20-weken echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Annelies, Aug 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annelies

Annelies Niet meer actief

ik lees hier dat veel vrouwen gaan voor de 20weken echo maar zijn er ook mensen die er bewust voor kiezen om het niet te doen en waarom?
    ikzelf zit nog steeds te twijfelen. mijn man is er niet voor, ziet de toegevoegde waarde er niet van in. ik neig nu ook meer naar het niet laten doen. als er wat mis blijkt te zijn tijdens die echo ben ik bang dat ik niet meer van mn zwangerschap kan genieten en dat wil ik echt niet.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ze kunnen ook iets ontdekken, waar ze iets aan kunnen doen. Ik vind het een beetje je kop in het zand steken om het niet te laten doen. Ik snap wel dat het voor ieder persoonlijk is, maar dat is mijn mening. Stel dat ze bijvoorbeeld een open ruggetje ontdekken. Dan zal het kindje gehaald worden met een keizersnede en kan hem/haar veel ellende bespaard blijven.

3. Annelies

Annelies Niet meer actief

ok, het is niet de bedoeling een discussie uit te lokken. mijn vraag is alleen of er mensen zijn die het bewust niet laten doen en waarom dus graag geen tegenargumenten geven. dat is niet de bedoeling van mijn vraag :compress:

4. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ikzelf heb het wel laten doen, maar iemand die ik ken heeft er bewust voor gekozen om het niet te doen.

Reden hiervoor is dat ze juist niet wil weten of er iets aan de hand is. Dit zou haar zwangerschap verpesten en zou ze alleen maar in de zenuwen zitten.

Ze gaat er vanuit dat het goed is en wanneer er echt iets mis, komt dat met de controles ook wel aan het licht en zullen ze dan een echo laten uitvoeren.

5. Knuf

Knuf Actief lid

Aug 28, 2006
    304
    0
    0
    Bij mij zijn ze er tijdens de 20 weken echo achter gekomen dat ik een deels voorliggende placenta heb. Nu moet ik op 30 weken weer een echo laten doen om te kijken of de placenta naar boven geschoven is.
    Is dat niet het geval, dan kan ik niet natuurlijk bevallen en zal het kindje middels een keizersnede gehaald moeten worden.

Ik ben dus heel blij dat ik die echo heb laten uitvoeren omdat ze dit anders misschien helemaal niet ontdekt hadden en ik dus een zeer risicovolle bevalling zou hebben.

Share This Page