeltje no overduidelijk gezien hoor..jippiiee...zo leuk!!

Nu nog t enge gedeelte! En dan hopelijk rust in mijn lijf..achja mezelf kennende, is dat pas in juli als t gezond en wel geboren mag worden.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    GOED NIEUWS:

Alles is in orde!

Alles is ook qua groei en lengte in orde..

Super echo..

En overduidelijk een KNULLETJE!

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Super wat fijn voor jullie! Jeetje maat goed dat je nog geen aankopen had gedaan ;)! En nu lekker genieten

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Jippie!

6. Trees

Trees Niet meer actief

Fijn dat je een goede 20-wekenecho hebt gehad en wat leuk; een echt mannenhuishouden :D! Gefeliciteerd!

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ja bewust niet gedaan, denk soort van onderbuikgevoelletje dat het wel eens een jongen zou kunnen zijn.

Haha heb alleen unisex gekocht. Ook nog niet zoveel wilde deze echo afwachten.

Nu ga ik me es orienteren op jongenskleertjes..heerlijk!

Ben heel trots op mijn heren.

Owh en we hebben zulke mooie echo fotos meegekregen..super.

Ben heel blij!!

8. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Fijn weekend!

9. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    wow gefeliciteerd meid!!! het is je zo gegund!
    ik hoop dat je nu wat minder onzeker bent en meer kunt genieten!
    echt superleuk, 2 knullen!
    ben echt blij voor je dat alles goed is! heb gister aan je gedacht!
    ik moest gister werken, dus wilde vanochtend gelijk even kijken....
    geniet! xxxxx

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Tresje en Moontje Dank jullie wel!

Heb alleen het idee dat ik mijn buik niet meer kan dragen. Heb een enorm hangend drukkend gevoel onder in mijn buik, alsof er een bal inhangt.

Als ik mijn buik zelf ' draag' met mijn handen, dus ondersteun is dat gevoel weg. Zouden mijn banden nu zo slap al zijn?

11. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik denk echt dat t je banden zijn.
    ik begin nu ook als ik lang sta of loop buikpijn te krijgen en een druk van onder.
    vanaf een week of 20 groeit t kindje en je baarmoeder snel he?!
    heb je veel gedaan gister of veel gebukt??
    ik weet nog van mn vorige zwangerschappen dat ik ook elke keer weer wat geks voelde. buikpijn, druk enz. was blij dat ik 28 wkn was en levensvatbaar! ik had ook af en toe het gevoel dat mn kindje eruit kwam zetten of zo....
    maar ze is tot 40 wkn blijven zitten gelukkig.
    maar eh misschien een mailtje naar de verloskundige om je wat gerust te stellen??
    xxxx

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Hey Tresje,

Heb een buikband gehaald en dan is meteen dat gevoel weg. Dus neem aan dat het mijn banden zijn?

Heb de verlos idd gemaild en zij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken om dat ik geen buikpijn heb en mijn buikspieren zijn gewoon heeeeeeel slap.

Dus mijn buik zelf heeft geen enkele steun voor de baarmoeder en straks baby, vandaar dat ik het zo voel.

Moet zeggen dat ik nu het kindje weer vanonder voel trappelen, dat zou betekenen dat het hoofdje uit mijn bekken is, zo lag hij vrijdag, en nu is dat gevoel ook weg. Ms heb ik het hoofdje wel voelen drukken in mijn bekken.

Maar als ik opsta, dan voel ik wel opeens mijn buik in mijn banden gaan hangen, rot gevoel maar geen pijn en dan zakt dat wel af, dan hangt t op zijn plek denk ik.

Die buikband gebruik ik bij huishouden en als ik weg moet. Maar mijn buik is al helemaal slap, dus slapper maken door die buikband is al onmogelijk haha.

Ben weer wat geruster vandaag moet ik zeggen. Komt door al die enge verhalen die ik lees........moet ik zo mee ophouden.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Oh en idd, mijn baarmoeder is zeker weer 2 cm in een week omhoog gekomen, en het lijkt ook wel alsof hij opzij breder geworden is. Maar dat kan ik niet meten voor mezelf. Nu meet ik vanaf mijn navel naar boven. En het is in een week 2,5 vinger om hoog gekomen. Had even anderhalve week net boven mijn navel stil gestaan die groei.

Denk dat dat ook die zeurende buikpijn gaf van de week, plus die druk op mijn blaas.

Das allemaal weg nu.

14. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    Heerlijk die banden! Bij mij s ze nu bijna ingedaald en dat voelt dan soms alsof ze er elk moment uit kan vallen, ook heerlijk!

15. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik heb ook altijd megalast van mn banden!
    heb het sinds een week nu weer. ben nu ruim 16 wkn, dus er staat me nog wat te wachten. het gevoel maakt me ook wel angstig hoor, maar herken t wel van mn vorige zwangerschappen! als ik snachts opsta moet ik gewoon mn buik vasthouden! mn man zei al, jedoet net of je al 8 mnd zwanger ben! nou ja, zo voelt t af en toe ook, haha.
    ik ben die laatste loodjes natuurlijk al vergeten, haha, is al ruim 5 jaar geleden.
    succes meid, lekker genieten hoor, je krijgt een prachtige gezonde zoon! xxx

16. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    oja, ik dacht ook wel eens bij mn vorige zwangerschappen dat ik schopjes van onder voelde...waren het gewoon de handjes, haha. dus dat kan ook! maar t gaat natuurlijk nog alle kanten op. al hebben ze wel vaak een voorkeur hoe ze liggen, merkte ik. grappig eigenlijk!
    krijg je nog een keertje een echo? of blijft t bij deze?
    heb je trouwens een mooie foto? ben benieuwd!

17. nelta

nelta VIP lid

Apr 28, 2009
    18,626
    9,138
    113
    Female
    Rotterdam

Ik lees dit topic nu pas.
    Onze dochter heeft ook een schisis en dat is idd waar ik het meeste tegen op zie de operatie. Nog 3 weekjes dan wordt ze geopereerd. Vooral ook omdat ze nu nergens last van heeft en straks wel. :(

TS, wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was.

18. Pascale75

Pascale75 Actief lid

Jun 15, 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Het is idd niet fijn om zoiets mee te moeten maken. Maar gelukkig geneest het snel en zijn eigenlijk de eerste 3 dagen het vervelendst; omdat je zo goed op moet passen dat ze niet met hun handjes bij het gezichtje komen.
    Ons zoontje mocht dezelfde dag al naar huis en hoe blij ik hier ook om was, was dit toch afzien. Het bloedt nog regelmatig en je moet continue met een wattenstaafje de bloedkorstjes bij en uit het neusje halen. Ik vond dat zo rot om te doen. Het is allemaal nog zo klein en kwetsbaar.
    Het resultaat is heel mooi geworden, hou er rekening mee dat de tandjes aan de kant van de schisis heel moeilijk en veel later door kunnen komen dan aan de andere kant. Dit was ons niet verteld maar bleek achteraf wel het geval. Het tandvlees is veel stugger namelijk aan de kant van de schisis. Heel veel succes en sterkte!

TS; sorry dit was ff off topic!
    Wat goed dat jouw 20 weken echo ook goed was! Geniet ervan!

19. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Bij ons zoontje (die vandaag drie is geworden) is afgelopen november het zachte gehemelte, plus het lipje gesloten. Nu het harde gehemelte nog en de kaak.
    Ik vond het geen pretje voor de kleine. Maar hij was al tegen de drie jaar aan. Dan is het heel anders. Veel lastiger, kans van slagen minder groot van het zachte gehemelte. Hij heeft veel pijn gehad, en we zijn een paar nachtjes in het ziekenhuis gebleven.

Ziet er super uit, gisteren controle gehad en hij hoeft pas over een jaar terug. Als zijn spraak dan nog niet op gang is gaan ze over tot het harde gehemelte sluiten.

Tresje: jaaaaaaaa dat bedoel ik dus. Af en toe moet ik echt mijn buik even helpen dragen. Ook als ik in bed draai dan voel ik alles in mijn buik aanspannen, echt geen pretje.

Nee nu geen echo meer tot aan de 34 weken echo (of was het nou 30 of 36 weken echo?? die groei echo)..

Had wel weer in paniek vandaag de verlos gemaild.

Omdat ons zoontje vandaag jarig was heb ik op mijn knietjes de wc schoon zitten boenen, ook de tegeltjes eronder, veel te veel gedaan en die druk op mijn blaas kwma opeens weer opzetten.

Daarbji had ik vandaag echt veel afscheiding, of nouja, haha 1 keer dan, even wat meer dan normaal, en toen weer normaal..

Ik helemaal in de paniek, koude zweet brak me uit...

En telkens tref ik die ene verlos haha, die moet me ook wel een trutje vinden zeg..

Die gaf aan dat die druk op mijn blaas wel eens harde buiken kunnen zijn. Of ik veel gedaan had..ja idd..had teveel gedaan..

Ben namelijk na vorige week minder gaan doen, ons zoontje smiddags naar oma, en ik effe op bed. En dat gevoel is al die dagen weggeweest. Ik ga weer wat zwaardere dingen doen en het gevoel is er weer.

Ze zei dat ik dan teveel gedaan heb, rusten en gaat t over zijn t ws harde buiken. En t zakt idd weg dan.

Dus wat t nou is?

Oja en ik voelde vanmorgen de beeb niet. Meestal is hij wel af en toe aanwezig. De ene dag drukker dan de andere, maar hij is er wel.

Ik had ook gemaild dat ik de kleine niet gevoeld had, kreeg ik voor de 60e keer te horen dat je pas vanaf 28 weken dagelijks leven moet voelen...schaam schaaam schaam....

Ik was echt vet in paniek..erg he..

En er was niets aan de hand achteraf. Nu is de beeb ook behoorlijk actief weer.

Share This Page