ervaring onderzoek naar herh. miskramen en zwang. wens!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by bunchy, Sep 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    Nu we 3x een mk/ma te verwerken hebben gekregen en gelukkig een prachtige gezonde zoon tussendoor willen we gebruik gaan maken van het aanbod van het ziekenhuis, nl een onderzoek naar herhaalde miskramen.
    We hebben over enkele weken pas een afspr met gynaecoloog hieromtrent maar wil jullie alvast vragen naar ervaringen?
    vonden jullie het belastend?
    wij zouden graag direct door willen gaan met proberen zwanger te worden en dus niet het onderzoek willen afwachten. Maar ik begreep dat als je zwanger bent ze het onderzoek niet kunne ndoen? klopt dit of is dit alleen gedeeltelijk waar...
    alvast bedankt!

2. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik weet niet wat voor onderzoeken ze willen doen,maar wij hebben ook bloedonderzoeken gedaan toen ik herhaalde mk's kreeg. Ze hebben toen veel (echt veel!) bloed afgenomen bij mij en dit onderzocht op alles (chromosomen, erfelijke ziektes, hiv enz. enz.) Ik vond het helemaal niet belastend.......wij moesten wel heel lang wachten op de uitslag, maar "oefenden" wel door.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Wij hebben 4 miskramen achter de rug en wij werden ook doorverwezen naar de gyn en hebben bloedstollingsonderzoek en chromosomen onderzoek gedaan, maar bij beide onderzoeken waren geen afwijkingen te zien.

We hebben eerst 4 miskramen gehad en werden doorverwezen naar het zkh en toen bleek ik al pril zwanger te zijn. Daarna zijn de zwangerschappen gelukkig allemaal goed verlopen.
    De onderzoeken vonden wij ook niet belastend en wat dds zegt voor dat chromosomen onderzoeken nemen ze idd veel bloed af. (ik geloof dat het 15 buisjes waren).

Als je zwanger bent kunnen ze dat bloedstollingsonderzoek niet doen. Dat moet dan na de bevalling.

Succes en hopelijk ben je gauw zwanger en zal het allemaal goed lopen.

4. Fipo

Fipo Actief lid

Aug 14, 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de bloedafname eenmaal gedaan is kun je weer gewoon proberen zwanger te raken. Alleen voor het bloedonderzoek (antistoflipide en bloedstolling) mag je geen zwangerschapshormonen in je lijf hebben, dat kan de uitslag beinvloeden. Dus om een zuiver beeld te hebben moet je dan 3 maanden na je miskraam zijn en die maanden zou je dus "moeten" overslaan, anders heeft het dure onderzoek geen zin. Ik vond dat zelf destijds geen probleem, ik was altijd wel een maand of 3 aan het ontzwangeren. Ze adviseren om daarna ook niet zwanger te raken, omdat je de uitslag moet afwachten (en dat duurt ook weer 3 maanden). Stel namelijk dat er iets gevonden wordt (die kans is heel erg klein) dan zou er eventueel iets aan te doen zijn. Ik heb daar nooit op gewacht. Bij mij kwam er niets uit de onderzoeken, tenslotte kreeg ik toch nog 2 gezonde kindjes en een oorzaak is (behalve pech) nooit gevonden.

Het onderzoek is niet belastend, je moet alleen iets van 15 buisjes bloed geven. Sommige gynaecologen doen ook nog een SIS echo (waterecho) van je baarmoeder. Dat moet net na je menstruatie, omdat je daarvoor ook niet ongesteld mag zijn. Dat is iets belastender, maar valt nog steeds reuze mee.

5. Max78

Max78 Bekend lid

Apr 16, 2010
    577
    0
    0
    Veel verschillende ervaringen, mijne is ook weer anders. Na twee miskramen hebben we onderzoek laten doen naar de mogelijke oorzaak. Ik had de tweede miskraam net een paar dagen daarvoor achter de rug, maar beide onderzoeken konden direct gedaan worden. En wij hoefden gelukkig geen 15 (!) buisjes bloed af te geven, ik geloof 7 of zo. Nog wel veel, maar toch de helft ;).

De uitslag van de stollingswaarden is binnen, daar was niets op aan te merken. Het andere onderzoek duurt heel lang, maar geen advies gekregen om dat af te wachten hoor.

6. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Bij ons ook na 4 mk bloed afgenomen en onderzocht. Had ook een verwijzing naar AMC op 15 sept 2009. Uitslagen waren goed. Niets gevonden. Dus zou er verder onderzoek gedaan worden. Moesten beide een vragenformulier invullen. Echter bleek ik augustus 2009 al in verwachting te zijn en heb ik de afspraak af kunnen zeggen.
    Nu zwanger van de 3e en alles gaat goed.

Hopelijk voor jullie ook snel goed nieuws.

7. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,678
    515
    113
    DAnk meiden dat jullie je verhaal met me willen delen!!
    Wij willen zeker niet wachten om zzwanger proberen te worden.. dat lijkt me te belastend. Ik put juist heel veel hoop uit het gegeven dat we misskchien voor het einde van dit jaar weer zwanger zijn...

8. Laus85

Laus85 Actief lid

Nov 7, 2008
    234
    0
    0
    Tandarts assistente
    Zuid-Holland
    ik heb drie miskramen gehad de afgelopen drie jaar en nog steeds geen kindje. wel ben ik nu weer zwanger. na de derde miskraam ook bloedstollingsonderzoek gedaan, ook een flink aantal buisjes, maar daar kwam niks uit. toch bloedverdunners gekregen voor tijdens de zwangerschap. ze zei baat het niet dan schaad het niet en er zijn honderden bloedafwijkingen maar die kunnen niet allemaal worden getest, alleen de meest voorkomende worden gedaan. dus ik hoop nu meer succes te hebben!

9. pasjuh

pasjuh Actief lid

Nov 22, 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Ook wij hebben na 2 mk's het bloedstollings en chromosoomonderzoek gedaan en mijn ervaring is weer anders!
    Ik moest maar 2 buisjes bloed geven voor het stollingsonderzoek en ook 2/3 voor het chromosoomonderzoek.
    De uitslag van de bloedstolling was er met 2 weken en van de chromosomen al met 5 weken, hoewel ik overal had gelezen dat daar wel 2 a 3 maand overheen kon gaan.
    Gelukkig is er bij ons ook niets uit gekomen. Waren er ook niet gespannen onder, alleen pas op de ochtend dat we de uitslag zouden krijgen. Het bepaalt toch wel hoe nu verder, zeg maar...
    Helaas nog niet weer zwanger hier!
    Trouwens ook geen 3 maanden hoeven wachten met het bloed prikken hoor!
    Succes en hopelijk heb je wat aan de verhalen, hoewel ze wel uiteenlopend zijn.
    Groetjes Pasjuh.

10. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

Oct 26, 2009
    1,236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Ik heb bloedonderzoek gehad en een sis-echo. Bloedonderzoek stelde niet zoveel voor. Sis-echo voelde wat vervelend, maar meer niet. Wat ik daar wel lastig van vond is dat we even niet mochten proberen zwanger te worden, terwijl we dat net wél wilden.
    Ik vond de onderzoeken niet belastend. Maar er komt vaak niets uit wat de oorzaak is, daar was ik wel voor gewaarschuwd om teleurstelling te voorkomen. En bij ons kwam er idd niets uit.
    Inmiddels na 5 miskramen wel een gezonde zoon gekregen :)

Share This Page