Hoi, zit te dubben over een 3 D echo. Zag het helemaal zitten maar heb veel tegenvallende reacties gehoord/lezen. Over baby's die niet goed liggen en dat je dan geen leuk plaatje er aan over houd. Als dat zo is vind ik het toch een dure bedoeling. Ook manlief werkt niet echt mee, hij vind de 3D plaatjes eruit zien als Aliens Wat vonden jullie er van (zowel positief als negatief)? Ik ben nu 26 weken.
Bij een aantal bureau's mag je volgens mij terug komen als de baby niet goed ligt. Misschien kun je dat van tevoren navragen. En wat betreft je man: sja, dat is zijn mening. Heeft hij al een aantal plaatjes gezien, of toevallig 1 die niet zo mooi was?
Ik wou ook een 3D echo laten maken maar waarschijnlijk gaan wij het niet doen. We weten het geslacht al en met de 3D zie je gewoon op wie je kindje lijkt dus dan is er helemaal geen verrassing meer voor de bevalling,maar volgens mij mag je bij de meeste gewoon terug komen als de baby niet goed ligt.
haha, wat grappig, wij weten ook nog niet of we een 3d echo willen laten maken. heb zoizo voor de 20 weken al 3 echo's gehad, dus waarom nog een? en zo goedkoop zijn ze ook weer niet. heb ook altijd geroepen dat ik het geslacht niet wil weten maar nu.... ik weet het niet meer!! aagh! hoever ben je nu dan?
heej, ik zou het zeker wel doen!!! je kan op internet wel goede echoburo's vinden!! wij hebben 3 kwartier naar ons kleintje gekeken, en ook nog mooi op dvd, en foto''s meegekregen! ook zien ze gelijk of alles goed is (denk aan open ruggetje, hazelip) en dat soort dingen! ik vond het zeker de moeite waard, en het zijn erg mooie foto's (kijk mn album) liefs..
Open rugentje en hazenlip hebben ze bij mij ook op de 2D echo nagekeken alles hebben ze nagekeken dus daarom hoeven wij het niet meer te doen,trouwens daar krijg je je 20 weken echo toch voor.
Ik vond de 3d echo erg leuk. Oké je moet wat wennen aan het beeld (mijn vriend vond het ook net aliens, maar na 5 minuutjes was hij helemaal om). Maar ik vond het fantastisch om alle bewegingen te zien, het gehap en gegaap enzovoorts. Ik heb een mooie dvd en foto's. Bij de meeste echobureaus mag je terugkomen als de beeb niet goed ligt, vraag er in ieder geval naar als je ze belt. Ze kijken inderdaad alles weer na, nieren, hartje, open ruggetje, hazelip enz. En meestal ben je dan wat verder (ik was 26 weken) en dan zie je het nog duidelijker (ook met 3-d kijken ze naar de rug en de lippen)
Wij willen om een andere reden niet meer echo's dan nodig, namelijk: In het eerste info zwangerboekje wat ik meekreeg bij de huisarts (nadat ik zelf had getest dat ik zwanger was) staat dat als het niet medisch noodzakelijk is het wordt afgeraden om 'pretecho's' te maken ivm straling. Wij staan hier 100% achter maar zijn eigenlijk nog niemand tegen gekomen die dezelfde mening deelt. Wel hebheb we het al op meerdere plaatsen gelezen. Inkie
Ik vind het zo leuk voor kind zelf die als het wat groter is dan kan zien hoe het was in de buik. Ook ik vond willekeurige 3d foto's een beetje eng om naar te kijken. Maar als je het doet vanaf een week of 28 dan heeft de beeb al wat meer vet dus dan is het minder eng om naar te kijken. Je kunt ook ervoor kiezen om het te laten doen zonder dat je zelf kijkt. Dan heb je in elk geval die DVD en foto's in huis. Als je een euro of 100 wel kan missen, niet bang bent voor straling (ik heb er nog nooit van gehoord dat het schadelijk is en ik heb een heleboel echo's gehad -> zie album) dan zou ik het gewoon doen hoor! Nu kan het nog...straks niet meer. Vanaf week 30 is het vruchtwater een beetje te troebel voor een helder beeld. Groetjes, cat
wij kiezen er niet voor! wij weten wat het geslacht is en wij willen nu toch iets als een verrassing hebben als het geboren wordt anders is alles zo voorspelbaar, je weet wat het is en hoe het er uit ziet? maar dit is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.
Grappig om al die verschillende antwoorden te lezen ben er nog niet echt over uit. Zal er vanavond nog eens goed over nadenken. Heb al een kleine van 2,5 en dacht dat die het misschien beter zou gaan snappen met zo'n 3D echo want nu snapt ie er nog niets van.
