20 weken echo was niet goed.

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by jobijntje, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

Dec 17, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    jobijntje: goede keus! Ik had dezelfde gemaakt.
    Ze zullen het niertje waarschijnlijk gewoon erg goed in de gaten houden dmv echo´s, dus je zal zo toch ook een beetje weten welke kant het opgaat...

Probeer lekker te genieten van je zwangerschap, ondanks dit wolkje dat even voor de zon schoof. Je houd van je kindje, hoe het ook komt en dat is het belangrijkste!

Liefs!

2. wendy04

wendy04 Niet meer actief

Heel veel liefde en geluk toegewenst de rest van je zwangerschap en daarna natuurlijk ook!

Ik ben nu 23 weken en 2 dagen bijna even ver.

Groetjes,
    Wendy :p

3. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi Jolanda,

ik ken je afwegingen, bij ons zoontje was met de 20-weken echo een afwijking in de hersenen geconstateerd, daarmee zou hij ook een trisomie hebben. Een punctie was het gevolg en dan snel, want dan konden we de zwangerschap nog afbreken. Ik ben erg geschrokken van de daadkracht van de gyn, deze zwangerschap was zo enorm gewenst, wij hebben toen gekozen om gewoon af te wachten. We hadden een strenge echo controle ivm het hersenvocht (die hoeveelheid was teveel). De gyn snapte het niet en deed alle echo's. De waardes bleven gelijk en ik kreeg steeds meer vertrouwen in een goede afloop. Ik las veel over trisomieen (kindjes die klein ware, trage spierspanningen). Ik had alle uiterlijke kenmerken uit mijn hoofd geleerd en alles rondom de bevallingen (downkindjes komen veel te vroeg etcetc)

kortom: ik had mezelf behoooooooooorlijk gek gemaakt. Conclusie van de gyn met 35 weken: als hij niet iets ergs heeft, dan is ie verstandelijk niet zo geweldig, een VMBO-leerling met ondersteuning! Boehoe, wat vreselijk! Ik klink heel sarcastisch, I know.

Thymen is 2 weken te vroeg geboren en ik zag gelijk: dit kindje is van mij en het mankeert niets van al het voorzegde...

Hij groeit en ontwikkelt zich vlot. We hebben ook nooit weer onderzoek laten doen (de gyn boos, kon zijn onderzoek niet afronden). Wel let het CB op de hoofdomtrek, maar zij verwachten er niets van. Mijn eigen ha kent meerdere mensen met deze afwijking van het normale en die 'mankeren' niets.

Moraal van het verhaal: mijn zwangerschap was volledig verpest door al mijn gezoek en gestress en door het feit dat de gyn ons als medisch object zag. Je moest eens weten welke onderzoeken we allemaal hebben gedaan om eventuele oorzaken op te sporen, gek zijn we geweest!

En, onze mooie man ontwikkelt zich vlot, loopt ver voor op leeftijd en sekse genootjes (trotse mama).

lieve Jolanda, vertrouw op de controles van het niertje en geniet van je zwangerschap.

xMarilene

4. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    oh ja, ik ben zelf docente op een VMBO dus het is zeker geen aanklacht tegen het VMBO...

Share This Page