Hier in Duitsland krijg ik standaard (naast de andere echo's) nog een 30 weken echo. Nu vraag ik me af wat ze bij zo'n echo allemaal zullen doen. Bij de 20 weken echo hebben ze inmiddels al gezien dat alles goed is en ons kindje goed groeit. Ook alle organen zijn al bekeken. Bij de 30 weken echo kun je niet meer zo goed je hele kindje zien heb ik begrepen. Weet iemand wat het grote nut is van deze echo? Ik vind het uiteraard heerlijk om zoveel echo's te krijgen (we hebben er inmiddels al 4 gehad vanwege de groei van ons kindje in het begin, ze konden geen datum berekenen), maar ik ben toch wel erg benieuwd wat ze over een paar weken nog allemaal gaan bekijken! Wie o wie heeft ervaring? Oh, maakt niet uit als het in Nederland is hoor, ik ben gewoon benieuwd wat er met 30 weken nog wordt gecheckt/bekeken enzo!
Dat is waarschijnlijk een groeiecho. Ze kijken dan nog een keer of je baby goed groeit en zodat ze een beetje kunnen schatten hoe groot hij/zij zal zijn met de geboorte. In Nederland is dat ook wel vaker, maar dan volgens mij meestal ietsje later, rond de 34 weken.
Waarschijnlijk is het idd een groeiecho. Ik zelf heb meedere echo's gehad en ook meerdere groeiecho's. Waarvan de eerste groeiecho rond de 30 weken was. Als de 20-weken echo goed was, is de groei het enige wat ze dan nog kunnen checken. Wel kunnen ze natuurlijk kijken of het blaasje en het maagje mooi gevuld zijn, maar als dit bij de 20-weken echo ook het geval was, voegt dit niet zo heel veel meer toe. Geniet lekker van je extra echo
Nou, gelukkig dan maar! Dan hoef ik me ook niet zo te stressen. Bij de 20 weken echo was alles inderdaad goed van binnen, en ook de groei was heel goed (liep geloof ik uiteindelijk maar 1 dag achter op de datum). Bedankt voor de reacties in ieder geval! Ik krijg deze echo ook ietsje later vanwege onze vakantie, maar des te mooier kunnen we straks het gezichtje weer zien
Vanwege mijn hogere BMI krijg ik ook rond de 30 weken een groeiecho. Volgens mij kijken ze dan ook of het kindje niet te groot is om natuurlijk te bevallen.
Hoi, Ook ik heb bij de tweede vanwege mijn hoge bmi groeiecho's gehad. Aan de hand daarvan ben ik ingeleid met 8 weken omdat ze toen al zo groot was en inderdaad ze was 4785 schhoon aan de haak twee weken te vroeg. groetjes en geniet ervan
Ik heb wel een medische 30 weken echo gehad. Dus hetzelfde als de 20 weken echo. Dit omdat wij daarvoor een medische indicatie hebben. Bij de 30 weken kunnen ze toch weer meer zien dan bij 30 weken omdat alles groter is.