Ik heb laatst met ong.11 a 12weken een echo gehad.. er staat op de echo 5.0cm dus ik neem aan dat dat de lengte is... nu zie ik bij andere echo's op internet vaak 10 cm of 12 cm staan... Wat stond er bij jullie op de eerste echo? lfs cherry blossom
Mijn eerste echo was van 11 weken en 5 dagen, toen ik er achter kwam dat ik zwanger was dus. Op die echo staat 7.5cm, ik heb geen idee of dit goed is, nooit op gelet, maar nu gaat het prima met de kleine hoor, hij ligt zelfs voor op groei. Maar ik lees hier wel ff mee want ben ook wel benieuwd.
Waar staat het dan eigenlijk voor? Want als ie bij TS 5 cm is en bij anderen met dezelfde termijn 12 cm..? Lijkt me vreemd. Verklaring iemand?
bij ons op de echo stond ook iets van 8cm maar dit is wat anders dan de lengte van je beebje. dan moet je naar de CRL kijken, dit is van in mm. bij ons stond er 34,5, dus bijna 3,5 cm met 10 weken 1 dag
haha mijn eesrte echo was ik 4 weken en was het 8.9 mm dus bijna 1 cm je zag alleen een klein rondje in een pindavormig gevalletje
Toen ik 10 weken en 6 dagen was, schatte de echoscopiste de kleine op 11 weken bij een kop-stuitlengte van 4,41 cm...
volgens mij is dat wat jij bedoelt, niet iets dat met de baby heeft te maken maar meer met de instellingen van het echoapparaat. Ik heb een echo van 5 weken (alleen een vruchtzakje te zien) en daar staat op: 56Hz, 7 cm en bij 9 weken staat er 44Hz en 10 cm. Misschien is het je baarmoeder doorsnede, maar volgens mij niet de grootte van je baby. CRL is de lengte van je kindje, bij ons was dat met 12w5d 7,5 cm... Maar trek je niets aan van al die verschillende getallen, want het verschilt per echoapparaat, in- en uitwendig maakt verschil Met 7 weken was onze baby 0,9 cm (volgens de echo 6 weken en 5 dagen) met 9 weken 2,1 cm, 12.5 dus 7,5 cm Het zijn allemaal curves die ze hanteren en niet elk lichaamsdeel krijgt op hetzelfde ogenblik een groeispurt.... Onze baby was in 12 dagen 16 dagen gegroeid, volg je het nog? Gewoon lekker genieten! XMarilene