Termijnecho gehad, het kan goed gaan of fout...

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Annesi, Oct 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annesi

Annesi Lid

Sep 3, 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    Woensdag heb ik een termijnecho gehad. Ik heb een zeer regelmatige cyclus van 28 dagen en volgens mijn berekening zou ik op die dag 7w+6d zwanger zijn...Er werd geen vruchtje gevonden...
    Er was op dat moment wel een vruchtzakje en een heel mooi glad dooierzakje aanwezig, maar dus geen kindje... :(
    Ik heb zowel een uitwendige als inwendige echo gehad.

De echoscopiste zei toen dat het twee kanten op kan gaan:
    Optie 1. Ik ben 2 weken korter zwanger dan dat ik denk.Dit zei ze omdat ze vond dat het dooierzakje zo mooi rond en glad was, als het vruchtje al gestorven zou zijn dan zou de dooierzak een gekartelde rand moeten hebben. Het zou misschien ook kunnen dat het vruchtje zich áchter de dooierzak bevind en dat het daarom niet te zien is.

Optie 2. Het zou een windei kunnen zijn of een missed abortion, in dat geval loopt het fout af...

Wat mijzelf het meeste zorgen baart is dat ik tijdens deze zwangerschap totaal niet misselijk ben, dit in tegenstelling tot mijn drie vorige zwangerschappen waar ik de eerste 16 weken de gal uit mijn lijf heb gespuugd.Ik heb drie gezonde jongens.

Ik zit nu met zoveeeel vragen.Gelukkig mag ik vanmiddag om 16.15 bij de verloskundige terrecht met mijn vragen en ga ik hopelijk met een minder onzeker gevoel het weekeinde in.
    Het ene moment denk ik vol overtuiging : Het voelt goed, het zit goed, maar dan slaat die onzekerheid weer toe...waarom voel ik niks?

Ik heb tot nu toe geen druppel bloed verloren en ook geen krampjes gehad gelukkig.
    Mijn vragen zijn onder andere: kan je een week later je eisprong hebben en kan het dan een week duren voordat het bevruchte eitje zich heeft ingnesteld? In dat geval kan de termijn kloppen.
    2 dagen voordat ik ongesteld had moeten worden (nod was 11 september)
    had ik krampen en het voelde zelfs wat heftiger als ongesteld moeten worden, kan dat de inesteling zijn geweest? Zo laat?

Heeft iemand daar ervaring mee? Of ken je iemand die het zelfde heeft mee gemaakt?
    Ik hoor het graag!

2. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik denk dat het best zou kunnen. Je ongesteldheid kan door verschillende dingen zomaar verplaatsen en daarmee kan je cyclus voor die maand ook veranderen. Het kan door vanalles komen, stress, grote blijdschap, verdriet en zo nog wel veel meer. Dus sluit die mogelijkheid niet uit! :D
    Ik wens je in elk geval sterkte toe, en hoop voor je dat het allemaal goed komt!

3. mamavanro

mamavanro Bekend lid

Apr 6, 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ik heb een soort gelijk meegemaakt...alleen dan niet met leuke afloop..
    Ik heb in mei een missed abortion gehad..en kwam hier achter bij 10 weken toen ik voor het eerst naar de vk ging..waarschijnlijk was ik heb vruchtje al verloren in de 5 e week...en mijn vruchtzakje zag er nog helemaal in takt uit..dus voor mijn lichaam was ik gewoon zwanger...echter was er niets meer...was echt heel raar...het is bij mij dan ook niet vanzelf gekomen en ben gecureteerd...

Ik hoop dat het vruchtje idd verstopt zit of nog niet zichtbaar is....heel veel sterkte meid...Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed is!. [-o<

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Met mn oudste en deze uk loop ik ook een week achter terwijl ik weet wanneer mn ei was en een regelmatige cycli had.

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik had een lange maar ook erg regelmatige cyclus, echt op de dag/uur af. Ik bleek 1,5 week langer zwanger als dat ik dacht du sik denk dat alles mogelijk is!

Het zijn ook maar richtlijnen, eisprong, innesteling enz. Ik denk dat het voor elk lichaam anders zit.

Succes!

6. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik had het onlangs ook! Ook met minder leuke afloop! :(
    Na de 7 week namen mijn symptomen af, allarmbelletjes gingen nog niet echt rinkelen want ik had helemaal geen bloedverlies! Uiteindelijk een MA! :(

Hoop voor jou dat het goed zit meis! Ik zal voor je duimen! Laat je het even weten?

