hallo, ik gebruik sinds gisteravond emesafene tegen de erge misselijkheid en erg overgeven. aangezien ik de gehele dag door bijna alles eruit gooi, vroeg ik me af of je dit middel ook sochtend gebruiken mag. op de bijsluiter staat nl dat voor zwangeren savonds voor naar bed gaan 1 tabletje wordt aanbevolen. voor volwassenen (?) mag je 2x dgs 1 tabletje hebben stond er ook onder. als ik het sochtends in neem heb ik daar geen last van (bijwerkingen) overdag? ik heb nl gelezen ook uit de bijsluiter, dat die pillen pas na 2 uurtjes gaan werken en 8u lang de werking vasthouden. wanneer je dit moet slikken bij naar bed gaan is de werking bijna voorbij wanneer je uit bed komt.. dus wie o wie weet wat wel en niet mag ?
Ik heb op het hoogtepunt van mijn misselijkheid 's ochtends én ' 's avonds een heel tabletje geslikt. Geen probleem volgens mijn vk.
okee.. dan ga ik dat ook even doen, want ik ben erg beroerd.. nouja vanmorgen vergeten dan, dus nu vanavond en dan morgen ochtend dank voor je reactie
Hi, Ja je mag s'avonds en s'morgens bij erge misselijkheid en braken gebruiken. Ik had op een gegeven moment zetpillen mocht je ze uitspugen. Ik werd van Emasafene alleen heel erg moe. Ik kreeg via het ziekenhuis/gynecealoog Primperan voorgeschreven. Je kan altijd met je VK of huisarts overleggen of dit kan. Hou het wel goed in de gaten dat je niet uitdroogt! Succes!
Ik had ook zetpillen, die kon ik dan inbrengen voordat ik ging slapen en dan 's ochtends weer een nieuwe. Dus twee per dag. Ging goed werd er alleen heel suf van.
Ik heb ook emasafene zetpillen gebruikt. Ik mocht er max 3 op een dag. Zelf had ik er voldoende aan 2. Wel is het belangrijk om een beetje vaste tijden aan te houden voor de beste werking. 's avonds deed ik het altijd tegen 23.00 en 's morgens tegen 8.00.. dit heeft mij heel goed geholpen.
Denk dat ze het 's avonds aanbevelen omdat je er suf van kan worden. Maar het lijkt me geen probleem om het te nemen wanneer jij het het meest nodig hebt. Ik heb het tijdens mijn vorige zwangerschap ook 's ochtends genomen en dat werkte vrij lang. Ik probeerde dan 's avonds niet te nemen en in slaap te vallen voor de zetpil uit was gewerkt. Suc6 ik hoop dat het snel beter gaat!