20 weken echo wel of niet vergoed?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jantien, 13 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik heb een boekje gehad van de VK waarin staat dat het niet vergoed wordt , het kost zoiets van 120 euro ...en dan kijken ze het kindje medisch na ..( ruggetje hartje enz..)...of het moet zijn om medische redenen ..nu noemen ze de 20weken echo een pret echo ( onterecht vind ik)

2. Jantien

Jantien Bekend lid

20 feb 2006
    906
    0
    0
    Dat vind ik nu ook Asjuh!!!

Maar goed, we kunnen er niets tegen doen, helaas.

3. Annemarie1984

Annemarie1984 Bekend lid

13 feb 2006
    512
    0
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd ook belachelijk hoor.
    Vanaf 2006 zou het gewoon in het basispakket moeten zitten. En dan zijn de tarieven nou nog niet vastgesteld???

En een pretecho? Ze kijken je kindje na op medische dingen. Tuurlijk kun je lekker kindje kijken, maar dat is niet de reden.

4. Door

Door Bekend lid

7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Nou, ook raar dat die tarieven zo verschillen, bij t echoburo waar ik naar doorverwezen ben is het 40 euro, voor een echo waar ze ook nar alle medische dingen kijken, je drie foto's meekrijgt en je kindje op video (dvd is 10 euro duurder)

En als ik dan kijk naar asjuh, 120 euro!! :confused:

5. sappie

sappie Fanatiek lid

Ik heb mijn verzekeraar (ONVZ) net ook nog maar even gebeld. Ik heb namelijk afgelopen dinsdag mn 20 weken echo gehad, maar ik krijg m zonder problemen vergoed !!! De kosten voor mijn echo zijn 95 euro. Ik kreeg alleen 3 foto's mee, geen dvd oid.

Groetjes sappie

6. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    toen ik dit las heb ik direct ff gebeld want ik ging er al vanuit dat t niet vergoed werd... maar ja hoor! ze zeggen van wel dus daar ga ik dan maar gewoon van uit nu... gaaf! anders had ik het namelijk niet laten doen omdat we dat geld eigenlijk niet kunnen missen...
    Maar kan je dan ook al zien wat het geslacht van je baby is??? dat wil ik eigenlijk wel heel graag weten... en of alles goed is natuurlijk!

7. sappie

sappie Fanatiek lid

Als het kindje er goed voor ligt dan kun je inderdaad het geslacht al zien !! Veel plezier !

8. Lizzy

Lizzy Bekend lid

5 jun 2006
    584
    0
    0
    Rotterdam
    Houden jullie er rekening mee dat er bij een 2d echo naar de organen van het kindje gekeken kunnen worden, bij een 3 of 4d echo is dit NIET het geval.
    Ook heb ik van mijn gyno begrepen dat ze liever een geslachtsbepaling met 2d i.p.v. met 3d doen. Dat begrijp ik ook niet helemaal, maar goed.

9. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ik had de echo drie weken geleden gehad en uiteindelijk is die toch vergoed :) . De verzekeraar zei van niet, omdat de echo niet in het ziekenhuis kon (te druk) en ik daarom naar het echobureau moest. Dan was het niet medisch oid heel verhaal. Heb de rekening van 85 euro toch gedeclareerd en heb het geld van de week net teruggestort gekregen!!!
    Wij hadden ongeveer 30 foto's op cd en een dvd van de hele echo, met gesproken uitleg!

Deel Deze Pagina