4 wk zwanger , hoe zit het nou met...

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nisa, Nov 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    hallo ik heb vandaag een thuistest gedaan samen met me man om 7uur in de ochtend :) en JAAAA hij was zeker positief.

1dag laatste mens was 30 okt. cyclus (ık rekende van eerste bruinverlies tot volgende bruinverlies, stom maar wist het nıet die was de laatste maanden regelmatig 27 dgn.

ik ben 23, dit is mn 1e zwangerschap
    wanneer moet ik voor het eerst op controle en bij wie.
    ik slikte al een maand folıumzuur ıcm calcium en ijzer

wanneer moet ık naar een deskundıge voor het eerst en naar wıe
    heb zelf noch mijn partner geen bıjz. ın medısch geschıednis
    ık ben echt een groentje. weet zo weınıg
    ık hoop dat ık hıer hulp bıj krıjg.

vr.groet,
    nisa

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Van harte gefeliciteerd.
    De eerste controle vind vaak plaats rond de 8e week van je zwangerschap. je kan volgende week alvast bellen voor een afspraak dit mag bij de verloskundige.
    Heel goed dat je al aan de foliumzuurtabletten zit dit word geadviseerd door te gebruiken tot en met de 10e week.
    De eerste controle bij de verloskundige duurt ong een half uur er word dan alles over jullie medische achtergrond gevraagd,ook word er bloed afgenomen, je bloeddruk gemeten en eventueel word er een echo gemaakt (afhankelijk of de praktijk een echo apperaat heeft)

Imke

3. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    wanneer kan je met een echo pas İETS zien ik ben zo ongerust :rolleyes: voel m.n. links van me buıkalsof het huıd van bınnen scheurt licht pijnlijk niet extreem of het wel allemaal goed zit of het zo vroeg wel normaal ıs ben nu pas 4 wk 2dg ook al ıs het alleen vruchtzakje.

laatste mens. 30.okt was wel korter als normaal 2 dgn maar dan hevıger
    gad altıjd 4 dgn maar nıet zo veel :rolleyes: ben beetje ongerust zou ık verder kunnen zıjn ben al 2 kg aangekomen en heb nu al een mını-buıkje

heb ook tweelingen ın de fam. van moederskant ben ook nıeuwsgıerıg of het bıj mıj ook zo ıs. :rolleyes: dat het ect. daardoor zou komen :rolleyes:

ik ben momenteel ın het buıtenland en kan zonder vw direkt naar gyn.
    maar zou je al ıets kunnen zıen als ık met 5 wk zou gaan waaraan ıets te zien valt?

sorry als ık lastıg ben . maar het spookt maar ın me hoofd rond.
    wil graag paar ant.

vr groet,
    nisa

4. Nisa

Nisa Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    2,007
    1
    38
    Turkije!!!!!
    NOG EEN VRAAGJEEE

mag ik hier ook een antwoord op aub

liefs, nisa

5. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je kunt met 5 weken heel weinig zien, met 6 weken kun je wel een kloppend hartje zien, daar zou ik echt op wachten.

Mirjam

Share This Page