Hallo dames! Ik heb vandaag een 20 weken echo gehad ( ben 19w4d ). Alles was goed met de beeb alleen ze keek naar mijn placenta. Ik heb een achter liggende placenta en hij zat een stukje voor het geboortekanaal.. Ze wil me met 32 weken terug zien om te kijken of dit veranderd is. Nu ben ik , natuurlijk, op internet dit gaan intypen en ik krijg de ene horror verhaal over de andere... Hebben jullie hier ervaring mee? Ze zei dat het maar 1 op 2000 was dat de placenta niet omhoog gaat. Ze maakte zich er totaal geen zorgen over iig..
dan zou ik me er voorlopig ook helemaal niet druk om maken!! Ze hebben er ervaring mee.... geniet van die kleine in jouw buik!
Hier hetzelfde! Ik krijg met 34 weken opnieuw een echo, bij mij maakten de echoscopiste en de vk zich er ook geen zorgen om. Als hij niet helemaal voor de uitgang ligt, wordt hij inderdaad meestal mee omhoog getrokken als je baarmoeder groeit.
Nee hoor meid niet druk maken.. Meestal groeit die gewoon mee met je baarmoeder en kan je gewoon op een natuurlijke manier bevallen..
Bij mij zat de placenta ook laag maar is inmiddels al naar boven geschoven. Het kan nog alle kanten op.