Heeft jullie bevalling zich 'aangekondigd'?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Trotsemama1986, Apr 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heeft jullie bevalling zich 'aangekondigd'?

1. Nee ik heb helemaal niks gemerkt voor die tijd.

2. Ja, de weken ervoor rommelde er al wat.

3. Ja, maar echt pas vlak voor de bevalling.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Nu de laatste 10 weken voor mij zijn aangebroken ga ik mij meer intresseren in het gebeuren rond de bevalling.
    Nu is mijn vraag dus, puur uit nieuwsgierigheid, of bij jullie de bevalling zich van te voren heeft aangekondigd, en zo ja, hoe?

Ik hoor wel eens dat je darmen zich helemaal leeg gaan gooien ofzo vlak voor de bevalling..
    Hebben jullie echt voorweeen gehad?
    Enz.. enz..
    En hoe lang voordat je bevallen was is dat begonnen?

Ik heb het dus niet over de dag voor de bevalling ofzo, maar de weken ervoor.
    Wat zou je kunnen verwachten..

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Nope, hier helemaal niets!
    Geen oefenweeen, geen slijmprop nada, noppes, nul...
    Tja, ben niet voor niets ingeleid;)

3. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik had bij mijn vorige zwangerschappen al 2 weken 2cm ontsluiting en
    ontsluitings weeën.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier 2 dagen ervoor de slijmprop, en hield ineens veel vocht vast, de dag ervoor begonnen de weeën (die ik niet als weeën herkende) en op de dag van de bevalling ineens veel bloed.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Niets, ben met 42 weken ingeleid.

6. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    1 maand van te voren vaak oefen weeën, de dag van de bevalling had ik niks in de gaten tot mijn man zei dat ik al heel lang weeën om de 5/3 minuten had had toen in 1 x al 5 cm ontsluiting

7. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    ik werd wakker van de eerste wee en daarvoor had ik geen idee dat het ging beginnen bevallen met 39,6

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

hier voelde ik een knap, toen ging ik plassen. Achteraf zijn toen me vliezen gebroken.
    En daarna dacht ik dat ik moest poepen de hele tijd. Dus ik een uur lang wc op en af en toen bedachten we he, zullen het geen weeen zijn. En inderdaad had toen 3 a 4 cm ontsluiting ;)

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Achteraf gezien heb ik de hele dag al van de vage voortekenen gehad maar op het moment zelf had ik het echt niet in de gaten... :) Ik moest ineens alles schoon hebben, de rekeningen moesten betaald worden, ik was vreselijk aan de diarree, heb een grote pan macaroni gemaakt met de gedachte "Lekker makkelijk, hoef ik morgen niet te koken" (achteraf was het zoveel we er de volgende dag nog met 5 mensen van hebben gegeten... :D ) Even denken, er was nog meer.... O ja, bed verschoond, slaapkamer gepoetst, boodschappen gedaan voor de hele week (doe ik normaal nooit op vrijdag, mij te druk) enz... :)

Om 17.30 toen ik stond te koken kreeg ik wat menstruatie achtige rugpijn, maar ja, ik had ook zoveel gedaan die dag... Heb ik in de gaten dat dat weeen zijn?? :) Het is dat mijn man op een gegeven moment vond dat ik wel erg pufferig ademhaalde... :D Om 19.00 zegt hij heel droog: "zal ik dan maar thuisblijven vanavond?" (Hij zou bij vrienden een pilsje gaan pakken) En nog had ik zoiets van, "Tja, als jij dat wil..." :) Maar goed, een kwartier later was ik blij dat hij niet zou gaan, want toen kreeg ik zelf in de gaten dat ik wel erg regelmatig last had van mijn rug... :) Om 21.45 was de Vk er en had ik 5cm ontsluiting en om 1.00 's nachts is Jelle geboren... :D

Share This Page