Beste verloskundige, Ik heb alweer een vraag. Ruim 5 weken geleden (6 feb.) ben ik gecurretteerd bij een zwangerschap van ruim 7 weken. Drie weken na de curretage had ik nog een redelijke positieve test. Een paar dagen na deze test zijn we op vakantie naar Egypte gegaan en hebben we onveilig gevree-en. Direct na de vakantie (paar dagen geleden) hadden we een afspraak in het AMC voor een second opinion en kregen we te horen dat er verschillende onderzoeken in ons eigen ziekenhuis niet te zijn uitgevoerd. Voor sommige onderzoeken mag ik drie maanden niet zwanger zijn geweest en het advies was de komende tijd voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Geen probleem, maar nu zit ik met het volgende. Gisteren (ruim 5 weken na de curretage) heb ik een test gedaan, waarop een heel licht tweede streepje verscheen. Is het nog mogelijk dat dit van de miskraam is of zijn we perongeluk met zijn 3-en uit Egypte vertrokken? Wat raad jij aan om nu het beste te doen? Even wachten en weer testen of het ziekenhuis bellen en eventueel een bloedtest? Of iets anders misschien? Ik weet even niet wat nu handig is . Groetjes Trees
Hoi trees, Je hebt al een hoop meegemaakt zeg! Na een curettage kan je Hcg langer in je lichaam aanwezig zijn. Dus het is lastig voor mij om te zeggen of jullie met zijn 3 tjes zijn terug gekeerd naar holland. Ik zou zeggen wacht een week af en test dan nog eens of de test duidleijker is maar aan de andere kant wil je het gewoon weten en zou je een bloedtest kunnen laten doen. Overleg anders even met je arts uit het AMC. Dat lijkt me het handigst. Imke