Liefs Eleni

7. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Annesi,

Ik heb ook precies hetzelfde als jij meegemaakt en helaas met een slechte afloop.
    Ik was ook 8+3 dagen zwanger toen ik mijn eerste echo kreeg.
    Er was wel meteen een vruchtje te zien maar geen hartactie. En de grootte was van een vruchtje van ong. 6 weken.
    Ik liep dus ook 2 weken achter.
    Ik denk dat 1 week of 1,5 nog wel kan. Maar 2 weken verschil met een regelmatige cyclus is wel erg kantje boord.

In ieder geval hèèl veel succes en sterkte meid!

Grt Vanilia

8. Annesi

Annesi Lid

Sep 3, 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    Lieve dames,

Dankjewel voor jullie lieve berichtjes.

Ik heb afgelopen vrijdag er nog even met de verloskundige over gesproken en merk dat dat me goed heeft gedaan.
    Ik heb eigenlijk zo goed als mijn hoop verloren en ga er nu vanuit dat het mis zal gaan, dan kan het alleen maar meevallen als er wel een vruchtje gevonden wordt.
    De volgende echo heb ik pas staan op 24 oktober(ik zou dan 10w+1d zijn)
    Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje te ver weg en heb gevraagd of ze (de vk) dat kan verzetten naar a.s donderdag of vrijdag, dan ben ik 7 weken en dan zou er toch echt al iets te zien moeten zijn ...
    Morgen(maandag) hoor ik van haar of dat gelukt is...

Nogmaals bedankt voor de persoonlijke ervaringen die jullie met me gedeeld hebben en uiteraard laat ik weten hoe dit afloopt.

9. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Heel goed meis dat je je echo vervroegt wilt
    Vind het ook belachelijk dat ze je zo lang laten wachten
    in mijn geval is het ook verkeerd gegaan
    en mocht een week erna weer komen
    Ik hoop op een wonder voor je meid

10. buikje Essie

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Inderdaadanders zit je nog langer in spannin. Sterkte meid!

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Sterkte zeg!
    Ik zou als ik jou was de echo ook vervroegen hoor....
    Bijvoorbeeld naar vrijdag a.s. ?
    Sterkte normaals en ik duim!

12. Annesi

Annesi Lid

Sep 3, 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb zojuist een telefoontje gekregen van de verloskundige.
    Ze zei dat ik a.s donderdag om 08.45 uur terrecht kan in het ziekenhuis voor een echo.
    Ook zei ze dat de uitslag van het HCG gehalte (ik heb vorige week bloed laten prikken) uitkwam op 17.000 en dat zou overeen komen met de duur van 6 weken zwangerschap...
    Oooh, ik kán niet wachten tot het het donderdag is!

13. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Heel veel sterkte Annesi, wat fijn dat je nu eerder mag komen voor je echo. Ik ga voor je duimen.

14. buikje Essie

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik ga ookvoor je duimen.

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Ik ga ook voor je duimen, sterkte!

16. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Meid ik ga ook voor je duimen dat het toch goed is!

Liefs Vanilia

17. Annesi

Annesi Lid

Sep 3, 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    Dankjewel, jullie zijn schatten! :)

18. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    1,567
    1
    0
    Bij mijn MA kon je zien dat het vruchtzakje aan de bovenkant al plat was, dus geen mooie ronde rand meer.

Ik heb ook een zeer correcte cyclus en ik ben toch 8 dagen verder gezet dan ik dacht te zijn bij mijn huidige zwangerschap.
    Dus ook al heb je een stipte cyclus, dingen kunnen toch anders gaan.
    Veel succes hoor.

19. Annesi

Annesi Lid

Sep 3, 2008
    57
    1
    0
    Flevoland
    Nou helaas.....het is voor mij nu echt over en uit.
    De arts kon vannochtend wederom geen vruchtje vinden.
    Volgende week donderdag krijg ik een laatste echo om het echt helemaal uit te sluiten en daarna ga ik een afspraak maken voor een curretage.
    Alhoewel ik al aanvoelde niet echt zwanger te zijn ben ik nu toch wel verdietig te weten dat dit daadwerkelijk niet het geval is.

Lieve meiden nogmaals hartelijk bedankt voor jullie medeleven en voor het duimen!

20. SuuuS

SuuuS Bekend lid

Jun 23, 2008
    505
    0
    0

Share This Page