Hoi allemaal, Wij zijn zwanger van ons eerste kindje na een IVF behandeling. 22 augustus hebben we de eerste controle en echo, bij de IVF kliniek. Als dan alles goed is, gaan we weer terug naar eigen gyn in ziekenhuis. Ik moet sowieso voor controles naar ziekenhuis ivm medische indicatie. Maar wat ik mij nu afvraag, moet ik mij nu dan ook aanmelden bij een verloskundige? Of hoef je met medische indicatie alleen naar de gyn? Iemand ervaring hiermee?
Ik had ook een medische indicatie en stond alleen onder behandeling van de gyn. Je moet dan wel contact op nemen met een verloskundige die de nacontroles na de bevalling doet. en gefeliciteerd!
Hier ook medisch en kwam er pas achter dat ik een verloskundige voor de nacontrole nodig had, toen er iemand van de kraamzorg langskwam (intakegesprek). Ik geloof dat ik toen al rond de 36 weken zwanger was.
Ik ben ook via IVF zwanger en heb ook medische indicatie. Mijn vk praktijk zit in het ziekenhuis en heb tot vorige week bij de vk gelopen en vanaf volgende week de controle's door de gyn. En idd de nacontrole's thuis worden door de vk gedaan. Je kan overleggen of het mogelijk is om tot bv 34 weken onder controle te gaan bij de vk en daarna in het zhuis. Heb je tenminste nog een beetje het idee dat je degene die bij je thuis komt "kent". In het zhuis weet je niet wie je aan je bed krijgt bij de bevalling, daar lopen er zoveel.