Echo wanneer wat te zien?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Balou, Feb 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik weet dat ze vanaf ongeveer 6 weken een hartje kunnen zien kloppen. Maar ik vraag me af vanaf welke 6 weken? 30 dec '09 was mijn 1e dag van mijn laatste menstruatie, dus zou ik nu 5 weken en 1 dag zwanger zijn. Maar je krijgt altijd 2 weken "" kado". Dus als ik bv volgende al bij de gyn terecht zou kunnen dan zou hij dmv een vaginale echo het hartje al zien kloppen?
    Bij ons eerste kindje dachten ze ook dat ik 6 w en 5 d zwanger was maar bleek toen nog maar 4 weken te zijn waardoor er alleen een vruchtzakje was te zien, ik heb toen behoorlijk in spanning gezeten.
    Mijn cyclus was toen erg onregelmatig, nu niet.
    Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan en ik ben dus zwanger :), 5 weken en 1 dag dus. Maar ik ben diabeet en moet dus binnenkort naar de gyn, maar wil daar dus niet te vroeg heen omdat er toen ook nog niets te zien was. Hopelijk weet iemand antwoord op mijn vraag.

2. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    In ieder geval gefeliciteerd!

Bij mijn zwangerschap heb ik bij 7 weken (de 2 "gekregen" weken inbegrepen) een uitwendige echo gehad en toen was het hartje al goed te zien. Dit had dus al vanaf 6 weken gekund, maar dan moet het waarschijnlijk wel via een inwendige echo.

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik heb via een inwendige echo met een kleine 6 weken het hartje gezien, en HOE! ;)

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik had met 6.5 week een echo, de hartjes klopten wel maar heel langzaam. Kon alle kanten op dus, maar waarschijnlijk waren ze net begonnen met kloppen. Gelukkig is het goed gekomen.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ok dus als ik over 2 weken naar de gyn moet kan er al iets te zien zijn.

Share This Page