@inkie, nou hier nog iemand die er zo over denkt! Er was gisteren op de BBC weer een programma over de mogelijke schade die een echo kan aanrichten op de hersenen van de baby. En pretecho's worden daarom afgeraden. Ben niet iemand die zich snel laat bang maken hoor maar in dit geval vind ik het dus niet nodig om een pretecho te laten maken. @slingding, weet sinds de 20 weken echo ook wat het wordt en vind het ook leuk om de rest (dus hoe de kleine er uit ziet) als verrassing te bewaren Maar iedereen die wel een pretecho laat maken snap ik ook wel hoor! Moet toegeven dat het wel heel mooi is om te zien.
hey, Hier iemand die spijt heeft een 3d echo gemaakt te hebben! Ons kindje lag er dus niet goed voor en er was dus echt niks te zien..... toen de tijd een beetje begon te dringen, moest ik op mn zij gaan liggen en heeft ze zo hard met dat echo 'ding'op mn buik gedrukt, als ik eraan terug denk doet het gewoon nog pijn..... Dat gedruk op mn buik had als resultaat dat ons meisje iets draaide waardoor de echoscopiste een paar foto's kon nemen... Maar door dat gedruk op mn buik hebben we hele rare foto's echt niet iets om aan vrienden of familie te laten zien want die vragen dan constant of er misschien iets mis is met ons kindje. in de laatste minuut is het haar dan toch gelukt het kindje 1 seconde te draaien en heeft ze 1 mooie foto kunnen nemen van de zijkant van dr gezichtje ( zie album). ik vond het een heleboel geld voor niks eigenlijk want doordat ze constant bezig was het kindje te draaien, heeft ze verder geen tijd gehad voor andere (medische) dingen. ik was 25 weken zwanger en heb het bij babyview laten maken ( toch 1 van de grotere pretecho-centra van nederland! ) Ik had er een beetje op gehoopt dat ik nog een keer terug mocht komen omdat ik dat hier op t forum had gelezen maar daar deden zij niet aan, alleen als ze het geslacht niet konden zien deden zij dit( en wij wisten het geslacht al van de 20 weken echo) gr,
Wij hebben ervoor gekozen om geen 3D-echo te laten doen... Ik zou het in principe best wel willen, maar het gaat er bij ons puur om dat het te duur is....ik vind het nogal wat, 100euro....Maar ik kan me heel goed voorstellen dat heel veel mensen het wel doen, want ik heb er 1 van mijn vriendin gezien, en dat was ontzettend mooi!!...... Groetjes Ellen
Hoi, Ik raad je aan het zeker te DOEN. Het is echt super. En volgens mij is het zo als het kindje niet goed ligt je alsnog op hun kosten terug mag komen. Het is zo mooi om te zien en zeker ook leuk voor later om naar terug te kijken. Zelf heb ik nog twee zoontjes die het ook super vonden om te kijken, want nu konden ze heel goed het kindje in mama's buik zien. Anders dan een gewone echo. Mijn 3d echo's heb ik in mijn album geplaatst dus neem gerust een kijkje. groetjes, Françoise
op zo'n 3D echo, letten ze op veeel meer dingen dan de 20 weken echo hoor!! en er is misschien 1 of 2 met slechte ervaring, maar die heb je overal wel!! en dat dan de verassing eraf is, vind ik ook niet egt een reden, dan is na de bevalling, als je het kindje gezien hebt, de volgende dag, de verrassing er ook af? kan wel uren na die beeb kijken!!! Het is tog geweldig, zo'n pretecho dat je nu je kleintje al kan zien, wat die daar allemaal doet (zo zagen wij dat ie zn duimpje in zn mondje had) dat is tog geweldig!! en dat het schadelijk zou zijn, is nooit bewezen, anders zou de 20 weken echo ook schadelijk zijn, komt op hetzelfde neer!! maar goed iedereen moet het zelf maar weten, maar vind wel dat je veel misloopt, als je het niet doet!
Ik vind 3D helemaal fantastisch! Kan haast niet wachten om zwanger te zijn en dan alvast ons kindje zo te zien. Ik ben ook van plan om zo'n echo te laten maken. Ieder z'n mening natuurlijk hierover, maar mij zou het geld dubbel en dwars waard zijn.
Ik vind het dus echt veel te duur. Zelf heb ik dus steeds niet gedaan. Bovendien vind ik het ook wel riskant.Het zijn meestal geen professionals die ze maken en mocht er iets mis zijn dan mogen/kunnen ze het ook niet zeggen
Geen professionals!!!! Waar ik ben geweest is het zelfs zo, dat als ze in het ziekenhuis geen goede echo kunnen maken, of ergens duidelijkheid over willen hebben, je naar hun doorverwezen wordt, zodat ze wel een goed beeld krijgen wat er eventueel met het kindje aan de hand is, en spelen ze dit door aan de verloskundige of gyneacoloog. Dus wat jij nu verteld ben ik het absoluut niet mee eens!!!!! En ja wat de prijs betreft, dat is ieder zijn eigen mening. Wat voor de een duur is is voor de ander misschien niet duur, en de een heeft het er voor over en de ander niet. Ieder zijn keus. groetjes, françoise
uitzonderingen daargelaten! Ik ben trouwens ook iemand die het teveel aan straling potentieel gevaarlijk vind na het lezen van onderzoek. Zelf ben ik trouwens arts